Valmista piparkakkutaikinaa?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>
  • mamma74 13 viestejä26.11.2009 15:19

    Tietääkö joku kokeneempi löytyykö jostakin valmista gluteenitonta piparkakkutaikinaa ja onnistuuko siitä leipominen yhtä helposti kuin tavallisesta piparitaikinasta? Lasten kanssa pitäisi aloittaa joululeipomukset...

  • KattiMatikka 271 viestejä26.11.2009 16:58

    Moilasella on ollut, mutta tällä hetkellä ei näkynyt nettisivuilla. Olisiko silti valikoimassa? Frialla on myös piparkakkutaikina ja Frian sivuilta löytyi tieto, että K-kaupoista löytyisi. Varmaan lähin K-kauppa tilaa jos pyytää

    Itse tehty gluteeniton piparitaikina onnistuu kun vain korvaa tavalliset jauhot gluteenittomilla

    Itse kaipaan lehteviä tavallisia joulutorttuja...

  • Mainos

  • higga 209 viestejä26.11.2009 18:45

    Noita valmistaikinoita oli helppo leipoa, mutta meillä jäivät syömättä. Itse tehty perinteinen taikina gluteenittomilla jauhoilla on paras!

  • Reetta  719 viestejä26.11.2009 20:50

    Frian piparitaikinaa näyttää olevan myös S-Marketissa. Tosin oli lykätty pakastekaapin ylähyllyn perälle, joten 166 cm ei ylettynyt hiplaamaan.

    Pari vuotta sitten Keliakiamessuilla oli myynnissä tosi hyvää piparitaikinaa (tuore, ei pakaste). Tuli ihan "normaalin" makuiset piparit ja ihan hyvä leipoakin. Oliskohan tekijä ollut Leipomo Suloiset gluteenittomat ? Niitten sivuilla näytti ainakin olevan kausituotteena piparitaikina mainittu.

  • Linda 34 viestejä26.11.2009 23:37

    Keliapuodissa sitä näyttäisi näin joulun alla olevan mutta valitettavasti ei verkkokaupassa En tiedä kenen valmistamaa se on.

  • Ninni 114 viestejä30.11.2009 09:01

    Kyllä löytyy! Meidän pienessä lähi-K-kaupassa on pakastealtaassa gluteenitonta piparkakkutaikinaa. Harmi kyllä en muista valmistajaa varmuudella, mutta varmasti löytyy siis muistakin K-kaupoista, valikoimat on niissä yleensä vakiot.

    En ole kyllä kokeillut, millaisia pipareita tuosta taikinasta tulee. Semperin valmiita pipareita testasin ja olivat kyllä niin pahoja, että mieluummin olen syömättä kuin syön niitä.

  • Siukku13 60 viestejä30.11.2009 13:29

    Ninni kirjoitti:

    En ole kyllä kokeillut, millaisia pipareita tuosta taikinasta tulee. Semperin valmiita pipareita testasin ja olivat kyllä niin pahoja, että mieluummin olen syömättä kuin syön niitä.

    Ai kyllä nuo semperin piparit on ihan kun puuta söis. Kuivia kovia eikä piparinmausta tietoakaan. Käytin ne juustokakunpohjaan. Kun ei niitä kukaan syönyt.

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä30.11.2009 15:08

    Joskus oli omassakin lähikaupassa myynnissä valmiita Moilasen pipareita. Ne sentään näyttivät ja maistuivat pipareille vaikka hinta kohtalaisen kova olikin. Valmistaikinoita en ole kokeillut, kun tykkään tehdä piparitaikinani itse.

    http://www.moilas.fi/fi/index.cfm?ID=1990

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Ninni 114 viestejä1.12.2009 08:43

    Tarkistin vielä eilen valmistajan, ja tosiaan sitä Moilasen valmista piparkakkutaikinaa löytyy pienen K-kaupan pakastealtaasta. Täytynee testata!

  • LG1982  164 viestejä6.12.2009 15:57

    Onpa tosiaan piparitaikinat kortilla. Ainoastaan Frian vehnätärkkelystaikinaa tarjolla. Moilasen taikinaa en Helsingin kaupoista ole bongannut enää lainkaan.

    Tota Suloisten piparitaikinaa sen sijaan myös Kampin K-Supermarketin leivosvitriinissä myynnissä, mut sekin vehnätärkkelyspohjaista. Muutoinkin Suloisten tuotteita tullut paljon myyntiin ko. kauppaan.

