Hinnoista porua

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Reetta  719 messages03/13/2010 5:04 PM

    Kyllä tuo korkeampi hinta ketuttaa aika usein.

    Tarjouksessa olo on aika minimaalista. Lähinnä Vuohelan tuotteita tuo -30%-tarjous tulee silloin tällöin hyödynnettyä. Vanhan vuoden puolella oli Semperin Pofiber -50 % poistuvana tuotteena (eikä ole sen jälkeen S-Marketissa näkynyt). Tällä viikolla poistuvana tuotteena oli Jytte Teff-jauho ja pitihän yksi pussi ostaa. Parasta ennen puolen vuoden päässä, joten eiköhän tule sitä ennen käytettyä? Hintaa jäi kyllä tuon 50 prossan jälkeenkin ihan kiitettävästi.

    Syksyinen ALV-hinnanalennus näyttää joissain tuotteissa olevan mennyttyä aikaa ja hinnat hilattu taas ennen ALV-alennusta tasoon.

    Olisi todella korkea aika nostaa ruokavaliokorvauksen määrää.

  • Nuutti 56 messages03/13/2010 3:04 PM

    Itse olen törmännyt alennuksiin vuohelan tuotteiden kohdalla, kun ovat menossa vanhaksi niin ovat olleet -30 tai -50. Pastaa, jauhoja, pakasteleipiä yms. en ikinä ole nähnyt tarjouksessa, enkä mitään muutakaan gluteenitonta. Ainut mikä on halpaa "leipää" on riisikakut

    Ja mun käsittääkseni hintaa tuotteilla on enemmän koska tarvitsevat valmistusvaiheessa tehtaan jossa ei käsitellä muita viljoja. Sehän tulisi halvemmaksi vuokrata joku tuotantolinja jostain tehtaasta missä valmistetaan muitakin tuotteita, mutta kun ei voi.. Ja tietysti maksaahan esim. peruna ja riisijauhot enemmän kuin vehnä, mutta ei paljoa.

  • Ad

  • lena 15 messages03/13/2010 1:53 PM

    Minua ärsyttää myös gluteenittomien tuotteiden täysin mielivaltainen hinnottelu. Esimerkiksi gluteeniton kauranäkkileipä maksoi Sokoksella 2,45e ja K-supermarketissa 2,89e, maissijauhot pienssä K-marketissa 1,90e ja sama pussi Citymarketissa 2,95e. Joka tuotteesta pitää muistaa mistä kannattaa ostaa, saman tuotteen hinta voi helposti vaihdella euronkin verran

    Lisäksi gluteenittomat tuotteet ovat usein vanhentuneita tai juuri menossa vanhaksi niinkin isossa kaupassa kuin vaikka Anttilassa.

  • MrsBucket 92 messages03/07/2010 4:26 PM

    Sattuipa menemään ohi tuo vuoden 2009 tarjous! Toivottavasti tänä vuonna ei jää huomaamatta.
    Minusta olisi oikeudenmukaista, että ainakin peruselintarvikkeiden, kuten kaikki jauhot ja hiutaleet ja vieläpä leivät, hinnat tulisivat lähemmäs "normaali"ihmisten vastaavia ihan vaikka lain nojalla.
    Itse leivon lähes aina itse ja teen myös ruuat ihan aidoista raaka-aineista (mikäli nyt semmoisiakaan enää on olemassa).
    Sen kyllä paremmin ymmärtää, että valmiit keksit, kakut ym. ovat kalliimpia. Jääköön niiden kehittely ja hintojen määrittely kunkin tuottajan valtiksi.

  • Jezu  Admin03/07/2010 4:11 PM

    Tässä aika selkeä esimerkki hintaeroista:

    Pieni hintaero

    Ja kyllä tarjouksia silloin tällöin on. Esimerkiksi gluteenittomat Pirkka-tuotteet ovat olleet tarjouksessa ja siitä on ollut keskusteluakin sivustolla:

    Gluteenittomat Plussa-tarjoukset

    Ja varsinaiseen kysymykseen vastaus, kyllä mättää. Toivottavasti ruokavaliokorvaus saadaan jossain vaiheessa oikealle tasolle ja sidotuksi indeksiin.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Viveka 127 messages03/07/2010 2:25 PM

    Kyllä kirvelee!
    Eipä ole täälläkään perukassa tarjouksia tullut vastaan. Kyllä joskus hinnat kirvelee, mutta minkäs teet. Valikoima on suppea, joten ei siinä mitkään vertailut ole mahdollisia, kun on kolmea laatua pakasteleipää tarjolla.

