Lisähintaa gluteenittomasta eväästä?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Iiki 23 viestejä4.4.2011 20:43

Heips!

Olin mieheni kanssa viikonloppuna Riiassa lasten ostamalla joululahjamatkalla. Tyttäreni oli ilmoittanut etukäteen keliakiaruokavaliostani ja varmistin sisäänkirjautumisen yhteydessä, että hotellissa oltiin tietoisia asiasta. Vastaanottovirkailija otti vastaan latviankielisen kielikäännöksen ja kertoi soittavansa johtajalle, joka oli luvannut hankkia minulle aamupalaa (muita aterioita ei hintaan kuulunut eikä ollut mahdollista hotellista saadakaan). Tässä vaiheessa jo kerroin, ettei tarvi ottaa paniikkia, koska minulla on omat leivät mukana. Illalla kun tulimme kaupunkikierrokselta, johtaja oli töissä ja näytti löytämänsä eväät; leipää, mysliä ja keksejä. Hän oli löytänyt ne läheisestä luontaistuotekaupasta. Hän kertoi, että niiden hinta lisätään laskuun ja pöydällä olikin kuitti ostoksista. Sanoin etten ota eväitä, jos joudun maksamaan niistä, varsinkaan kun en todellakaan aamupalaksi syö koskaan mitään keksejä yms. makeaa kahvileipää. Kerroin sanoneeni tullessani, että pärjään ilman niitäkin. Samalla kerroin aikaisemman kokemukseni Tallinnasta, jossa sain aamupalaksi vain hedelmiä, taisi siellä jugurttiakin olla. Silti maksoin saman hinnan kuin muutkin. Koska en suostunut maksamaan nyt eväistä, ei aamupalapöydässä ollut niitä minulle tarjollakaan. Matkustan todella vähän, mutta haluaisin tietää onko tämä kovin yleistä, tuleeko tähän varautua muuallakin kuin Riiassa?

• Tallulah 476 viestejä6.4.2011 14:09

Lisähintaa olen maksanut ainoastaan Suomessa joissakin pizzerioissa, en koskaan missään ravintolassa tai hotellissa ulkomailla. Tosin en syö leipää aamiaiseksi, joten en osaa sanoa onko se yleinen tapa. En ole koskaan kuitenkaan kuullut kenenkään sanovan vastaavaa, ja tunnen itseni lisäksi pari muutakin ahkerasti matkustavaa keliaakikkoa.

• Jezu  Ylläpitäjä6.4.2011 15:28

Iiki kirjoitti:
    Matkustan todella vähän, mutta haluaisin tietää onko tämä kovin yleistä, tuleeko tähän varautua muuallakin kuin Riiassa?

Itse olen reissannut melko paljon, enkä ole törmännyt moiseen missään. Toki joissain pitserioissa otetaan lisämaksua gluteenittomista pizzapohjista, mutta hotelleilla en ole tällaiseen törmännyt, vaikka olen etukäteen kysellyt gluteenittomuudesta. Yleensä gluteenitonta on ollut tarjolla tai sitten ei. Ei ole lähdetty erikseen mistään hankkimaan, saatika pyydetty lisähintaa.

Mutta aina oppii uutta kun matkustaa

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2025 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s