Kesä ja jäätelökioskit

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>
  • gluteeniton 32 viestejä11.5.2010 12:12

    Nyt kun viimein lupaillaan helteitä...

    Olisi mukava kuulla mistä olette löytäneet jäätelökioskeja, joista saa gluteenittomia jäätelö vohveleita, siis irtojäätelölle ja pehmikselle?

    Niin osaisi suunnistella sinne...

    Vinkkejä olisi kiva saada ainakin täältä pääkaupunkiseudulta, mutta kerätään kokemuksia samalla muualtakin...

    Itselle positiivinen ylläri oli Ideaparkissa, jossa kahvilasta sai pehmiksen gluteenittomaan vohveliin. (Valitettavasti se kahvila lopetti... )

  • MrsBucket 92 viestejä11.5.2010 14:12

    gluteeniton kirjoitti:
    Nyt kun viimein lupaillaan helteitä...
    Olisi mukava kuulla mistä olette löytäneet jäätelökioskeja, joista saa gluteenittomia jäätelö vohveleita, siis irtojäätelölle ja pehmikselle?

    Siinäpä vasta kysymys. Minä en ole löytänyt mistään ja olen siitä hyvin, hyvin vihainen, kuin Nasse-setä aikoinaan. Ei kai se nyt voi jätskinmyyjille ihan mahdoton suoritus olla jos pitäisivät niitä gluteenittomia vohveleita tarjolla myös. En usko, että se on edes rahakysymys - ja pitääkö sitä aina ajatella rahaa. Eikö voisi ajatella ihmistäkin välillä? Ja niitähän me ruokavammaisetkin olemme.

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä11.5.2010 15:30

    Pääkaupunkiseudulta en kamalasti osaa sanoa paikkoja, mutta ainakin pari vuotta sitten Jumbon Spice Ice:sta sai jäätelön gluteenittomaan vohveliin.

    Särkänniemestä ja Lintsiltä olen myös saanut menneinä kesinä gluteenittomia tötteröitä.

    Kuopiossa gluteenittomia vohveleita löytyy torilta Anttilan edessä olevasta Valion jätskikojusta ja Iisalmen torin kojusta sai ainakin viime kesänä gluteenittomaan vohveliin jätskin.

    MrsBucket, se ei tosiaankaan olisi jäätelönmyyjille kummoinen rahakysymys ottaa tarjolle myös gluteenittomia vohveleita. Viime kesänä kun töissä selailin kuvastoa jäätelöistä ja oheistarvikkeita, niin gluteenittomien vohveleiden kappalehinta taisi olla jotain 30 sentin luokkaa. Ihan tarkkaa summaa en muista, mutta tuo summa on hieman ristiriidassa sen kanssa, että gluteenittomasta vohvelista on monessa paikassa pyydetty 50 sentin lisähintaa...

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • MrsBucket 92 viestejä11.5.2010 16:54

    Suviih kirjoitti:
    Kuopiossa gluteenittomia vohveleita löytyy torilta Anttilan edessä olevasta Valion jätskikojusta ja Iisalmen torin kojusta sai ainakin viime kesänä gluteenittomaan vohveliin jätskin.

    Kiitos vinkistä. Seuraavalla kerralla kun menen Kuopioon, suunnistan välittömästi tuolle kojulle.

  • Tallulah 476 viestejä11.5.2010 18:34

    Kangasalan torin jäätelökioskista saa gluteenittomia vohveleita, tai sai ainakin ennen.

  • ponipimu 239 viestejä13.5.2010 01:57

    kalajoen hiekkasärkillä on v-kasi burger juku-juku-maan vieressä, siellä on ollut gluteenittomia vohveleita jo parisen vuotta.

    pitääpä oikein mainita ens kerralla kun käyn että laittavat siihen luukulle mainoksen, itse en tajunnut edes kysyä gluttia mutta samassa jonossa oli muitakin keliaakikkoja ja he tiesivät että niitä saa. minäkin sitten otin vaikka olin varautunut vain pirtelöön tai kippoon laitettavaan irtojäätelöön.

    maksoi muutan sentin extraa muttei se haitannuut koska mukavempi on syödä tötterö vohvelista kuin lusikalla...

