Gluteenia/gluteenittomuus unissa?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • lorangil 82 messages09/02/2012 1:53 PM

    Näin viime yönä unta, että Tuplasta oli tehty 200g suklaalevy ja ostin sellaisen. Kun olin syönyt pari riviä siitä, huomasin, että tuoteselosteessa olikin vehnäjauhoa. Jännittyneenä söin vielä vähän ja jäin odottamamaan oireita.

    Tämä oli ehkä neljäs uni, jossa vahingossa syön gluteenia huomaamattani ja sitten pelästyn. Joskus olen nähnyt myös unta, jossa on tullut markkinoille joku gluteeniton uutuus ja sitten sitä on päästävä maistamaan.

    Kuinka paljon muilla keliakia puskee uniin? Itsellä yleensä uudet asiat elämässä tulevat uniin vasta vuoden tai parin viiveellä. Esim. uusi asunto, uudet ystävät tai työkaverit alkavat tulla uniin toistuvasti vasta yli vuoden päästä muutoksesta. Oma keliakiadiagnoosi on yli kolme vuotta vanha ja viimeisen vuoden aikana on alkanut näkemään näitä unia.

    Kaikkihan ollaan kovin erilaisia unennäkijöitä, joten kiinnostaa. Onpahan täysin hömppäkeskustelu... xD

  • mt10 4 messages09/02/2012 2:22 PM

    Hih, juuri viime yönä näin unta, että söin pitkopullaa ja vasta sitten jälkikäteen tajusin, että se olikin tavallisista vehnäjauhoista tehty. Mulla on näitä unia ollut nyt vuoden verran ja diagnoosi tehtiin 2007. Samassa unessa söin jäätelöä ja vasta jälkikäteen tajusin, että siinä oli pähkinää. Olen myös pähkinäallergikko. Hauska kuulla, että muillakin on tällaisia unia

  • Ad

  • Jezu  Admin09/02/2012 11:32 PM

    Itsekin olen näitä unia nähnyt, nykyään tosin vähemmän. Eli syö jotain älyttömän herkullista ja tajuaa vasta sen jälkeen, että se olikin jotain ihan tavallista vehnämössöä. Luokittelisin nämä painajaisiksi

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Tallulah 476 messages09/03/2012 9:51 AM

    Itse näen yleensäkin unia aika harvoin enkä muista koskaan nähneeni mitään keliakiaan liittyvää unta. Tosin diagnoosista on jo 32 vuotta Mun unet yleensäkin on jotain ihan häröjä missä ei ole päätä eikä häntää. Yölliset kauhukohtaukset on paljon kamalampia kuin painajaiset, valitettavasti mulla joskus on noita ensiksi mainittuja.

  • Rupert 74 messages09/03/2012 10:02 PM

    Tuo 200 g tupla olisi kyllä hieno idea, gluteenittomana tietysti. Mutta niistä unista, niin varsinkin heti diagnoosin jälkeen tuli melkein joka yö unia, missä söi munkkia tai pastaa ja syötyään tajusi, että eihän tätä pitäisi syödä. En nyt pidä itseäni mitenkään erityisemmin munkin syöjänä, joten ihmetyttää, miksi se kummittelee unissa, eikä vaikkapa pizza tai hampurilainen, joita oikeasti on ikävä. Ehkä se on munkkien kosto siitä, että gluteenittomaan siirtyessäni en syönyt sitä viimeistä oikeaa munkkia, toisin kuin pizzan ja hampurilaisen kohdalla.

  • milla 412 messages09/04/2012 5:32 AM

    Menee vähän unien vierestä, mutta näen päiväunia siitä kun sais haukata juuri paistetusta vaasan Ruis palasta !!!! Sitä makua on kyllä ikävä.

  • norppa 59 messages09/29/2012 9:22 PM

    muistan aina unissakin, että saan syödä vain gluteenitonta. monta kertaa olen nähnyt painajaista, jossa vahingossa olen vehnätuotteita syönyt.

  • Ad

  • lehti 19 messages10/02/2012 4:21 PM

    Kun lopetin tupakanpolton näin usein unia että poltan tupakkaa, sitten kun heräsin oli pakko tarkistaa kädestä ettei siinä ole savuketta käryämässä. Näitä näin vain alkuun,oli sen verran haikeaa luopua tupakasta, enää en näe niitä. Siitä siis on jo kaksikymmentä vuotta.

  • Hecu 9 messages04/05/2013 10:57 PM

    Olen nähnyt keliakiaan liittyviä unia viime aikoina paljonkin. Yhdessä unessa söin onnessani Hesen hampparia kunnes tajusin sen olevan vehnähöttöä. Sitten jäin miettimään että kuinkakohan rajut oireet siitä tulee.

    Toisinaan olen miettinyt että aika helposti olen omaksunut tämän gluteenittoman ruokavalion, vaikka toisinaan tulee tehtyä harhaostoksia kaupassa. Ehkä työstän asiaa vielä alitajunnassa, who knows.

    Keliakiadiagnoosi tehtiin joulukuussa -12.

  • milla 412 messages04/11/2013 3:34 AM

    hih, minä se pistelin viime yönä neljän viljan puuroa menemään. Ai että se oli HYVÄÄ !!!!

  • Juulin 187 messages04/12/2013 8:34 AM

    Näin kahtena yönä peräkkäin unta että söin jotain gluteenista. Ensin taisi mennä Kinderin suklaapatukka, josta en edes tiedä, onko siinä keksipohjaa ja seuraavana yönä kans gluteenista. Unessa olin täysin paniikissa ja sain kunnon hepulin, aamulla vaan nauratti.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s