Keliakia ja deittailu

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä16.10.2009 17:50

    Itse olen siinä onnellisessa asemassa, ettei tarvitse deittailla, mutta mites teillä jotka deittaatte, haittaako keliakia deittailua? Voisin kuvitella, että hieman häiritsee ravintolassa seurustelua, kun toinen joutuu säätämään ruoan kanssa. Eikä voi mennä ihan tuosta vaan joka paikkaan syömään. Kerrotteko te heti toiselle, että sinulla on keliakia? Miten vastapuoli on suhtautunut asiaan?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Ira 57 viestejä20.10.2009 19:22

    Kun olin vielä vapaa ja tapasin jonkun, oli se vähän vaikeaa jotenki kertoa sairastavansa keliakiaa. Ja tottakai tapailin tietenkin tyyppejä jotka olivat täysin terveitä. eivät sitten tienneet mitään keliakiasta. Mutta siis täytyy sanoa, että oli oikein fiksuja jotkut, kun nimenomaan varmistivat kun mennään syömään , että missä on gluteenitonta varmasti tarjolla. Ihan täydet pisteet tästä miehille, joita tapailin. Eli siis syöminen sujui ihan niinkuin normaali-ihmisilläkin ilman suurta numeroa.Ja sitten oli näitä, että mennään paikalliselle grillille syömään..missä siis ei mitään gluteenitonta.Yhdet treffit oli ihan katastrofi..mies kyseli ravintolassa paikan päällä ihan kokoajan, mitä voin syödä.Ajattelin, että pitäiskö nauhoittaa omat puheet ja laittaa nauhuri pyörimään uudestaan ja uudestaan, kun ei tyyppi tajunnut ruokavaliotaniIllan päättyminen oli todella helpotus minulle.
    muuten Jezu, deittailu oli ainakin minun mielestäni ihan mukavaa vai kultaantuuko nää muistot vaan ajan kuluessa..?
    Onhan se ihan onnellista olla sinkkunakin, eiks jeh

  • Mainos

  • Tallulah 476 viestejä21.10.2009 13:18

    Sinkku olen, ja silloin tällöin deittailen myöskin, ja se on myös mun mielestä mukavaa, olen siinä onnellisessa asemassa ettei tarvitse ketään ukonkuvatusta tuijottaa joka aamu ja saan tehdä mitä mua huvittaa.

    Mun aivoissani nämä kaksi asiaa ei kyllä liity toisiinsa millään tavalla... Eikä mun ole koskaan 30 vuoden aikana tarvinnut ravintolassa säätää ruuan kanssa. Enkä deittaile idiootteja jotka jotenkin erityisemmin "suhtautuisivat" siihen mitä syön ja mitä en. Mulle keliakia ei ole sellainen SAIRAUS joka toisen pitäisi tietää tai olla tietämättä. Jotkut ovat kysyneet jos olen tilannut sellaista joka pitää erillisesti tehdä gluteenittomaksi, suurin osa ei, ja kun asia on todettu on jatkettu entistä keskustelua. Kukaan ei ole kyllä ehdottanut paikallista grilliä treffipaikaksi, tuo oli hauska Ira!! ;DD

  • Nuutti 56 viestejä22.10.2009 09:02

    Kun minä sain diagnoosin, niin meni n. puoli vuotta ennenkö aloin edes noudattamaan ruokavaliota. Oli vähän huono asenne keliakiaa kohtaan aluksi..

    Mutta siis sain diagnoosin viime vuoden kesällä ja meni pari kuukautta kun aloin sitten seurustella elokuussa. Vasta joulukuussa kerroin tälle nykyiselle avomiehelleni että minulla on keliakia ja selitin mikä se on. Hän otti asian erittäin hyvin (koska hän itse sairasti koko lapsuutensa vilja-allergiaa niin osasi suhtautua), ja patisti sitten noudattamaan ruokavaliota jonka jälkeen en siitä sitten poikennutkaan enää. Eka kuukausi oli tietysti hankala, koska avomieheni unohti aina kaupassa että mitä sain syödä ja kyseli sitten "otetaaks patonkia? ainii.. Syödääks couscousia tänää? ainii..".

    Siitä asti ollaan kuitenkin syöty aina gluteenitonta ruokaa. On helpompi tehdä sellaista mitä mäkin voin syödä ettei turhaan kokata kahta eri ruokaa. Aluksi avomieheni söi kanssani myös gluteenitonta leipää ja muroja, joka helpostti erittäin paljon omaa sopeutumista (vaikka kalliiksi tulikin). Ja vaikka nykyään olenkin tarkka ruokavalion suhteen, niin välillä tuntuu että hän on tarkempi kuin minä.. Tihrustaa aina tuoteselosteet, tarkastaa ravintolassa puolestani gluteenittomuuden yms. jos minä en muista/tajua. On ihan kivaa, että on huolehtivainen.

    Ja keliakiassa on ainakin ollut se hyvä puoli että nykyään me valmistetaan itse melkein kaikki ruoat (valmisruoissa kun yleensä on vehnää..) ja elämäntavat on muuttunu sitä kautta terveemmiksi. Kokkaamisen ohessa taas tulee vietettyä kivaa yhdessäoloa.

  • Nuutti 56 viestejä22.10.2009 09:03

    "olen siinä onnellisessa asemassa ettei tarvitse ketään ukonkuvatusta tuijottaa joka aamu ja saan tehdä mitä mua huvittaa."

    Voihan sen noinkin sanoa, mutta miksi ihmeessä sen pitäisi olla ukonkuvatus??

  • Tallulah 476 viestejä23.10.2009 11:25

    ^No se oli ehkä tuommoinen tehostettu sanonta jotta asia tulee varmasti selväksi... ;D ;D

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s