Ihokeliaakikot ja joditabletti-kielto?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • katrilli 16 messages03/15/2011 5:44 PM

    Töissä keskusteltiin Japanin tragediasta ja pohdittiin mikä joditablettien virka ydinlaskeuma-tilanteessa oikeastaan on... Siitä googlaamaan, ja selvisihän tuo.

    Mutta samalla huomasin mielenkiintoisen asian: Jodix käyttöohjeessa mainitaan että ihokeliaakikoiden ei tule ottaa joditablettia. (Samoin kilpirauhastulehdusta sairastavien, mutta sen ymmärrän.)
    Mihin mahtaa perustua ihokeliaakikkojen jodi-kielto? Onko tietoa?

  • Reetta  719 messages03/15/2011 7:45 PM

    Piti ihan käydä etsimässä Jodixin käyttöohje ja niinhan siellä on kerrottu. En kyllä keksi mitään järkevää enkä vähemmän järkevääkään selitystä.

    Kukahan viisas osaisi vastata tuohon ? Mulla on huomenna aika endokrinologille, kuuluiskohan hänen aihealueeseen ?

  • Ad

  • Pulla 267 messages03/15/2011 9:50 PM

    Juu, olen kanssa ollut tietoinen tuosta asiasta. Jossain mainittiin, että täytyy miettiä tabletin ottamisen/ottamatta jättämisen riskit, jos sellainen eteen tulisi. Tänään yritin etsiä netistä, mihin tuo sopimattomuus perustuu, mutta en myöskään löytänyt sitä.

  • Kari 364 messages03/15/2011 10:51 PM

    Miksi ottais jodi-tablettia?

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Reetta  719 messages03/16/2011 8:50 PM

    Eihän niitä nyt ookaan tarkoitus ottaa. Täytyy aina välillä yrittää miettiä outoja juttuja - ettei ala dementia vaivata. Työpaikan lääkekaapppiin hankittiin joditabletit Tsernobylin jälkeen, mutta eipä ole tullut tuota käyttöohjetta luettua aikaisemmin.
    Enkä muistanut tuolta endokrinologiltakaan kysyä tänään.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s