  • KattiMatikka 271 viestejä13.5.2010 21:38

    Joensuun torilla ainakin viime kesänä olisi saanut glutti-vohvelin

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä14.5.2010 23:58

    Hei pistäkääs näitä gluteenittomia jäätelökioskeja myös kartalle

    Lisää karttamerkki

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Reetta  719 viestejä15.5.2010 20:54

    Olispa jätskikioskeissa edes se vaihtoehto, että irtojätskin/pehmiksen saisi purkkiin. Sekin olisi jo tyhjää parempi. Tuntuu vaan ne purkitkin olevan kortilla.

  • Anni 35 viestejä17.5.2010 08:18

    Yllättävän monessa paikassa saa gluteenittomia vohveleita jäätelöön, kun vaan hoksaa aina kysyä. En valitettavasti osaa nimetä yhtään tiettyä paikkaa, mutta kyllä näitä viime kesänä oli useampi.
    Koskaan ei ole tullut eteen tilannetta että purkit olisivat olleet "kortilla", kyllähän hyvin usein esim. pienille lapsille jäätelö otetaan purkkiin. Eikä kukaan ole kyseenalaistanut sitäkään että aikuinen haluaa jäätelönsä purkkiin.

  • Tallulah 476 viestejä17.5.2010 12:01

    Reetta kirjoitti:
    Olispa jätskikioskeissa edes se vaihtoehto, että irtojätskin/pehmiksen saisi purkkiin. Sekin olisi jo tyhjää parempi. Tuntuu vaan ne purkitkin olevan kortilla.

    Sulla on käynyt sitten huono säkä! Mulla on käynyt tasan kerran niin että kioskista oli kipot loppuneet just sillä hetkellä. Kaikissa muissa kioskeissa on aina saanut kippoon jätskin. Ja kokemusta on kymmenistä paikoista vuosien varrella.

  • Ninni 114 viestejä17.5.2010 12:22

    Mä olen ratkaissut asian pyytämällä jätskin aina siihen pahvikippoon. Tähän asti on onnistunut joka paikassa. Eilen Porvoon jokirannassa sain myös pehmiksen kippoon.

    Kaupasta ostaessa yksittäiset jäätelöt keliaakikolle on välillä aika vähissä, mikään tuutti kun ei käy. Mun lemppari oli ennen kuningatartuutti, mutta nyt on ollut pakko opetella syömään tikkuja ja pikareita.

  • Mainos

  • evita 62 viestejä17.5.2010 12:51

    Hämeenlinnan Mäkkärillä laittavat kaikki jätskit muovi kippoon,siellä ei ollut vohveleita ollenkaan.En tiedä onko vakio käytäntö nykyään,jos muistan oikein,niin ennen oli vohvelikippoja.Parempi näin.Valiolta tullut ihania uutuus jätskipuikkoja mitä myivät Cittarissa 50%alennuksella maistiaisiksi,yks/asiakas.

  • Suviih  629 viestejä17.5.2010 13:41

    Ninni kirjoitti:
    Kaupasta ostaessa yksittäiset jäätelöt keliaakikolle on välillä aika vähissä, mikään tuutti kun ei käy. Mun lemppari oli ennen kuningatartuutti, mutta nyt on ollut pakko opetella syömään tikkuja ja pikareita.

    Ingmanin TofuLine-tuotemerkin jäätelötuutit ovat gluteenittomia. Vohveli on luontaisesti gluteeniton ja makuina on mustikka ja toffee.
    http://yritys.ingman.fi/index.php?group_id=75&page=152

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Reetta  719 viestejä17.5.2010 20:42

    Syön kotona tosi paljon jätskiä, joten "ulkojäätelöä" kaipaan aika harvoin. Tuo viime kesän kokemus oli Turusta Aurajoen rannassa oleva muistaakseni Ingmanin jätskikioski, jossa todellakaan ei ollut jätskiä edes pahvipurkkiin saatavissa. Ja ajankohta oli isojen purjelaivojen tapahtuma, jolloin porukkaa oli todella pilvin pimein rannassa. Kyse ei ollut siitä, että purkit olisi ollut loppu.

  • Jezu  Ylläpitäjä9.6.2010 13:15

    Satuin saamaan muutaman lahjakortin Helsingin Jäätelötehtaan kioskeihin. Onko teillä tietoa ovatko heidän jäätelöt gluteenittomia ja saako kioskeista gluteenittomia vohveleita?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Siukku13 60 viestejä9.6.2010 22:18

    Helsingin jäätelötehtaalla ei ainakaan viime kesänä ollut gluteenittomia vohveleita. Löysin aikanaan keskustelun jossa joku oli saanut tehtaalta tuoteselostuksen, jossa todettiin että jäätelöt on gluteenittomia, jollei sitten ole tippunut vohvelista paloja jäätelön sekaan. Ainakin minä olen ollut kioskilla niin että joku myyjä on onnistunut rikkomaan sen vohvelin laittaessaan palloa.
    Tämä ei suinkaan tarkoita sitä että jättäisin itse jäätelön väliin...

