ABC-liikennemyymälät

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Jezu  Admin03/23/2009 11:55 PM

Mitäs mieltä olette ABC-asemista? Ainakin kaikilta isoilta asemilta kokemukset ovat enemmän kuin positiiviset - keliaakikot otetaan hyvin huomioon; ilmoittavat keittiöön gluteenitonta tilatessa, kaikki on merkitty hyvin, pikkusuolaista löytyy - ja onpa kaikki salaatinkastikkeetkin gluteenittomia! Sehän on myös plussaa, että tämä kaikki toimii kellon ympäri.

Kirjoitin myös vinkin ABC-asemista: Isot ABC-liikennemyymälät

Jos Vuoden keliakiateko -palkintoja jaettaisiin, ABC olisi mielestäni ehdokaslistalla varsin korkealla.

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

• Pulla 267 messages03/24/2009 12:31 PM

Sitähän voisi kokeilumielessä tehdä niin, että jokainen meistä kävisi jossain ABC:llä ja sitten vain jakamaan kokemuksia

• Ad

• carietta 72 messages03/24/2009 10:03 PM

Itse ruokailen mielelläni ABC-asemilla. Ainoa huono puoli on, että ranskalaiset eivät ole täysin gluteenittomia. Ilmeisesti paistavat samassa rasvakeittimessä myös gluteenipitoisia ruokia. Muuten palvelu pelaa, olempa joskus saanut ihan leipääkin suoraan pöytään

• Jezu  Admin03/24/2009 10:17 PM

carietta kirjoitti:
    Itse ruokailen mielelläni ABC-asemilla. Ainoa huono puoli on, että ranskalaiset eivät ole täysin gluteenittomia. Ilmeisesti paistavat samassa rasvakeittimessä myös gluteenipitoisia ruokia.

Jos muistan oikein, mulla on ollut aina keitetyt potut annoksissa ranskalaisten tilalla. En nyt ole ihan satavarma ja viimeksi tilasin riisikebabin.

• Suviih  629 messages03/25/2009 7:40 AM

Mitä mitä mitä?! ABC:n ranskalaiset ei gluteenittomia? Tuosta ei kyllä yksikään myyjä ole minulle koskaan mitään maininnut, kebab ranskalaisilla on tullut syötyä useammankin kerran. Toivottavasti kyseessä on jokin asema kohtainen juttu.

Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

• meukki 16 messages03/25/2009 10:55 AM

Itse olen syönyt Kuortin ABC:llä, joka on siis aikas iso paikka. Siellä homma toimi tosi hyvin, kysyin ranskalaisten gluteenittomuudesta ja myyjä kertoi että heillä on ihan oma rasvakeitin gluteenittomia varten. Annokseen kuuluvana leipänä oli tarjolla Vuohelan tattarilimppua!

Padasjoen ABC taas on suhteellisen pieni paikka ja heillä ei ole omaa rasvakeitintä gluteenittomia varten eli siellä ei gluteenittomia ranskalaisia saa. Ja tällainen tilanne on varmaan aika usealla pienellä ABC asemalla.

• glenni 58 messages03/25/2009 11:19 AM

Aika moni ABC on tullut kahlattua läpi ja hyvin on toiminnut aina! Tosin leipää en ruoan kanssa oo saanu, mutta sämpylöitä kylläkin erikseen tilattuna.

• Ad

• Suviih  629 messages03/25/2009 4:06 PM

No onneksi ihan vaan asemasta riippuva juttu tuo ranskalaisten gluteenillisuus. Itsekin syönyt lähinnä noilla isoilla ABC-asemilla, eli ei ongelmaa.

Blogin Facebook-sivut:

• maza 2 messages03/25/2009 9:56 PM

Hieno homma nuo ABC-asemat. Esim. Kuortissa kokonainen kylmätiski gluteenittomia tuotteita, niin suolaisia kuin makeitakin. Eipä tartte miettiä, missä pitää kahvitauon Helsingin reissullaan. KIITTI HEILLE!!

• higga 209 messages03/26/2009 8:56 AM

Ainakin Riihimäen ABC sai gluteenittomia ranskalaisia. Tampereella Kalevan pieni ABC ei pysty takaamaan gluteenittomuutta, mutta taas isommat Pirkkalan ja Lahdesjärven ABC pystyy!

