korkeat vasta-aine arvot!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • saakuri 1 viesti15.5.2017 10:47

    3-vuotiaalla lapsella vauvasta asti jonkinlaista vatsavaivaa, keliakia arvot olivat:
    S-tTGAbA >128 U/ml ( - 7 )
    S-EMAbA 500 titteri ( - 5 )
    S-IgA 0.52 g/l ( 0.1 - 1.3 )
    Tähystykseen kuukauden päästä.
    Nyt kuitenkin vatsavaivat lähes hävinneet LAKTOOSITTOMAN ruokavalion myötä, ja mietin onko tähystys turha, vai ovatko nämä arvot harvinaisetn korkeat ja lähes varma keliakia?

  • jassa 2 viestejä15.5.2017 21:32

    Kyllä tuo S-tTGAba arvot on tosi koholla.Minulla oli myös nuo vasta-arvot yli 128 ja tähystys tehtiin ja keliakiahan sieltä löytyi. Ravitsemusterapeutti sanoi,etä minulalla on ollut keliakia jo vuosia,ehkä jopa kymmeniä(olen vähän yli nelikymppinen).Kyllä tuo vasta-arvo kertoo tosi paljon eli kyllä lapsi on varmaan syytä tähystää ettei käy niinkuin minulle,että tietäättömyyttään syö gluteenipitosta ruokaa ja ihmettelee kun kaikki ei ole kunnossa.Käsittääkseni lapset tähystetään nukutuksessa eli ei hänelle siitä mitään traumoja jää.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,134s