Supersonic 5 viestejä – 11.5.2010 10:11
Onko leipä- vai yleiskoneesta enemmän hyötyä gluteenittomassa ruokavaliossa? Olis kiva kuulla vinkkejä ja näkökulmia. Leivontaan kaipailen eniten apua. Olen juuri aloittanut gluteenittoman ruokavalion. Perheessämme on lisäkseni 3-vuotias lapsi.
KattiMatikka 271 viestejä – 11.5.2010 10:41
Leipäkone on ihan hauska vekotin, mutta itsellä kyllä enemmän painottuu tuon yleiskoneen käyttöön eli aina kun leivon gluteenitonta leipää niin annan yleiskoneen huolehtia tuosta vatkaamisesta
Supersonic 5 viestejä – 11.5.2010 10:45
KattiMatikka kirjoitti:
MrsBucket 92 viestejä – 11.5.2010 17:17
Supersonic kirjoitti:
Tallu 8 viestejä – 12.5.2010 08:47
Minulla on Kenwoodin iso yleiskone ja sillä pyöräytän sämpylä/leipätaikinan Virtasalmen vaaleasta leipäjauhosta alle aikayksikön. Leivon samantien sämpylöiksi ja kohotan valmiina. Kulho ja koukut astianpesukoneeseen. Ei tarvitse käsiä "sotkea" vaikeasti leivottavaan taikinaan. Myös kakut yms ja esim karjalanpiirakkataikinan teen koneella.
kokki03 9 viestejä – 12.5.2010 09:10
Kenwoodin koneeni on palvellut jo 30v, enkä vois ajatella elämää ilman sitä, 2 kpl leipäkoneita on jo käytetty loppuun, hyviksi todettu siinä vaiheessa kun lapset oli pieniä ja työpäivät pitkiä. Leipäkoneen avulla sain iltoihin lisäaikaa lasten kanssa puuhasteluun....joten molemmat hyviä ja toisiaan täydentäviä.
ponipimu 239 viestejä – 13.5.2010 01:52
mä en huoli kumpaakaan, mulle riittää kulho ja sähkövatkain.
mikään ei oo yksinkertaisempaa ku Anna-Kaisan vuokaleipä. ensin turvotetaan psyllium ja siemenet, sitten sen kun ladot kuivat aineet kulhoon järjestyksessä ja vatkaat pari minuuttia, laitat vuokaan ja kohotus, sitten uuniin vajaa tunti. ja valmista tuli.
ei tarvi sotkea käsiä ja konetta, vain vispilät likaantuu, ei tarvi vaivata, ei leipoa pöydällä, voiko leivän leipominen enää helpompaa olla?
MrsBucket 92 viestejä – 13.5.2010 09:55
ponipimu kirjoitti:
Suviih 629 viestejä – 13.5.2010 18:33
Minulla on yleiskone ja tykkään vatkata sillä kakkutaikinoita ym. mutta leipä- ja pullataikinan teen käsin, jotenkin vain tuntuu luontevammalle niin.Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
Blogin Facebook-sivut:
https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa
KattiMatikka 271 viestejä – 13.5.2010 21:42
Mulla on TEFAL:in leipäkone, jossa on se glutti-leivän ohjelma ja yleiskoneeni on KRUPS.ponipimu 239 viestejä – 14.5.2010 00:11
leivontaa muuten helpottaa huomattavasti sekin tieto että muropiirakkataikinassa sen rasvan voi sulattaa ihan löllöksi ja sekoittaa vain sokerin sekaan, sitten munan ja jauhot. puuhaarukalla kun sekoittaa, ihan hyvä tulee, ihan turhaa vetää sitä sähkövatkainta siihen.
sama homma toimii suolaisella piirakkapohjalla, rasva sulatetaan ja sinne sekaan jauhot ja juustoraaste, sitten kylmä vesi.
aivan turhaa vatkailla taikinaa ja tehdä muruseosta, toimii ihan sulalla voillakin!
Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.