Opiskelijan ruokamenot ja vinkkejä halvempaan

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Opiskpohtii 1 message07/08/2018 3:40 PM

    Hei,

    Samantyylinen viestiketju on jo olemassa, mutta tein uuden, koska se on aika vanha ja haluaisin lisää vinkkejä.

    Olen siis opiskelija ja mielestäni minulla hujahtaa aivan liikaa rahaa ruokaan. Syön gluteenittomuuden lisäksi vegaanipainotteisesti, joten sekin varmaankin lisää kustannuksia. Olisi kiva tietää, paljon teillä menee rahaa ruokaan kuukaudessa? Sellaisten kavereiden kulut, joiden ruokavalio on halpis leipä-makaroni-liha -linjaa, eivät tunnu vertailukelpoisilta. Tavoitteena itsellä olisi ruokakulut n. 200e/kk, mutta määrä ylittyy useimpina kuukausina hyvin kirkkaasti.

    Ruokavalioni on suunnilleen seuraavaa: Opiskelijaravintolassa syön arkisin kerran päivässä (2,60e) ja illalla syön jotain helppoa ja suht halpaa, esim riisiä ja kasvisjauhispyöryköitä. Yritän rajoittaa leivän syönnin yhteen sämpylään päivässä. Aamu- ja iltapalaksi menee sitten yhteensä 2dl kaurahiutaleita (provena), niiden kanssa hieman hilloa tai soijajugurttia.

    Miten tästä lähtisi vielä säästämään? Olen kyllä sen verran laiska ruuanlaiton kanssa, että mitä nopeammin ja helpommin ruoka valmistuu, sen parempi. Kasvisruoka-kastikkeita on ihan ok valmistaa, alkaa niiden kanssa kyllä ideat käydä vähiin.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,006s