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • MrsBucket 92 messages03/07/2010 12:07 PM

    Talullah sanoopi löytäneensä tarjouksia. Riippuu varmasti paikkakunnasta ja kaupan koosta sekä tarjoukset, että tuotevalikoiman määrä. Ei pienellä paikkaunnalla voi muuta kuin yleensä valita kahdesta tai ostaa sitä mitä sattuu kaupan hyllyssä milloinkin olemaan. Niitä viimeisen päivämäärän tarjouksiakin on harvoin, enkä juurikaan käytä. Valmiita leipomotuotteita käytän aniharvoin koska vatsani jostakin syystä reagoi miltei kaikkeen "teolliseen". Lienee lisäaineissakin jokin mikä ärsyttää. Varmimmin olen alkanut epäillä palmuöljyä, jota on ainakin Moilasen tuotteissa ja aina tulen niistä kipeäksi.
    Oletko muuten nähnyt tarjouksia gluteenittomista elintarvikkeista lehti-ilmoituksissa? Minä en koskaan. Ja selkävikaisena en pysty juoksentelemaan kaupasta kauppaan tekemässä vertailuja.

    Yksi asia muuten kauppiaitten olisi syytä neuvoa apujoukoilleen, jotka täydentävät hyllyjä: gluteenittomat kuivatuotteet , kuten näkkileivät ja keksit menevät murusiksi erityisen helposti. Itse ostan joskus näkkileipää enkä ole vielä kertaakaan saanut pakettia jossa olisi viittä viipaletta enempää ehjiä. Tee niistä sitten voileipiä.

  • Ad

  • Tallulah 476 messages03/07/2010 11:32 AM

    Eri ruoka-aineet maksavat eri summan, se on aika simppeliä, ja ne ovat suurimmalta osin tuontitavaraa mun käsittääkseni.
    Ja kyllä, gluteenittomia on usein tarjouksessa, Vuohelan tuotteita jää lähes aina ja myyntiaika on tosi lyhyt joten niitä saa puoleen hintaan joskus jopa monta kertaa viikossa. Käyn siis kaupassa johon Vuohela toimittaa kolmesti viikossa tuotteita. Sekä leipiä että karjalanpiirakoita on usein puoleen hintaan, jolloin hinta on jo ihan siedettävä, muuten en Vuohelan tuotteita osta. Pakasteita on joskus ollut tarjouksessa myös. Kaikki erikoistuotteet maksavat aina enemmän, yritysten tehtävänä kun on tuottaa voittoa. On myös paljon tuotteita jotka eivät isolla mainosta olevansa gluteenittomia mutta silti ovat, ja ovat ihan normihinnoissa. Onneksi tuotteita on niin paljon että pystyy vertailemaan hintoja, oma valinta on jos ostaa kalleinta mahdollista.

    Toki gluteeniton annos maksaa enemmän mutta kannattaa ottaa huomioon että useimmissa perheissä suurin osa syö kuitenkin tavallisia, ja gluteenitonta vain 1-2 henkeä. Sitä tavallista kuluu siis paljon enemmän koska sen syöjiä on enemmän.

  • MrsBucket 92 messages03/07/2010 9:58 AM

    Hei mättääkö ketään muuta kuin minua tämä eriarvoisuus ruoka-aineiden hinnoissa?
    Ihan vain vertailun vuoksi laitoin muistiin muutamia hintoja:
    Jauhot joista leivon terveille sukulaisille, maksavat 0,63 e kg (tarjouksesta saa usein halvemmallakin), kun taas gluteenittomat jauhot joita käytän 4.07-4.26 e kg.
    Tavallinen pasta maksaa 0,60 e kg, gluteeniton, jota käytän maksaa 7.28 e kg.
    Tavallinen lasagne maksaa 3.18 e kg, gluteeniton 11.84 e kg.
    Sitä paitsi tavallisesta pastasta saa suuremman annoksen ruokaa kuin gluteenittomista, sillä tavallinen turpoaa enemmän.
    Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka, mutta tuosta jo saa kuvan kuinka paljon kalliimmaksi tulee kun ei voi syödä mitä tahansa. Mistä mahtanee johtua näin suuret hintaerot?
    Ja oletteko muuten koskaan nähneet missään tarjouksia gluteenittomista tuotteista? Minä ainakaan en ole.
    Eikä varmaan paljon lohduta se pieni raha jonka keliaakikot saavat hyvitystä ruuan hankintaan, tuntuvat vielä terveet kadehtivan moisesta edusta. Itse en saa rahaa koska minulle ei ole tehty keliakia-diagnoosia. Viisi vuotta sitten vain rupesin gluteenittomalle ruokavaliolle pyöriskeltyäni lukemittomia öitä vessan lattialla pyörtymispisteessä jatkuvien vatsavaivojeni takia. Sitten vasta tuli helpotus kun lopetin viljan käytön.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s