Jezu Admin – 08/18/2014 10:31 PM
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Suviih 629 messages – 08/18/2014 11:43 PM
Aika kamala tilanne kyllä ollut varmasti Venäjän keliaakikoilla, oma tuotanto siellä tosiaan taitaa olla aika vähäistä ja käsittääkseni ei laadultaan lähellekään samalla tasolla kuin pitempään markkinoilla olleet eurooppalaiset gluteenittomat tuotteet. Eipä naurattaisi jos kuvittelisi vastaavan tilanteen omalle kohdalle. Ilman valmistuotteita pärjää kyllä, mutta jos ne jauhotkin katoaisivat kaupan hyllyltä, niin menisipä hetkessä aika karppaamiseksi ruokavalio.Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
Blogin Facebook-sivut:
https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa
Jezu Admin – 08/19/2014 12:42 AM
Suviih kirjoitti:
milla 412 messages – 08/19/2014 3:00 AM
Siis hui, olisi kamala tilanne itse olla ilman mm hedelmiä .
Kari 364 messages – 08/19/2014 3:48 PM
Siinähän on ovella odottamassa kovemman sortin keripukki-epidemia. Olihan purjelaiva-aikana ajat sitten kyseinen tauti tosi vaikea kun merimiehillä ei ollut hedelmiä eikä vihanneksia kuukausiin ravinnoksi. Ei taidettu silloin kyllä keliakiasta tietää tuon taivaallista.
Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.
Jezu Admin – 08/20/2014 4:34 PM
Nyt tälle tuli vahvistus, tosin Kremlin asetus on varsin triviaali. Laktoosittomat tuotteet on sallittu jatkossa, mutta kattaako tämä gluteenittomat: dietary fiber; nutritional supplements eli ravintokuitu ja ravintolisät. Joka tapauksessa tosi hyvä asia Valiolle.Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Kari 364 messages – 08/20/2014 6:35 PM
Aika poliittisesti sanottu tekstissä. Allekirjoittajana muuten Dimitri Medvedjev, suoraan suomennettuna "Timo Karhunen", pääministeri.
Asian vierestä; tiedätte kai, että venäjän kielessä "karhu" on suoraan käännettynä "hunajan nuolija".
Olen harrastanut venäjää 10v+, mielenkiintoinen kieli sinänsä
Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.
Jezu Admin – 08/20/2014 6:49 PM
Kari kirjoitti:
Kari 364 messages – 08/21/2014 2:21 PM
Niin joo, espanjaa aloin harrastaa 10v sitten about kun työmatkat vei Amerikan Texasiin, espanjaa kaikki puhui, englantia tosi harva. Kaksikielinen maa tarkoittaa, että joko tai, mutta ei molempia. Kun on riittävästi lirissä, alkaa kielen opiskelu äkkiä kiinnostaa. Niin venäjäkin.
Espanja on lisäksi hyvä apu kun usein lomaillaan Malagalla Espanjassa
Only registered users can participate discussion. If you do not have a user account, please register. It's fast and free! If you have already registered, please log in at the top right menu.
Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.