D-vitamiinit

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
1 2
Next > End >>
  • milla 412 messages12/23/2009 5:15 AM

    Voiko D-vitamiini tabut olla sopimattomia keliaakikolle ?

  • milla 412 messages12/23/2009 5:51 AM

    Tai miten nuo omega 3 valmisteet , esim LYSI Omega 3 ?? Oisko jollain tietoa

  • Ad

  • annakristiina 27 messages12/23/2009 10:26 AM

    Itse olen vuosikausia syönyt D-vitamiinia, ei ainakaan niissä ole mitään epäsopivaa ollut, eikä oireita ole ollut. Mutta näissä vitamiinipurkeissahan kyllä lukee, että onko gluteenitonta, olen näihin teksteihin luottanut ja niitä tuotteita sitten ostanut. En tiedä sitten niistä joissa ei lue mitään gluteenittomuudesta, vaikkei sisällysluettelossa mitään sopimatonta mainitakaan. Luontaistuotekaupassa varmaan tiedetään tai sitten valmistajalta jos kysyy suoraan.

  • Kari 364 messages12/23/2009 1:49 PM

    Siitä lähtien kun diagnoosini tehtiin, olen lääkärin reseptillä popsinut Calcichew D3 Forte purutabuja. Ne ainakin taatusti OK tuotetta Muista en sitten sanokaan mitään.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • milla 412 messages12/23/2009 3:04 PM

    Taidankin hankkia noita Calcichew D3 Forte - tabuja. Onkohan vaan apteekissa ?? Itsellä kun mini sun D-vitamiinistä ollut vatsa huonona Eikä ole muuta uutta syönyt kuin niitä.

  • Testos 11 messages12/23/2009 3:21 PM

    Itse käytän DeviSol D-vitamiinia, siitä ei ole ollut minulle mitään haittaa ja nyt olen aloittanut kuurin kasvisöljy kapselia, jolla kerrotaan olevan vaikutuksia mm. suolen toimintaan ja ym Kasvisöly kapseli on nimeltän Udo“s Oil Omega 3:6:9

  • Kari 364 messages12/23/2009 7:41 PM

    milla, On apteekissa. Meillä päin suorastaan mainostavat käyttämään Calcichewiä. Mä sain lääkärin määräyksellä jotenkin silleen, että sain Kelalta korvauksen myös, siis hintaa alas. Ei ne kenenkään taloutta kyllä kaada muutenkaan. Kaiketi aika suositeltava popsittava.. kuullut monen lääketieteen ihmisen suosittelevan.. eikä se kuulemma ole edes lääke. Sen kuulin kun kerran rasitustestissä sydänlääkäri kysyi käyttämistäni lääkkeistä, mainitsin ton ainoaksi..; "ei se ole lääke"

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Ad

  • milla 412 messages12/23/2009 8:27 PM

    Kari ; Kiitos tiedoista. KYllä tutulle kuulostaa tuo tuote. Paljon mainostettu Kipasenkin apteekkiin pyhien jälkeen. Nyt en ole pariin päivään ottanut tuota mini sun- tabua ja maha on normaalimpi . Ei pörisekään . Oli kuin se olisi kokoajan "käynnissä" . Ois ollu niin helppo samaa Deetä syödä kuin tyttö . Mutta en kyllä enään syö sitä.

  • milla 412 messages12/29/2009 3:39 PM

    Ei vitsi .. ei maha ongelma tainnutkaan johtua vitamiineista ... syy selvisi . Päärynä - Sitä olen iltaisin syönyt, nyt kun niitä on ollut paljon taas kaupoissa tarjolla. Ja siksi mulla on aamuisin sitten ollut vasta löysällä. Eli säikähdin turhaan syöneeni jotain väärää. En ole enään sitten päärynällä herkutellut, ei maha tykännyt

  • porajata 460 messages09/29/2010 9:45 AM

    Paljon puhuvat D-vitamiinin tarpeesta näin syksyisin

    Itse aloitin nyt jo toisena vuonna "talvikuurin"

    Viimetalvi meni jopa ilman flunssaa, johtuikohan noista vitamiineista....

    eli noihin olen tyytynyt

    http://www.multivita.fi/multivitaplus.html

  • Reetta  719 messages09/29/2010 9:03 PM

    Maanantain aamu-TV:ssä tällä viikolla Suomen D-vitamiiniguru Ilari Paakkari on puhunut D-vitamiinin tärkeydestä. En ole ehtinyt ohjelmaa Areenasta käydä katsomassa.
    Kesällä Suomen Osteoporoosiyhdistyksellä oli "synttärijuhla" Heinolan valtuustotalolla ja siellä myös Paakkari oli kertomassa D-vitamiinista.