  • mamma74 13 viestejä7.12.2009 08:41

    Ruoholahden S-marketista löysin Moilasen piparkakkutaikinaa. Siitä sai lapsetkin hyvin leivottua pipareita, eli sopi tarkotukseensa. Piparit jäivät väriltään tosi vaaleiksi ja murtuvat herkästi. Makukaan ei ole kovin piparimainen. Ensi jouluksi pitää miettiä jotain muuta...

  • jensba 31 viestejä7.12.2009 15:42

    juurikin ostin kotiin tuota Frian taikinaa. Tänään ajattelin kokeilla mitä siitä saa aikaseks. Toivottavasti eivät mene heti ihan murusiksi Kertoilen sitten kokemuksiani täälläkin!

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä7.12.2009 18:39

    Kuopion Prismassa näkyi olevan myynnissä vielä iso kasa Frian piparkakkutaikina paketteja.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Carsu 43 viestejä8.12.2009 13:18

    Ostin itte sitä Frian gluteenitonta piparkakkutaikinaa, tosi hyviä pipareita tuli! Vähän vaaleampia kun vehnäversiot mutta mausta ei huomaa että ovat gluteenittomia. Pitäs nyt saada tehtyä piparkakkutalo, mutta siihen taidan tehdä taikinan ite

  • jensba 31 viestejä8.12.2009 15:28

    Samaa mieltä Carsun kanssa! Eilen leivoin Frian taikinasta ison kasan pipareita, maistui ihan tavallisille pipareille mutta tosiaan pikkasen vaaleampia. Itteäni ei väri ainakaan haittaa, niihinhän tulee hienot koristuksetkin päälle.

  • Reetta  719 viestejä13.12.2009 20:38

    Huomenna on sitten piparinleipomisilta, kun tarttui Frian piparitaikina matkaan. Väri on todella vähän hailakka, mutta jos maku on hyvä, mitäs väristä.

    Oli muuten "lähikaupassa" S-Marketissa melkein euron halvempaa kuin Cittarissa !

  • Tallulah 476 viestejä13.12.2009 21:32

    Onko kukaan kokeillut Vuohelan taikinaa? Ajattelin sitä kokeilla mutta olisi kiva kuulla maistuuko piparille vai puulle?

  • Mainos

  • Reetta  719 viestejä13.12.2009 21:40

    Mistähän kaupoista sitä mahtaisi löytyä ? Kuvittelisin olevan hyvää.
    Onhan muutkin Vuohelan tuotteet tosi maukkaita, vaikka ovatkin hinnakkaita.

  • carietta 72 viestejä14.12.2009 12:41

    Suosittelen kokeilemaan tattaripipareiden leipomista, mikäli itse jaksaa tehdä Ohje löytyy ainakin keliakialiiton sivuilta.

  • Tallulah 476 viestejä14.12.2009 15:05

    Reetta, ainakin Lahden Sokoksen S-Marketissa sitä oli myynnissä. En vielä ostanut sitä kun Vuohelan tuotteissa on eroja; jotkut on tosi hyviä mutta jotkut on yhtä sitkeitä kuin Moilasen pakasteet. Se taikina ei edes ollut hirvittävän kallis. Taidanpa kokeilla ja raportoida sitten!

  • Tallulah 476 viestejä14.12.2009 18:12

    Oho, olinkin katsonut hinnan väärin... Hinta 11,90e ja paketissa on 400g. Ei ole sen arvoista joten jäi ostamatta.

  • Reetta  719 viestejä14.12.2009 20:51

    Oh-hoh ! Onpas hintaa. Pysyttelen tämän joulun tuossa Frian taikinassa ja sitten ensi jouluksi täytyy vääntää taikina itse.

  • Mainos

  • Zlatan 44 viestejä14.12.2009 21:56

    Huomasin tänään käydessäni turun kauppahallissa että siellä oli myynnissä Vuohelan piparkakkutaikinaa, hintaa oli muistaakseni 11 e. Piti käydä Suloisten myyntikojussa joka tietenkin oli suljettu maanantaisin.

  • Reetta  719 viestejä14.12.2009 22:07

    Kävin Suloisten sivuilla ja sen mukaan heidän tuotteita pitäisi löytyä torstaisin toimitettuna Lahden Euromarketista.

  • Anni 35 viestejä15.12.2009 15:42

    higga kirjoitti:
    Noita valmistaikinoita oli helppo leipoa, mutta meillä jäivät syömättä. Itse tehty perinteinen taikina gluteenittomilla jauhoilla on paras!

    Samoilla linjoilla minäkin...en ole koskaan kokeillut valmistaikinoita. Miksi ette tee itse? Ei se ole sen kummallisempaa kuin ns. tavallisenkaan taikinan teko. Ja tulee todennäköisesti parempaa

<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s