• keliaakikko97 107 messages03/26/2009 8:16 PM

Missä minä olen käynyt, ranskalaiset on tehty ihan omassa paikassaan.

Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

• Skarabee 14 messages04/10/2009 6:23 PM

Tupoksen ABC:llä on myös oma rasvakeitin ranskalaisille.

• Ad

• Jezu  Admin08/23/2009 10:21 PM

Vedetäänpä kehuja vähän takaisin ABC:n osalta. Erehdyin testaamaan ABC Uttia matkalla Lappeenrantaan.

Olen usein syönyt ABC:lla gluteenittomaksi merkityn salsakanan. Utissa taulujen alla luki, että muistathan varmistaa erityisruokavalion kassalta. Tilasin kanan ja ilmoitin haluavani sen gluteenittomana. Nuorehko vaaleahiuksinen mieskassa katseli annostaulua ja totesi "joo on se gluteenitonta" (niin, itsehän en olisikaan sitä siitä huomannut) kysyen heti perään millä perunoilla haluan annoksen. Ööö... no sillä riisillä, mikä lukee siinä tuotekuvauksessa G-merkin alla?

Tilaus kuitenkin onnistui ja menimme pöytään odottelemaan. Salaatit jätin väliin, koska salaattitiskissä ei ollut mitään merkintöjä ja pastasalaattia oli roiskunut vähän joka paikkaan. Lisäksi salaattikastikkeiden kylteissä oli G-merkit, mutta kyltit oli laitettu tiskin päälle kauaksi itse kastikeastioista, joten niiden hyöty oli nolla. Leivät olivat sentään ylimmällä hyllyllä, mutta tarjolla oli vain kuvottavan näköistä, vanhaa näkkileipää.

Odotimme ruokia yli puoli tuntia lähes tyhjässä ravintolassa ja kun ruoka tuli, tiedustelin sen gluteenittomuutta. Vastaus oli huvittava... "ööö... kyllä sen pitäisi olla... minä käyn katsomassa tuolta menusta, älä syö vielä... tuun sanomaan, jos se EI OLE gluteenitonta..." Olisiko minun pitänyt odottaa maailman tappiin asti? Päätin kuitenkin syödä annoksen hetken odottelun jälkeen, mutta pieni pelko kyllä kalvoi, että olikohan tämä nyt varmasti gluteenitonta.

Palaute lähti ABC:lle, katsotaan mitä vastaavat.

• Suviih  629 messages08/24/2009 9:24 AM

Opiskelukaverini työskentelee ABC:llä täällä Savon suunnalla ja hän sanoi, että ainakin heillä on omat parilansa yms. valmistusvälineet gluteenittomille tuotteille, joten siksi on tärkeää että keliakiasta mainitaan (eli vaikka annos sinällään olisi gluteeniton, niin se saatetaan valmistaa samoilla välineillä kuin tavalliset jos asiakas ei gluteenittomuusdesta mainitse).

Siilinjärven ABC:llä homma sujui hyvin vaikka pieni ABC onkin kyseessä, sulattivat minulle sämpylänkin eikä tarvinnut tyytyä siihen perinteiseen näkkäriin.

Blogin Facebook-sivut:

• Kimble65 26 messages08/24/2009 3:03 PM

Koska koti, työ, kesämökit ja harrastukset vievät eri suuntiin käyn suht säännöllisesti ainakin Jalasjärven, Jkl/Keljonkankaan, Pori/Tikkulan, Hämeenlinnan ja Hyvinkään ABC-asemilla, ja ainakin toistaiseksi palvelu on pelannut - normiannos (kahvin kanssa sämpylä tai pulla) on aina "tuorelämpimäistä", ja ruokaillessa on kassa aina varmistanut sen, että tilaamani annosta saa gluteenittomana, ja tarjonnut leipää ja jopa kysynyt levitteestä. Ja koska mitään oireita ei ole tullut, ei minulla ole ollut mitään syytä olettaa, etteikö valmistuskin olisi sujunut asianmukaisesti.

• KattiMatikka 271 messages08/24/2009 4:03 PM

Joo, no mä en henk.koht. ole ABC:n suurin ystävä juuri sen takia, että gluteenittomuuden kanssa on vähän niin ja näin...