    D-vitamiini on tosi tärkeä, siitä on jos jonkunlaista hyötyä. Suomen pohjoinen ilmasto aiheuttaa sen että kesälä nippanappa saadaan tarpeeksi D-vitamiinia. D-vitamiini ei varastoidu, joten sitä ei voi kesällä nauttia auringosta varastoon - valitettavasti.

    Purkista olen minäkin D-vitamiinia popsinut sen jälkeen kun osteopenia vajaa kaksi vuotta sitten todettiin. Esim. kalkin imeytymisessä D-vitamiini on tosi tärkeä. Ja sitä ei voi saada liikaa, ellei nyt purkkikaupalla ala päivittäin syödä.

    Jos haluaa verensä D25-pitoisuutta märittää labrassa, se pitäisi teettää pimeimpään vuodenaikaan eli joskus helmikuussa. Kesäiset arvot näyttää liian hyviä lukemia todellisesta D-vitamiinipitoisuudesta.

  • Suviih  629 messages09/29/2010 9:18 PM

    Reetta kirjoitti:
    D-vitamiini on tosi tärkeä, siitä on jos jonkunlaista hyötyä. Suomen pohjoinen ilmasto aiheuttaa sen että kesälä nippanappa saadaan tarpeeksi D-vitamiinia. D-vitamiini ei varastoidu, joten sitä ei voi kesällä nauttia auringosta varastoon - valitettavasti.

    Itse asiassa ihmisen saama ylimääräinen D-vitamiini varastoituu kehoon, sillä D-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini. Tosin Suomen oloissa kesän aikana mahdollisesti karttuneet varastot tuskin ovat riittävät talveksi, mutta esimerkiksi keskellä talvea tehdyllä etelänmatkalla voinee varastojaan täydentää mikäli palvoo aurinkoa ahkerasti.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Ad

  • Iiki 23 messages09/29/2010 9:48 PM

    D-vitamiinin valinnassa on tärkeää, että se on D3 eikä D2. Lisäksi sen pitää olla öljymuodossa; esim. nestemäiseen öljyyn tai öljykapseliin laitettuna, koska se on rasvaliukoinen. Vuorokausisuositus aikuiselle on ihan liian pieni, joten tuon annoksen ottamalla optimaalista vaikutusta ei pillereistä tule. Itse syön nyt flunssakaudella 75µg/vrk.
    Iho voi hyvällä tuurilla muodostaa D3-vitamiinia auringon vaikutuksesta, jos ihminen oleilee alasti ulkona aurinkoisena päivänä klo 10-14 n. 20 minuuttia. Toisaalta keskipäivällä ei auringonottoa suositella Suomessakaan.
    D-vitamiini varastoituu rasvakudokseen, mutta siitä huolimatta kesän aikana saatu määrä ei riitä koko talven tarpeeseen.
    D-vitamiinin vaikutus luustoon on tunnetuin, mutta se on myös erittäin hyvä vastustuskyvyn parantaja, diabeteksen ehkäisijä, verenpainetason alentaja jne. jne.

  • porajata 460 messages09/30/2010 9:06 AM

    D3-vitamiini 10 µg = 400 KY*

    Tuolla päiväannoksella meinaan pärjätä talven yli, tietenkin normaalin syömisen kautta tulee pohjat ja tuo 10 µg lisänä.

    Viimekesänä tuli muuten tankanttua aivan riittävästi monien hellepäivien johdosta.

  • LG1982  164 messages10/02/2010 10:54 AM

    Kuinka pitkään auringosta saa D-vitamiinia? Eilen rannalla oli vielä sekä uimareita että auringonottajia, mutta taitaa olla näin lokakuussa jo vähän extremeä. Aurinko kyl paistanut kivasti koko viikon ja suojaisassa paikassa jopa lämpimästikin.

  • Reetta  719 messages10/02/2010 7:12 PM

    Kävin katsomassa Areenasta tuon Paakkarin haastattelun. Hän kertoi, että Suomen kesässä pari kolme kuukautta on niin aurinkoista, että auringon D-vitamiini riittää.

    Tuo 20 minuuttia keskipäivän auringossa (käsivarret ja kintut paljaina riittää) on sen verran pieni aika, että se ei lisää ihosyöpäriskiä, kertoili Paakkari Heinolassa esitelmöidessään.

    Itse päättelin, että elokuun loppupuolella, kun ihoon ei tarttunut väriä, ei enää kerry D:täkään.

    Itse käytän D-vitamiinia tuollaiset 50 µg/vrk. En syö kalaa.

