Kasvissyönti ja keliakia

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>
  • Vaula 141 viestejä5.4.2014 17:30

    ^Valitettavasti Chico's näyttää uusineen ruokalistansa eikä soijapihviä enää löydy, talon kasvispihvi ei näytä olevan gluteeniton Melkoisen huono tarjonta kun mikään vege-annoksista ei ole gluteeniton: http://www.chicos.fi/menus/ruokalista/#c5543

  • Vaula 141 viestejä5.4.2014 17:32

    ^Valitettavasti Chico's näyttää uusineen ruokalistansa eikä soijapihviä enää löydy, talon kasvispihvi ei näytä olevan gluteeniton Melkoisen huono tarjonta kun mikään vege-annoksista ei ole gluteeniton: http://www.chicos.fi/menus/ruokalista/#c5543

  • Mainos

  • tytti 34 viestejä9.4.2014 11:26

    Tässä myös yksi joka syö kasvis/kalaruokaa. Muistelen että joskus 4 vuotta sitten Rolls-nimisestä hampurilaispaikasta sai gluteenittoman kasvishampurilaisen. Se oli kyllä semmoinen pieni ja vaatimaton, enkä ole sen jälkeen nähnyt vaivaa sen ostamiseen... asun itse pääkaupunkiseudulla, kyseinen Rolls taisi olla Turussa. Nettisivujen mukaan Rollseja löytyy myös Oulusta peräti kolme kappaletta! Ranskalaisia saa syödä useassakin paikassa, se vaihtelee. Täytyy vain aina kysyä.
    Gluteenittomista kasvisruoista on mainittava meidän perheessä suurkulutuksen kohteena olevat tofu ja tempeh, edullisesti saatavana ainakin Helsingin Aaasialaisista Vii Voan - sekä Aseanic trading -kaupoista. Ja kesäisin on aina pakko ostaa grillattavaksi tofumakkaroita, nykyisin paketti on vähän muuttunut ja nimenä on Pouttu Onni Tofu Kasvisgrilleri. Saatavana myös nakkeja! Näitä on siis tarjolla ainakin S-markettien makkarahyllyssä.

  • Vaula 141 viestejä7.9.2014 21:29

    Vaula kirjoitti:
    ^Valitettavasti Chico's näyttää uusineen ruokalistansa eikä soijapihviä enää löydy, talon kasvispihvi ei näytä olevan gluteeniton Melkoisen huono tarjonta kun mikään vege-annoksista ei ole gluteeniton: http://www.chicos.fi/menus/ruokalista/#c5543

    Uutta tietoa Chicos'in tarjontaan: ovat palauttaneet listalle soijapihvin, vaikkei sitä ruokalistalta (netistä eikä ravintoloista) löydykään. Jes! Olen toistaiseksi syönyt parhaat gluteenittomat vege-burgerit Chico'sissa, vaihtavat annokseen tosi joustavasti myös kastikkeet ja lisukkeet jos tarvitsee. Gluteeniton burgeri-sämpylä on mukavan pehmeä ja se soijapihvi tosi maukas! Suosittelen!

  • Maggawa 1 viesti28.1.2015 11:07

    Täälläkin yksi vegaani ja gluteenitonta pitäisi nyt myös kokeilla. Minulla ei ole keliakiaa mutta IBD löytyy joka oireilee kovasti. Rakastan pastaa ja leipää, nyt pitäisi löytää gluteenittomia hyviä vaihtoehtoja

  • Juhana 1 viesti21.6.2016 10:31

    Hei kaikki!

    Olen vegaani (1.6.1996 alkaen) ja sain keliakiadiagnoosin 1998 tai 1999.

    Ilolla olen seurannut itselleni sopivien tuotteiden räjähdysmäistä lisääntymistä kaupoissa viimeisen 5 vuoden aikana. Tämähän on helppoa kuin heinän teko!

  • MaariaA 1 viesti23.6.2016 18:40

    Olen menossa keliakiatestiin kauan jatkuneiden oireiden vuoksi. Pikku hiljaa siirryn vegaaniksi. Lihaa en ole pystynyt syömään pitkään aikaan, koska näen lautasellani eläimen, mistä puuttuu palanen. Nyt olen lisäksi huomannut, että soijasta tulee samat oireet kuin vehnästä. Yritän löytää sopivaa syömistä tällä yhdistelmällä, mutta matkalla ollessa on vaikea saada suuhunsa mitään.

<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s