memmu70 2 viestejä – 30.5.2014 16:29
Osaisiko kukaan vinkata missä Helsingissä olisi pizzeria, josta saisi gluteenitonta pizzaa? Mielellään keskusta, Pasila, Haaga sektorilla. Soittelin muutamaan pizzeriaan, eikä heidän valikoimiinsa tämä gluteeniton kuulu.
Tintti 48 viestejä – 30.5.2014 20:38
Leonardosta saa ihan ok pizzaa, löytyy makkaratalosta. Rossosta saa myös, mutta ehdoton suosikki on Dennis. Itse tehty pohja ja reilun kokoinen. Muissa en ole käynyt kyselemässä.
Tyyne 5 viestejä – 7.8.2014 19:42
Putte's tarjoaa myös gluteenitonta pitsaa
Vaula 141 viestejä – 10.8.2014 10:06
Rivoletto-ravintolasta pitäisi saada gluteenitonta pizzaa sekä myös pastaa: http://rivolirestaurants.fi/rivoletto/menu/. En tosin ole itse käynyt tuolla paikassa.
Olen kuullut että Classic-pizzerioista saisi myös glutti-pizzaa mutta keliaakikko-tuttu sanoi ettei ikinä söisi pizzaa siellä - sen verran suuri näytti olevan kontaminaatio-riski. Aivan kuten Kotipizzassakin.
Suviih 629 viestejä – 12.8.2014 17:36
Pizza Hutista saa myös gluteenitonta. Taitavat käyttää Semperin valmispohjaa ainakin ulkonäöstä päätellen, eli vähän erilainen valmispohjaan tehty pizza kuin yleensä. Ihan ok pizza oli.Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
Blogin Facebook-sivut:
https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa
tytti 34 viestejä – 15.8.2014 01:09
Tajusin juuri, että erinomainen tapa varmistua pizzerian (tai muunkin ravintolan) luotettavuudesta on tutkia Oiva-raportteja (oivahymy.fi). Olin itse juuri menossa syömään Putte'siin pizzaa, kunnes luin heidän Oivaraporttinsa: siinä mainittiin miinuksena erikseen että gluteenia joutuu myös gluteenittomaan pizzaan, mutta että tästä mainitaan asiakkaalle tilauksen yhteydessä. Hmm, siis toimii vain ehkä gluteeni-intolerantikoille tai joillekin trendigluteenittomille?? Oletteko käyneet tuolla syömässä, mainittiinko teille kontaminaatiosta? Aika hämärää toimintaa. Ottaa kyllä päähän. Gluteeninhajoittajalääkettä odotellessa...
P.S.: noista Kotipizzoista vielä: oli suuria eroja eri Kotipizzojen välillä. Samaten esim. Dennikset.
Jezu Ylläpitäjä – 16.8.2014 21:34
tytti kirjoitti:
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Kari 364 viestejä – 19.8.2014 19:48
Eikös KotiPizza ole ainakin varma valinta. Monessa kaupungissa ja pienemmälläkin paikkakunnalla ovat tarjonneet myös G-vaihtoehtoa. Itte saa määritellä vaikka Frutti di Mare päällysteeksi. Ei ole ollut ongelma.
Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.
tytti 34 viestejä – 23.8.2014 11:56
Voi ei! Kävin eilen Töölössä Denniksessä aikeinani syödä pizzaa. Tilatessani tarjoilija (kiitos hänelle!) kuitenkin mainitsi, ettei pizzan gluteenittomuudesta ole takeita, koska jauhopölyä leijailee niin paljon keittiössä ja uunikin on sama kuin tavallisten pizzojen. Olin ällistynyt, koska olen käynyt eri Denniksissä ainakin 7 vuoden ajan syömässä gluteenitonta pizzaa, eikä tästä ole koskaan aiemmin mainittu mitään. Olen kysynyt aina vielä tilatessani: "teettehän pizzan jotenkin niin erikseen, ettei siihen mene yhtään vehnää" tms. Tämä tarjoilija sanoi kuitenkin että tilanne ja valmistustapa on sama heidän kaikissa ravintoloissaan. Todella harmittavaa. On kuitenkin hyvä että tarjoilija neuvokkaasti tästä mainitsi. Otin sitten pasta-annoksen, se kuulemma tehdään toisella puolella keittiötä ja on turvallista. Muuten: heidän ovessaan oli Oiva-raportti, viimeisin tarkastus tehty elokuussa ja arvosana oli erinomainen (myös kohdassa "yliherkkyyttä aiheuttavat ainesosat". Hmm???
Vaula 141 viestejä – 1.9.2014 14:09
http://www.kauneusjaterveys.fi/blogi/syoda-vai-eiko-syoda-ravintolapizzaa
Linkin takaa löytyvän postauksen perusteella jättäisin väliin Dennisin ja Putte'sin pizzat - omien kokemusten ja kuulemieni juttujen perusteella uskallan suunnata jatkossa vain Rossoon.
Tosin aiemmin samassa viestiketjussa mainitsemani Rivoletto oli saanut "Yliherkkyyttä aiheuttavat ainesosat" -osiosta arvosanaksi oivallisen, joten sen voisi käydä testaamassa.
Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.