  • Mainos

  • Reetta  719 viestejä23.6.2010 22:35

    Laitetaanpa tännekin ketjuun, että Keliakialiiton sivuilta löytyy listaus gluteenittomista jätskeistä polkua "Gluteeniton elämä->tuotteet->tuotelistauksia". Myös irtojäätelöt mukana.

  • Tallulah 476 viestejä28.6.2010 11:07

    Tukholman vanhassa kaupungissa on ainakin yksi jäätelöbaari josta saa gluteenittomia vohveleita! Mausta en tiedä kun en syönyt, näin vain tekstin seinällä että sellaisia olisi tarjolla.

  • Dumle 17 viestejä28.6.2010 14:28

    Tampereen keskustorin laidalla, raatihuoneen vieressä olevasta kojusta saa ainakin gluteenittomia vohveleita jätskeihin

  • birgitta 8 viestejä29.6.2010 14:09

    Moikka !!!
    Meillä poika 8v. ja isä keliakkikkoja.
    Pojalta jos kysy,että -otatko jäätelöä?
    Hän siihen -aij,sellasta käessä piettävää???
    mie siihen,ett ei kun kupissa!
    No,em mie sitt ota..sanoi poika(kun oli jo 8 vuotta tottunut jäätelö auton antiin ,kauppojen pakaste altatten antiin ja kaikkiin mitä jäätelöitä nyt maalimassa on!!
    Tänä keväänä sai hän keliakia diaknoosin.
    No,mie marssin mein kylän kioskiin ja sanoin omistajalle,että siehän kayt tukussa joka viikko? Hän siihen sanoi että kyllä,ja saadaan tilattua siulle gluteenittomia tuutteja..Hän tilas jostain hesasta sellasesta mikä toimittaa kaikkea jäätelökamaa..???
    No,miulla on nyt 40 kpl glutfree tuutteja ja pakkasessa kaikenlaisia laktoosittomia jätskejä,niin palloja pyöritellään joka ilta.
    Ei ollu muuten kallis 40 kpl tuutteja,21 euroa!!!!
    T.Jaana

  • MrsBucket 92 viestejä29.6.2010 18:08

    birgitta kirjoitti:
    .....marssin mein kylän kioskiin ja sanoin omistajalle,että siehän kayt tukussa joka viikko? Hän siihen sanoi että kyllä,ja saadaan tilattua siulle gluteenittomia tuutteja..Hän tilas jostain hesasta sellasesta mikä toimittaa kaikkea jäätelökamaa..???
    No,miulla on nyt 40 kpl glutfree tuutteja ja pakkasessa kaikenlaisia laktoosittomia jätskejä,niin palloja pyöritellään joka ilta.
    Ei ollu muuten kallis 40 kpl tuutteja,21 euroa!!!!
    T.Jaana

    Kun vohvelisi loppuvat, niin saatat löytää kiireessä lisää K-Citymarketista, kuten minä tänään. Frasi-merkkisiä vohveleita ovat ja kymmenen kpl paketissa. Lisäsin juuri tuotevinkkeihin niistä tietoa.

  • Mainos

  • Reetta  719 viestejä2.7.2010 22:39

    Nuo Cittarin vohvelit maksaa vajaa 4 euroa se 10 kappaleen pakkaus.

  • Jetsu 10 viestejä4.7.2010 14:21

    eilen kipittelin manskua pitkin ja silmiini osui jäätelökioskin ikkunassa lappu, jossa ilmoitetiin että myös gluteenittomia vohveleita. harmitti kun oli kiirus, enkä voinut jäädä herkuttelemaan. josko tänään siellä piipahtaisin ja tämä kioski siis on siinä vanhan ylioppilastalon ja virgin oilin välissä, ja olisikohan se ollut valion jäätelökioski

  • Jezu  Ylläpitäjä4.7.2010 21:19

    Jokuhan voisi alkaa koostamaan vinkkiä näistä gluteenitonta jätskiä ja vohveleita tarjoavista kioskeista. Muut voisivat sitten kommentoida sinne, kun törmäävät itse gluteenittomiin kioskeihin.

    Lisää vinkki

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s