Minua otti sen verran asia päähän, että lähetin sok:n sivujen kautta kysymyksen ja sieltä abc-ketjuvastaava vastasi. Kysymykseni kosmi sitä, että "pitääkö sanoa erikseen haluavansa gluteenitonta vai voiko G-merkintään luottaa"

Vastauksena tyyppi sanoi, että aina pitää mainita siitä, että haluaa gluteenittoman annoksen. Samalla hän sanoi myös, että KEITTIÖ TEKEE ERIKSEEN SALAATIN KELIAAKIKOILLE koska todella ne yleiset salaattipaikat on niin kontaminoituja.

Mutta kyseinen vastaus ei minua ainakaan henkilökohtaisesti kovinkaan paljon lämmittänyt, koska tämä tyyppi niin ympäripyöreesti siitä gluteenittomuudesta pyöritteli. Jäi se kuva, että se on ihan herran haltuun, miten yksittäisillä ABC-asemilla homma toimii.

Paras oma kokemus oli Vaasasta, jossa kassatyttö näpytteli annoksen kohdalle "gluteeniton" (näkyi siis siinä maksuruudussa). Voi ainakin luottaa, että sana menee keittiöön perille.

Mutta nämä pienemmät/vähemmän organisoituneet asemat niin voiko olla aina varma, että annos on gluteeniton, kun se kassaihminen ei mene sitä kokille sanomaan...

Kerran muistaakseni Varkaudessa kävin ihan kokilta kysymässä, että onko G nyt sitten G ja kokki sanoi, että on G aina G mutta se lisuke on asia erikseen, että heillä on G-ranskiksille oma keitin.

Että ei ihan sellainen olo ole kyllä ABC-asemilla tullut, että homma olisi puikoissa vaan aina saa olla kyttäämässä ja kyselemässä.

Ihan hyvä jos jollakulla on ollut hyviä(kin) kokemuksia.

• Jezu  Admin08/24/2009 4:08 PM

KattiMatikka kirjoitti:
    Mutta nämä pienemmät/vähemmän organisoituneet asemat niin voiko olla aina varma, että annos on gluteeniton, kun se kassaihminen ei mene sitä kokille sanomaan...

Kun tilaa gluteenitonta ja "fiksu" kassa vaan toteaa, että joo on se gluteenitonta, niin mitenköhän sen pystyisi toteaisi kohteliaasti, että jos nyt kuitenkin kävisit sanomassa keittiössä, että annoksen pitää olla gluteeniton?

• Ad

• KattiMatikka 271 messages08/24/2009 10:17 PM

Niinpä Itse kerran huutelin siitä keittiön ovesta kokille sisään keittiöön, "ONKO TÄMÄ KANA GLUTEENITON" kun sain annoksen. Ei siinä itselle tule järin fiksu olo

• Jezu  Admin08/25/2009 11:29 AM

Aika nopea vastaus ABC:ltä lähettämääni palautteeseen:

Tuotepäällikkö ABC-ketjuohjaus kirjoitti:
    Kiitoksia palautteestanne

Palautteenne avulla pystymme kehittämään toimintaamme. Pyrimme koko ajan kehittämään toimintaamme ja lisäämään tietoisuutta yksiköissä erikoisruokavalioiden suhteen. Olen pahoillani ettette ole saanut "luotettavaa" palvelua asioidessanne ravintolassamme. Ymmärrän hyvin huolenne ruoan gluteenittomuudesta kyseisessä tilanteessa.

Tulemme tulevaisuudessa kehittämään työkaluja sekä lisäämään tietoisuutta yksiköissä erikoisruokavalioista. Kyseinen aihe on erittäin tärkeä osa toimintaamme.

Kiittäen palautteestanne

• taigis 101 messages09/19/2009 3:01 PM

Tänään syömässä Siihtalan ABC.llä Joensuussa.
    Lounaslistalla päivän pihvi oli merkitty G:llä. Joku possupihvi, kermapippurikastike..
    Tilasin sen ja sanoin, että pitää olla gluteeniton.
    Tyttö sanoi. "Vaihdanko siihen sellaisen tummemman kastikkeen, jotta se on sitten varmasti gluteeniton!?" :O
    Hämmennyin ihan,, vastasin,,joo, tottakai!!
    Elikkä taas tilanne, jolloin merkitty ruoka ei sitten varmasti ollutkaan gluteeniton.
    Leipää saimme erikseen, kun pyysimme, levitettä ei tällä kertaa ollut mukana!!

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2025 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,015s