ABC

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • taigis 101 viestejä13.6.2011 14:57

    Aiemmilta reissuilta meidän perheellä positiivisiä kokemuksia ABC-Kuortista, niimpä nytkin poikkesimme sinne kulkiessamme. Nuoriso haaveili Kuortin gluteenittomista hampurilaisista. Miten kävi? Olimme siellä illalla kymmenen maissa, kolme keliaakikkoa! Siellä on erillinen viileäkaappi, jossa gluteenittomat on, siitä pisteitä! Jäljellä oli 2 täytettyä sämpylää (hienoa, että niitä on!!), mutta yksi meistä sanoi ottavansa hampurilaisen.
    Tiskillä kyseltiin sitten sitä, vastaukseksi tuli :"Meiltä ei enään saa gluteenittomia hampurilaisia, jotkut asiakkaat kun ovat niin tarkkoja niiden laadusta niin ei voida taata niitten puhtautta!"
    Sanoin siihen takaisin,, että tarkka niiden kanssa pitää ollakin! Kysyin sitten kolmatta sämpylää, kaikilla oli nälkä , "Hakekaa sieltä vitriinistä!" Kerroin että ne ovat sieltä loppuneet. "No, pitää sitten tehdä lisää,, tässä nyt kyllä kestää!"
    Ilme oli sen näköinen, että oikeestiko nyt pitäis tehdä se sämpylä!
    Asemalla ei ollut ruuhkaa ja keittiöllä oli toinenkin työntekijä.
    Sämpylä tuli, se oli paljon pienempi kuin aiemmat, mutta kaikki olivat hyvän makuisia.
    Suhtautumisesta meihin en pitänyt,, tuli sellainen olo, että anteeksi että kyselen, anteeksi että olen nälkäinen, anteeksi että olemme tarkkoja siitä ovatko esim. hampurilaiset puhtaita!
    Seuraavalla kerralla meidän viisihenkinen perheemme saattaa mennä jonnekin muualle!

    Toinen tapaus toiselta ABCltä,, oltiin menossa syömään sinne, samalla porukalla.
    Päivän lounas oli kirjoitettuna liitutaululle,, mutta siihen ei ollut merkitty gluteenittomuutta. Kesätyöntekijätyttö laitteli siinä vieressä lautasia paikoilleen. Kysyin, onko ruoka gluteenitonta? " Mä en niinku oo täällä töissä, mä oon vaan kesätöissä!" , oli vastaus ja lautasten pinoaminen jatkui.
    Olisikohan hän voinut mennä kysymään joltakin, joka asian olisi tiennyt?
    Vatsat täyttyivät kyllä, mutta fiilis jäi huonoksi molemmissa paikoissa.

  • higga 209 viestejä13.6.2011 17:42

    Tänä kesänä poikettu vain Forssan ABC:llä ja siellä homma toimi hyvin. Lasten annokset on tänä kesänä varustettu "muoto"-perunoilla ja annoksissa siis gluteenia, kysäisin et onko gluteeni vain perunoissa, eli voiko perunat vaihtamalla saada gluteenittoman annoksen ja onnistui tosi hyvin

    Reissut vielä edessä, olis kiva kuulla miten muualla suomessa!

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s