Semperin luontaisesti gluteeniton näkkileipä

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Raili 19 messages12/27/2011 3:03 PM

    Onko muita, jotka saavat tuosta mahakipuja? Minä saan ja tyttäreni saa. Minä saan siitä samat oireet kuin mistä tahansa tuotteesta, joka sisältää vehnätärkkelystä, joten epäilen että tässäkin sitä on. Tuoteselosteessa on lähinnä hirveä kasa E-koodeja, mitä lie sisältävät...

  • Reetta  719 messages12/27/2011 7:32 PM

    Minkähän nimisestä Semperin näkkäristä on kyse ? Semperin joissain näkkäreissä on vehnätärkkelystä, osassa taas ei. Itsellä ei ongelmia vehnätärkkelyksen kanssa, vaikka ihokeliaakioiden tulisi olla herkempiä.

  • Ad

  • Raili 19 messages12/27/2011 8:10 PM

    Ihan tuon nimisestä. Mutta en tiennytkään, että Semper valmistaa erilaisia, koska täällä saa kaupoista vain niitä yhdenlaisia, joista tulee maha kipeäksi, vaikka pitäisi olla luontaisesti gluteenitonta. Onko niissä E-koodeissa jokin vehnätärkkelystä sisältävä, sitä mietin?

    Ainekset
    Maissitärkkelys, riisijauho, perunajauho, modifioitu perunatärkkelys, sokeri, sokerijuurikaskuitu, maissikuitu, hiiva, sakeuttamisaineet (E401, E412, E440, E464), kasvimargariini (kasvirasva, vesi, suola, emulgointiaine (E471), happamuudensäätöaine (sitruunahappo), aromi), suola, nostatusaineet (E500, E575), kivennäisaine (rauta), vitamiinit (tiamiini, riboflaviini, niasiini, B6-vitamiini, foolihappo).

  • Semper 1 message12/28/2011 11:54 AM

    Hei!

    Semperin valikoimassa on 5 näkkileipää. Niistä 2 on valmistettu ns. luontaisesti gluteenittomista aineksista Karkeanäkkileipä ja Ohutnäkkileipä. Kauranäkkileivässä on kauraa ja luont. gluteenittomia aineksia. "Puolikuun muotoi-sissa" näkkileivissä (Gluteeniton ja Varras) on aineksena gluteenitonta vehnätärkkelystä.

    Semperin lisäaineet eivät ole vehnäperäisiä!
    Jos elintarvikkeen aineksena on vehnätärkkelystä tai esim. jokin lisäaine sisältää sitä, tieto on aina merkittävä ainesosaluetteloon.

    Lisäaineita tarvitaan, jotta leipään saadaan haluttu rakenne ilman gluteenia. E-koodein ilmoitettuja lisäaineita ovat mm. sakeuttamisaineet guarkumi ja pektiini. Margariinissa on emulgointiaine(E471)rasvahappojen mono- ja diglyseridejä sekä sitruunahappoa. Nostatusaineet toimivat leivinjauheen tavoin.

    t. Semper

  • LG1982  164 messages12/30/2011 11:33 PM

    Voisikohan oireet johtua kuidusta? Näkkileivissä on runsaasti kuitua verrattuna moniin muihin gluteenittomiin leipiin.

  • Reetta  719 messages12/31/2011 12:42 PM

    Mulle tuli kanssa tuo kuituhomma mieleen. Tuossa Karkeassa näkkärissäkin kuitua 7,5 g/100 g.

  • Raili 19 messages01/03/2012 5:32 PM

    Vähän epäilen tuota kuitujuttua, koska syömme muutenkin kuitupitoista ruokaa eikä kuidusta muuten tule minulle oireita. Voin syödä harvinaisen ongelmitta papuja, herneitä, pähkinöitä ym kuitupitoista. Ei myöskään sokerijuurikaskuidusta, jota kyseessä olevan näkkäri sisältää, tule oireita, jos laitan sitä leivonnaisiin leipoessani itse. Saattaa tietysti olla, että maissikuitu ei minulle sovi, mutta syynä ei silloinkaan ole kuidun määrä vaan laatu. Vrt. Wasan näkkileivässäkin on kuitua 6 % ja sitä voin syödä vaikka paketillisen ilman muita oireita kuin pikkuisen turvonnut vatsanseutu....Semperin luontaisesti gluteenittomasta näkkileivästä sen sijaan saan vatsanpuruja viikoksi, ja maha menee niin rikki että näkkärin syömisen jälkeen kaikki ruoka alkaa sattua, vaikka söisin vain yhden palan. Kun oireet ovat näinkin rajut, niin tahtoisin toki selvittää, mistä on kohdallani kyse.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,041s