Leipää leipäkoneella?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Susanna 4 messages12/19/2009 10:04 PM

Onko hyviä vinkkejä gluteenittoman leivän tekoon leipäkoneella? En ole toistaiseksi onnistunut siinä hommassa kuin tuhlaamaan kalliita jauhoja epämääräisiin, tiiviisiin kakkaroihin...

Oma oletukseni on, että kunnon leipää ei sillä masiinalla saa muuta kuin siten, että sekoittelee itse taikinan ja paistaa sen leipäkoneella. Mutta liekö semmoinenkaan kovin järkevää.

• ponipimu 239 messages12/20/2009 2:04 AM

minä en ole ikinä meinannut ostaa mokomaa leipäkonetta, enkä osta. opiskeluaikoina koulussa tehtiin sillä leipää ja jo silloin heräsi epäilys konetta kohtaan.

olen löytänyt kaksi hyvää ja erittäin helppoa ohjetta joilla saa leipää tehtyä erittäin helposti ja vähällä vaivalla. myslileipä ja anna-kaisan vuokaleipä.

siis voiko leivän leipominen enää olla helpompaa? lämmitä vesi, turvota psyllium ja hiiva, lisää jauhot ja ryynit ym. siemenet, hiukan öljyä ja sekoita sähkövatkaimella pari minuuttia. sitten vaan taikina vuokaan ja kohotetaan, sitten paistetaan ja maistetaan.

ei enää käsien sotkemista taikinaan, ei tarvi vaivata, ei leipoa pöydällä, ei monta kohottamista, ei leivinpapereita ja peltejä, ei siivoa ja sotkua... yksi kulho, yksi vuoka. helppoa.

ja aikaa ei mene kauaa, suurin vaihe taitaa olla odottaa että valmis leipä jäähtyy sen verran että voi kumota ja leikata siivuiksi että pääsee SYÖMÄÄN.

• Ad

• Kalmia 48 messages12/20/2009 10:06 AM

Gluteenittoman leivän leipominen on oikeastaan vaivattomampaa kuin tavallisen vehnäsen, pitää vain oppia jättämään taikina tarpeeksi löysäksi! Ja leipävuoat on aivan ehdoton hankinta.

Ja joidenkin mukaan itse leipäkoneen puhdistamiseen menee sama aika kuin leivän leipomiseen :P
    (itsellä ei kyllä kokemusta)

• Jezu  Admin12/22/2009 11:09 AM

Tässä muuten aiempaa keskustelua aiheesta:

Leipäkone??

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

• Susanna 4 messages12/22/2009 4:39 PM

No niinpäs oli ennenkin aiheesta praatattu. Ilmeisen huolimattomasti sitten selasin aiempia keskusteluja, kun en tätä äkännyt. Kiitos vinkistä!

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2025 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,014s