Leipätarjonta ravintoloissa

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Vaula 141 messages07/19/2012 8:13 AM

    Eilen tuli taas todettua että ravintolat todella menevät sieltä missä aita on matalin.. ainakin keliaakikko-asiakkaiden palvelun suhteen. Kun vihdoin sain pyytämäni gluteenittoman leivän pöytään, lautasella nökötti Moilasen pakastesämpylä. Jälleen kerran! Harmitti niin että olisin voinut heittää sillä käntyllä suoraan vaikka vesilintua. Lautaselle se kuitenkin jäi muttei tullut mieleenkään syödä sitä moskaa.

    Mikä ihme siinä on, että lähes poikkeuksetta kotimaisissa ravintoloissa/hotelleissa keliaakikoille on tarjolla Moilasen pakastesämpylä ja sellainen kamalan kuiva sitruunamuffinsi?? Eikö tarjoiluista vastaavilla henkilöillä todella ole tietoa kaikista niistä ihanista gluteenittomista leivistä mitä nykyään on tarjolla? Päätin että jatkossa en enää edes pyydä gluteenitonta leipää, kun se kuitenkin on joka kerta sitä aivan samaa huttua. Harmittaa vaan.

  • Tallulah 476 messages07/19/2012 8:33 AM

    Ja monesti se ei edes ole sämpylä vaan Moilasen vaaleaa leipää, joka mun mielestäni on täysin ihmisravinnoksi kelpaamatonta. Enkä kyllä eläimillekään syöttäisi. Onneksi en syö leipää ruuan kanssa niin ei mua hirveästi haittaa.

  • Ad

  • Johanna 14 messages07/19/2012 8:58 AM

    Jos nyt ravintolalla mitään gluteenitonta leipää edes on. Usein saan vastaukseksi vaan että "pääs just loppumaan....". En minäkään muuten leipää ruuan kanssa syö, mutta salaatin kaveriksi se sopii.

  • Vaula 141 messages07/19/2012 12:54 PM

    Tarjoilija oli myös ilmeisesti sitä mieltä että sämpylän voi kaiken lisäksi syödä ilman mitään levitteitä.. just. Minäkään en syö ruoan kanssa yleensä ollenkaan leipää mutta eilen salaatin kanssa se olisi maistunut. Mielestäni Moilasen tuotteet ovat HARVOJA poikkeuksia lukuunottamatta sellaista huttua ettei tulisi mieleenkään syödä niitä itse, vielä vähemmän tarjota vieraille. Mitenköhän ravintolat saisi tilaamaan ja kokeilemaan pienempien leipomoiden gluteenittomia tuotteita? Kun niitä kuitenkin on saatavilla vaikka kuinka.

  • Tallulah 476 messages07/19/2012 1:18 PM

    Olen kerran ravintolassa saanut erittäin hyvää gluteenitonta leipää, en tullut kysyneeksi oliko ihan omatekoista vai mistä oli sitä saanut! Ravintola oli Hangossa, mutta nimeä en muista, sijaitsi laiturin päässä tai rannalla ainakin. Ruoka oli muutenkin aivan taivaallisen hyvää. Olen kyllä Rossossa ainakin antanut palautetta siitä Moilasen vaaleasta leivästä, en tiedä menikö palaute koskaan eteenpäin.

  • hemu 59 messages07/19/2012 6:50 PM

    Juu, ihan tosi, että ravintoloiden gluteeniton leipä on usein aika kehnoa. Jotain Moilasen tai Frian tärkkelysmössöä. Täällä Turun seudulla olen kyllä tavannut useita positiivisia yllätyksiä. Esimerkiksi Tuorlan majatalossa Piikkiössä tehtiin gluteeniton sämpylä Pirjo Hörkön lepomon reissarista, joka on siis NIIN paljon parempi kuin moilasen sämpylä. Muistin kyllä antaa positiivista palautetta tarjoilijalle. Myös Pentti Oskari kankaan ravintoloissa g-leipä on oikein hyvää. En saanut selville, mistä po. leipä on kotoisin, mutta semmoista vähän tummempaa ja oikein leivänmakuista se on.

  • Reetta  719 messages07/21/2012 9:00 PM

    Lomareissulla tuli poikettua Kuopiossa Puijon majassa syömässä lounas seisovasta pöydästä. Tarjolla oli Rollfoodsin leipäviipaleet 2 kpl pakkaus. Nuo Rollfoodsin tuottet on ihan ok makuisia. Tuo Puijon maja oli muutenkin ihan positiivinen kokemus. Ruokalistassa merkattu hyvin gluteenittomuus.

    Ja mikä parasta. Jälkkäri oli ei-gluteeniton (suklaamousse). Kysyin tarjoilijalta, saisiko tilalle jotain gluteenitonta jälkkäriä. Sain valkata, millaisen jätskiannoksen haluan moussen sijasta. Muut porukan jäsenet katteli kateellisena mango-meloni-jätskiannostani, joka olikin paljon herkullisemman näköinen kuin tuo mousse.

    Noita Rollfoodsin leipiä/sämpylöitä oli viime kesänä tarjolla myös Hotelli Leikarin lounaspöydässä. Leikari on Kotkassa.

  • Ad

  • Ninni 114 messages07/30/2012 11:40 AM

    Itse olen törmännyt lähinnä siihen, että kun muille seurueessa tuodaan automaattisesti leipää ja jotain levitettä, en minä keliaakikkona saa mitään, vaikka gluteenittomuus olisi jo tilatessa tullut esille. Nykyään en edes jaksa pyytää sitä leipää, kun joko sitä ei ole tai se on ihan kamalaa. Ja pärjään ilmankin

    Mukava poikkeus oli Postres Helsingissä, jossa oli luultavasti heidän itsensä leipomaa, oikeasti hyvää gluteenitonta leipää. Olin jo pöytävarauksen yhteydessä kertonut gluteenittomasta ruokavaliosta. Leipä tosin tuotiin vähän myöhässä pöytään, myöhemmin kuin muun seurueen tavallinen leipä, ilmeisesti tarjoilija ei ihan heti tullut ajatelleeksi asiaa.

  • Reetta  719 messages08/04/2012 9:12 PM

    Heinolassa Kettu ja kana ravintolassa saa ruuan kanssa gluteenitonta leipää, en tiedä millaista. Lisähinta on 2,70 euroa eli aika huikea.

  • Ninni 114 messages04/30/2016 2:39 PM

    Pakko kommentoida tätä, vaikka on vanha keskustelu. Porvoossa ravintola Sicapellessä saa aivan taivaallista gluteenitonta, tuoretta, paikan päällä leivottua leipää! Ruokailu tässä paikassa on muutenkin elämys, ei ehkä sieltä halvimmasta päästä, mutta ruoka on hyvää. Olen aina ilmoittanut gluteenittomuuden etukäteen ja se on huomioitu hyvin.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,035s