Apuaa!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Mira 10 messages04/18/2013 11:53 PM

    todettiin viime keväänä keliakia. Ja nyt tuli kutsu verikokeisiin, että viikolla 20 pitäisi mennä kokeisiin...
    No nyt vissiin juuri tänään söin väärin. tai töissä työkaveri toi kuivan kakun ja sano et se on gluteeniton.. No ehkä juu jauhot olivat mut tiedä sit välineistä.. meinaan nyt on maha kipee..
    eli kysyisin osaisko joku sanoo mitähän ne verikokeet sanoo neljän viikon päästä? onko ne iha mahdottomasti noussu kahden kakun palan jälkeen Meinaa muuten vissii joutuu uudestaan tähystykseen jos arvot ei ole laskenu. ne oli aika reilusti (ymmärtääkseni) koholla sillon vuosi sitten...

  • honda 89 messages04/19/2013 9:33 AM

    jokain syö joskus vahingossa vääriä ruoka aineita,ei vaikuta testi tuloksiin millään tavoin ,voit olla ihan huoleton sen suhteen.mahasi toki tulee kipeäksi mutta se menee ohi .vastaisuudessa kannattaa olla vähän tarkenpi siitä että ruoka on gluteenitonta.t.honda.

  • Ad

  • Juulin 187 messages04/19/2013 10:14 AM

    enkä usko, että yksi kerta niin vaikuttaa tuloksiin. Kunhan ei tule "rasitetta" pitkältä ajalta.

  • norppa 59 messages04/19/2013 2:49 PM

    Kannattaa jatkossa jättää muiden "gluteenittomat" leipomukset väliin, ellei kyseinen leipoja varmasti ymmärrä gluteenittoman leivonnan vaatimuksia.

  • Mira 10 messages04/19/2013 3:01 PM

    Okei. Ku oon ymmärtäny et pieni murunenkin voi pilata nukan suolistossa :/
    Niinpä kai. Ei vaan oikee kehtaa olla ottamattakaa, ku ekaa kertaa töihin joku ihan vain mun takia leipo kakun mitä pystyisi syömään. Mitä siihe pitäis sanoo. Joo sori en ota vaikka mun takia oot ostanu kalliit jauhot jne? :s loukkaantuminen aivan varmasti taattu..

  • porajata 460 messages04/19/2013 3:12 PM

    Kakku ei välttämättä syyllinen ?, voihan olla ollut ihan tavallinen vatsatautikin...

  • Juulin 187 messages04/19/2013 3:13 PM

    Tuo on vaikea tilanne, mutta itse kieltäytyisin silti, toki kertoisin, että tän sairauden vuoksi on oltava fanaattinen tai sitten voisi kysyä, että mitä gluteenitonta jauho tai jauhoseosta on käyttänyt.

    Vanhinkoja sattuu, sille ei mahda mitään. Yksi lipsahdus ei onneksi nollaa koko hoitotasapainoa, pääasia on jatkaa eteenpäin tarkasti ja orjallisesti.

    Pitkäaikainen altistuminen on pahinta keliaakikolle, näin olen itse sen ymmärtänyt.

  • Ad

  • Mira 10 messages04/20/2013 3:01 AM

    En usko, että on mitään vatsatautia koska siihen yleensä liittyy oksentelut ja ripuli. joista kumpaakaan ei ole..

    Okei hyvä kuulla ettei lipsahdukset vie vuoden "paastoa" pilalle.
    oon huomannu, että jos käyny ravintolassa niin joskus ollu niidenkin jälkeen maha kipee. kiva kun ei voi mihinkään luottaa. toki nuokin voi johtua iha muusta.. syöny liikaa etc..

  • Juulin 187 messages04/20/2013 7:51 AM

    tosi tarkkanahan sitä saa olla. Itse en syö koskaan ravintolassa ihan tuon riskin takia, eikä olisi kyllä varaakaan sellaiseen.

  • tuuliviiri 13 messages04/20/2013 7:02 PM

    Tästä tuli vain mieleeni, että kysäisepä työkaveriltasi mitä korppujauhoja hän on käyttänyt kakkuvuuan jauhottamiseen. Itselläni on sellainen kokemus, että gluteenittomia jauhoja älytään käyttää leivonnassa, muttei ajetella että tavalliset korppujauhotkaan eivät keliaakikolle sovi!

  • norppa 59 messages04/20/2013 7:39 PM

    Mira kirjoitti:
    Ei vaan oikee kehtaa olla ottamattakaa, ku ekaa kertaa töihin joku ihan vain mun takia leipo kakun mitä pystyisi syömään. Mitä siihe pitäis sanoo. Joo sori en ota vaikka mun takia oot ostanu kalliit jauhot jne? :s loukkaantuminen aivan varmasti taattu..

    olen kieltäytynyt sadat kerrat, luokkaantuu joku tai ei, suolinukkani on sentään kunnossa! arvosta omaa terveyttäsi enemmän kuin jonkun työkaverin pientä loukkaantumista.

  • glutfree 90 messages04/20/2013 9:06 PM

    "En usko, että on mitään vatsatautia koska siihen yleensä liittyy oksentelut ja ripuli. joista kumpaakaan ei ole.."

    Mutta keliakiaakikolla voi väärään syömiseen liittyä oksntelua... ja ripulia. Tiedän henkilöitä jotka gluteenista saavat muutaman tunnin päästä väärin syötyään, ankaran oksentelun ja sen jälkeen järjettömän väsymyksen, mikä kestää jopa päiviä. tämä on kyllä niin yksilöllinen vaiva, että yleispätevät ohjeet ja muut on syytä kyseenalaistaa ja opetella vaan oma kroppa tuntemaan. Mikä kyllä myös on ehkä helpommin sanottu kuin tehty

  • Ad

  • Mira 10 messages04/24/2013 6:14 PM

    Joo en mäkää mikää ravintoloitte suurkuluttaja ole muutamat kerrat käyny vuoden aikana. ja parista tullu vatsa kipeeksi. Viimemmäks helsingis kun oli shoppailu reissul, niin pakko oli käydä syömässäki jossain välis
    mutta en mä aio elämääni tän keliakian takia pilata :/ etten aio ruveta vaa nököttää iltaa kotona ku kaverit menee ulos syömään tai lopettaa festareilla käymistä tms. Toki katon mitä pistän suuhuni.

  • Mira 10 messages04/24/2013 6:16 PM

    glutfree kirjoitti:
    Mutta keliakiaakikolla voi väärään syömiseen liittyä oksntelua... ja ripulia. Tiedän henkilöitä jotka gluteenista saavat muutaman tunnin päästä väärin syötyään, ankaran oksentelun ja sen jälkeen järjettömän väsymyksen, mikä kestää jopa päiviä. tämä on kyllä niin yksilöllinen vaiva, että yleispätevät ohjeet ja muut on syytä kyseenalaistaa ja opetella vaan oma kroppa tuntemaan. Mikä kyllä myös on ehkä helpommin sanottu kuin tehty

    jep. ja niinkuin jo sanoinkin niin ei ollu oksentelua, ripulia tms. eikä vatsa ole mitenkään ollu sekaisin tuon jälkeen. ainoastaan vatsa oli kipeä sillon illalla ja seuraavana päivänä...

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,042s