DanseMacabre 13 messages – 01/23/2013 9:44 PM
norppa 59 messages – 01/24/2013 12:11 AM
sämpylää, paahtoleipää, jogurttia, hedelmää, hirssipuuroa marjojen kera, smoothieta, ...
anka72 2 messages – 01/24/2013 12:44 AM
Jos puurosta tykkää niin Keskisen myllyn tattarihiutaleet on hyviä. Kotimaisia ja maku on paljon parempi kuin ulkomailta tuodussa tattarissa. Sun flakes aamiaishiutaleita(luomu) syön usein esim. jugurtin ja marjojen kanssa.
milla 412 messages – 01/24/2013 3:28 AM
Maitorahkaa, luonnonjogurttia, raejuustoa... näitä yhdistelemällä eri hedelmiin ja marjoihin ym . nam nam.
milla 412 messages – 01/24/2013 3:30 AM
Oma suosikki nyt on maitorahkaa, raejuustoa sekaisin. sinne päärynän- ja appelsiininpaloja Hyvää ja raikasta.
DanseMacabre 13 messages – 01/24/2013 6:50 AM
anka72 kirjoitti:
kartsa22 13 messages – 01/24/2013 8:45 AM
Tattarihiutaleista saa mikrossakin oikein hyvää puuroa. Itse laitan sekaan 1-2 ruokalusikallista pellavansiemenrouhetta ja tattarihiutaleita sitten lisäksi niin että tulee 1 dl täyteen. Sitten 2,5 dl vettä päälle ja mikroon 2-3 minuuttia (mikrosta riippuen). Marjojen tai mehukeiton kanssa maistuu hyvin!
jori-o 84 messages – 01/24/2013 10:21 AM
Tänään tuli keitettyä tattarihiutale-tattarijauhopuuros.
Olin vahingossa ostanut jauhoa hiutaleiden sijaa.
Oli ihan hyvää.
jori-o
eijah 24 messages – 01/24/2013 10:43 AM
Muistathan varmistaa että myös tattarihiutaleet ovat gluteenittomia, esim myllyn paras hiutaleet eivät sovi. Tattarihiutaleista voi tehdä myös mikrossa puuron, kuten myös hirssi hiutaleista.
Ninni 114 messages – 01/24/2013 11:42 AM
Itse syön muroja, puuroa (siis kylläkin useinmiten kauraa) ja gluteenittomia sämpylöitä aamupalaksi. Marjat ja viili/luonnonjugurtti on yksi suosikkejani.
Munakas on nopea tehdä aamullakin.
Jos kaipaat vispipuuroa (ei nyt ole kylläkään aamukiireessä tehtävä pikapuuro), niin Farinan riisijauhoilla onnistuu.
Smootheja on helppo tehdä gluteenittomana, niihinhän voi sitten laittaa lähes mitä vaan.
Marianne82 27 messages – 01/24/2013 5:21 PM
Minä syön aamuisin gluteenitonta leipää - välillä teen itse ja välillä ostan valmiina. Hankin pari kuukautta sitten leipäkoneen.
Suosikkini on Moilasen juustosämpylät ja Schär:n kokojyväleipä, jota en harmikseni ole löytänyt kuin muutamasta S-marketista.
Myös luonnonjugurtti, johon lisään hunajaa ja mustikoita tai mysliä, on yksi suosikkini.
Semperin murot + punaiset marjat ovat hyviä.
Ja jos käytte Tukholmassa, sieltä saa ihan älyttömän hyvää Ewalie:n valmista myslisekoitusta.
KatjaRa 51 messages – 01/24/2013 6:22 PM
Minä vaihtelen näitä:Oikotie matkan mutkistaa.
DanseMacabre 13 messages – 01/24/2013 6:36 PM
Tattaripuuro menee huomenna aamulla testiin, ostin tänään hiutaleita.milla 412 messages – 01/25/2013 3:33 AM
rupesi kyllä tekemään mieli tattaripuuroa todella pitkästä aikaa.
täytyykin etsiä kaupasta noita keskisen hiutaleita.
Reetta 719 messages – 01/27/2013 9:05 AM
Itse teen noin kerran viikossa uunissa ison kulhollisen tattariuunipuuroa kokonaisesta tattarista ja punaisesta maidosta. Sitä on helppo mikrossa lämmittää aamusella. Lämmityksen jälkeen voisilmä sekaan.
DanseMacabre 13 messages – 01/27/2013 6:14 PM
Reetta kirjoitti:
Jezu Admin – 01/27/2013 8:41 PM
Myös brittiläinen aamiainen on gluteeniton, tosin ei sitä kyllä ihan joka aamu pysty syömäänKeliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Juulin 187 messages – 06/10/2013 7:55 AM
Tuo englantilainen aamiainen on kyllä totaalinen rasvaydinpommi. Ei menisi alas.
Esim. Raejuusto + mehukeitto yhdistelmä on namia.
Mehukeittojahan saa myös sokerittomina, mutta sitten niissä on aspartaamia ja asesulfaami-K:ta, joka laukaisee migreenin todella nopeasti. Ja nuohan on luokiteltu ihmisille vaarallisiksi lisäaineiksi, joten otan mielummin sokerisena.
Söin juuri äsken itse banaani, raejuusto ja perunasalaattisekoituksen. Yllättävän hyvää! Pikkaisen olisi voinut laittaa sokeria sekaan.
Only registered users can participate discussion. If you do not have a user account, please register. It's fast and free! If you have already registered, please log in at the top right menu.
Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.