Tortillat

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Tiixi89 25 viestejä12.3.2010 19:32

    Miten on onko tortillat gluteenittomia tarjolla/ tai onko hyviä ohjeita... Rakastin niitä mutta enään en ole uskoltanut ees ajatella nyt tekee jälleen mieli.

  • katjairene 57 viestejä12.3.2010 19:57

    Kaupassa myydään gluteenittomia tortilloja, ainakin s-marketissa olen nähnyt. Itse en pitänyt ko. tuotteesta, tosin kyseessä oli kyllä elämäni ensimmäinen kosketus yleensäkkään tortilla nimiseen tuotteeseen.

  • Mainos

  • Pulde 16 viestejä12.3.2010 20:58

    Suomessa olen törmännyt vain yhdenlaisiin gluteenittomiin "tortilloihin", jotka ovat kyllä sellaista mautonta, hajoavaa höttöä että oksat pois. En ymmärrä miksi juuri niitä tuodaan maahan, kun on olemassa niin paljon parempiakin tuotteita! Asun nyt väliaikaisesti jenkeissä ja täällä ihan normikaupoistakin saa jotain kolmea erilaista 100% maissitortilloja, jotka on kymmenen kertaa parempia kuin ne suomesta saatavat.

    Lisäksi olen maistanut esim.gluteenittomia brown rice -tortilloja, jotka on oikein maukkaita myös. Monissa meksikolaisissa ravintoloissa tortilla- ja tacoannokset ovat automaattisesti gluteenittomia, paitsi taas burritot ja quesadillat ym. tehdään vehnätortilloista.

    Suomessa teen tortillat yleensä itse, reseptin olen ottanut Herkuttelu sallittu-kirjasta. On tullut ihan hyvää, joskin minulla on ollut vaikeuksia saada niistä samalla tarpeeksi ohuita ja sellaisia, jotka eivät hajoa taittaessa.

  • Nuutti 56 viestejä13.3.2010 15:13

    Ne suomessa myytävät tortillat on kamalia! Kuin pahvia söisi

  • Vaula 141 viestejä13.3.2010 16:38

    Ne kyseiset tortillat on kyllä ihan hirveitä! Just kaupassa katselin niitä hyllyssä kun kaverit on aikeissa tehdä itselleen normitortilloja ja mietin tekisinkö itsekin. Jätin kuitenkin lätyt hyllyyn - parempi olla kokonaan ilman kuin syödä niitä pahalta haiseviakin kamaluuksia. Joskohan sitä jaksais joskus tehdä tortillat ihan itse..

  • Jezu  Ylläpitäjä14.3.2010 21:17

    Ja tässä vielä linkki noihin Suomen kauppojen tortilloihin:

    Nuevo Progreso Corn Tortillas

    Vähän ovat kuivia ja haisevat hassulle. Joku kommentoi, että tilkka vettä päälle ja mikroon, niin paranevat kummasti.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • sagaliini 28 viestejä15.3.2010 09:49

    Minä olen keliaakikkolapselleni täyttänyt tortillat Moilasen pakasterieskaan, on kyllä liian paksu, mutta saa hyvin rullalle. Maku on ihan hyvä, toisin kuin noista myytävissä tortilloissa.

  • Mainos

  • marke 71 viestejä15.3.2010 10:53

    Mieluummin tacoja tai muita maissipohjaisia.

    Nuo valmiit maissitortillat ovat kammottavia eikä pussissa olevasta tortilla-jauheesta tullut yhtään parempia. Onneksi niitä samoja sörsseleitä voi lappaa tacoihinkin

    Itse kehittelemällä maissijauhoista voisi saada ihan kelpo tortilloita paistinpannulla paistaen - onko kukaan kokeillut tuotekehitellä?

    Kaupoissa on lähes 10 eri vehnätortillaviritelmiä, mutta vain yksi maissitortilla.

  • Linda 34 viestejä15.3.2010 16:16

    Mun mielestä ne K-kaupassa myytävät tortillat on ihan ok, en nyt muista merkkiä voin tarkistaa seuraavalla käynnillä. Mutta tortillathan on mun käsittääkseni perinteisesti pelkästä maissista tehty joten en tajua miksi niitä vehnätortilloita vaan joka paikassa tuputetaan.

  • happy_feather 3 viestejä8.7.2010 20:23

    maistoin kerran noita kaupan maissitortilloita ja siirryin sitten sovulla tacoihin

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,013s