  • Kari 364 messages10/02/2010 7:58 PM

    Mä kerran lekurilla käydessä ihan muissa asioissa ehdotin olkapäiden kolotuksen vuoksi, että miten olisi lääkärin määräys Välimerelle aurinkoon. Kertoi D-vitamiinin osalta, että 15 min on se aika kun kroppa ottaa aurinkoa vastaan. Sen jälkeen teho oleellisesti hiipuu. En saanut lähetettä. Popsin pillereitä

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Ad

  • Jezu  Admin06/17/2012 10:57 PM

    Tällainen vanha juttu löytyi D-vitamiinistä:

    YLE Savo: Iisalmelaislääkäri kauhistelee suomalaisten vitamiinivajetta

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • porajata 460 messages06/18/2012 10:15 AM

    Multivitaa talvisin edelleen jossa D-vitamiinia 10 µg/pilleri , viime talvena ei olut flunssaa eikä yskää vaikka flussarokotetta en ottanut

    Nyt olen myös kayttänyt parisen vuotta Red Omegaa 3 (Norvital)ja nyt tuli juuri uusi satsi ja siihen on nyt lisätty myös
    D-vitamiini 5 µg/pilleri

    Jos jatkan molempia talvella niin 15 µg tulee noista normaalin ruokailun lisäksi, kerran viikossa myös kalaa

  • Reetta  719 messages06/18/2012 10:35 AM

    Keväällä kun kävin työterveyshoitajalla ikäsyynissä, tuli puhetta flunssan sairastamisesta, kun labratuloksissa oli myös tuo D25-tutkimus. Sanoin, että ei muuten ollut yhtään flunssaa koko talvena, joten kyllä tuo D-vitamiini auttaa siihenkin.
    Veren D-vitamiinipitoisuus oli noin 120 eli oikein hyvä. D-vitamiinia syön ihan pelkkää D3:ta 25 µg, Calchichew D3 (2 kpl/pv) 20 µg, Omega3 10 µg eli yhteenä 50 µg/pv ja lisäksi vielä litkin paljon maitoa, josta tulee jonkin verran lisää. Mutta mulla onkin osteopenia/poroosi, joten täytyykin käyttää paljon D:tä.

    Niin ja auringosta vielä kesällä lisää. Kunhan se vaan paistaisi.

  • porajata 460 messages03/14/2013 8:16 PM

    Talvi kohta ohi ja ei yskää,nuhaa eikä kuumetta.
    Vitamiinitko estänyt vai reipas hiihto ?

  • milla 412 messages03/15/2013 3:33 AM

    porajata kirjoitti:
    Talvi kohta ohi ja ei yskää,nuhaa eikä kuumetta.
    Vitamiinitko estänyt vai reipas hiihto ?


    Sama täällä. D - vitmiinia ympäri vuoden
    Ja juoksua ym liikuntaa .. kovilla pakkasillakin

    Josko se ehkäisee kivasti lentsut.

  • Ad

  • glutfree 90 messages03/15/2013 5:43 PM

    Ikäväkseni vaikka suurehkoja d-annoksia päivittäin otankin, on jo toinen "räkätauti" tälle talvelle meneillään. Tiedä häntä sitten, jos sillä on vaikutusta, että en ole paljon ulkoillut koko talvena. mutta jotenkin vaikka lensua nyt onkin,se tuntuu melko miedolta aikasempaan sairasteluun verrattuna. Yleensä kun olen heti ihan vetämättömissä ja yskin kuin viimeistä päivää. Nyt ei edes nenä vuoda, ja yskän kanssa pärjää ihan mukavasti.

  • porajata 460 messages03/15/2013 6:36 PM

    Jäi kertomatta, lääkäri viimeksi suositteli mulle B vitamiinia oli joku veriarvo rajoilla
    Täytyykin käydä purkki hakemassa niin sitten näkee seuraavissa labroissa onko vaikutusta

  • Reetta  719 messages03/17/2013 10:28 PM

    Eilen aamusella ennen kuutta radiossa oli puhetta D-vitamiinin ja lasten diabeteksen yhteydestä. Aiemmin lapsille oli korkeempi D-vitamiinisuositus (oliko ne niitä Vitol-tippoja) ja slloin pienten lasten diabetestapauksia oli tosi vähän. Nyt kun suositukset on pienemmät, pikkulasten diabetes on moninkertaistunut.

    Parin viikon takaisessa D25-vitamiiniverikokeessa oma arvoni oli 111 eli keliaakikolle ja osteoporootikolle oikein hyvä.

    Flunssia on tänä talvena ollut yksi ja sekin oli Kanarian reissun jälkeiseen ilmastonvaihdokseen liittyvä ihan kunnon tauti kurkkukipuineen, yskineen ja nenän vuotamisineen.

<< Start < Previous
1 2
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s