Makaronilaatikko

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Kalmia 48 viestejä22.2.2010 20:00

    Olen suuri makaronilaatikon ystävä, mutta miten ihmeessä sen saa tehtyä glut. makaroneista etteivät ne pehmene liikaa? Pitäisikö makaroneja keittää vain hetki, vai kuinka?

  • marke 71 viestejä22.2.2010 20:48

    Mitä makarooneja käytät? Meillä Semperin perusmakaroonit toimivat ihan hyvin makaroonilaatikossa. Puolet keittoajasta riittää eli 6 min. Ehkä onnistuisi jopa raaoistakin, mutta sitten munamaidon määrää pitäisi lisätä?

  • Mainos

  • Kalmia 48 viestejä23.2.2010 07:28

    Käytän Moilasen kokojyvä riisipastaa. Pitänee vissiin seuraavalla kerralla kokeilla Semperiä!

  • kaija 38 viestejä23.2.2010 08:12

    Itse käytän Semperin makarooneja ja keitän niitä pakkauksessa mainitun ajan. Koskaan eivät ole olleet liian pehmeitä vaan juuri sopivia. Laatikko on ollut todella makoisaa, eikä sitä voi erottaa "tavallisista" makarooneista tehdystä. Nam, nam.

  • Kermapulla 12 viestejä23.2.2010 14:12

    Juu samaa mieltä olen myös minä, eli Semperin makaroonit toimivat parhaiten. Semperilla muutenkin hyviä glut.pastoja ja myös runsaskuituisina! Meillä myös mies syö gluttia (siis pastaruokaa), kun on kahden hengen perhe, myös hän sanoo että esim. Semperin Linguine on TOOOOOOOSI hyvää

  • Suviih  629 viestejä23.2.2010 14:55

    Tuo riisipasta on tosiaan ehkä huono valinta makaronilaatikkoon, se kun hajoaa herkästi jo keitettäessä jos pääsee kiehumaan yhtään liian kauan.
    Meillä on myös tehty makaronilaatikko Semperin ja joskus myös Schärin pastoista ja niillä on onnistunut oikein hyvin.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Viveka 127 viestejä23.2.2010 16:30

    Semper-makaronia ehdottomasti! Meillä makaronilaatikko Semperin makaronista maistuu kaikille diagnoosista riippumatta .

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Mainos

  • Tallu 8 viestejä23.2.2010 16:36

    Meillä tehdään makaronilaatikon muunnos thai-kaupasta saatavasta riisinuudelista. Ostan M-kokoista nuudeleita, pehmennän vedessä ja muuten teen kuin normaalin makaronilaatikon. Juniori tykkää kovasti.

  • ponipimu 239 viestejä23.2.2010 20:06

    schärin pipette-pasta toimii meillä parhaiten makaroonilaatikossa. tulee aivan "aidon" näköistä! eikä maussakaan ole valittamista kun suolaa laittaa sopevasti.

    paistatteko muuten samalla uunilla ja vierekkäin tavikset ja glutit? meillä kun pojat syö tavista ja tytöt gluttia niin vierekkäin menee laatikot uuniin.

  • maippi 26 viestejä28.2.2010 18:52

    Olen käyttänyt sekä Semperin että Schärin tuotteita omassa makaroonilaatikossani ja hyvää on tullut, eikä hajoa.

    Vierekkäin laitan molemmat uuniin, mutta jos on isot vuoat ja menevät kovin lähekkäin, taittelen foliosta "suojaseinän" väliin ja osin oman vuokani päälle, ettei terveiden laatikosta roisku omaani rasvaa.Oireita ei ole tullut, ja minä reagoin mahdolliseen gluteeniin aina todella herkästi.

  • Nuutti 56 viestejä28.2.2010 19:38

    Meillä käytetään kans semperin makaroonia. Koitettiin viimeksi ekaa kertaa niin ettei keitetty makaronia ollenkaan, lisättiin vaan munamaidon määrää ja voin sanoa että tuli paljon parempaa kuin jos olisi ensin keittänyt makaronit!

  • Reetta  719 viestejä5.3.2010 21:13

    Olen tehnyt makaronilaatikkoni Moilasen makarooneista ja on onnistunut hyvin. Keittoaikaa en ole koskaan edes katsonut mutta ei se kauheen montaa minuuttia ole. Täysjyväriisipastasta kun tekee, ei ole niin kalpeaa laatikkoa kuin muusta makaroonista.
    Joskus kokeilin tattarimakarooneja, mutta ne hajosi jo keittäessä.

  • Mainos

  • Kalmia 48 viestejä8.3.2010 12:11

    Testailin nyt Semperin pastan, tuli aivan erinomaista! Kiitos erittäin paljon neuvoista

  • jensba 31 viestejä9.3.2010 15:43

    Mikä on kun en saa makaronilaatikosta enää yhtä "kiinteää" kuin mitä normaaleista makaroneista sain aikanaan? Eli gluteeniton laatikko näyttää tosi hyvältä kun sen uunista otan, mutta kun sitä alkaa ottaa lautaselle makaronit ovat irrallaan, eli munamaito ei jostain syystä "sido" laatikkoa yhtään. Onko tämä pelkästään gluteenittomuuden aiheuttama ongelma, ja onko muut törmänneet samaan?

  • Suviih  629 viestejä9.3.2010 17:17

    jensba kirjoitti:
    Mikä on kun en saa makaronilaatikosta enää yhtä "kiinteää" kuin mitä normaaleista makaroneista sain aikanaan? Eli gluteeniton laatikko näyttää tosi hyvältä kun sen uunista otan, mutta kun sitä alkaa ottaa lautaselle makaronit ovat irrallaan, eli munamaito ei jostain syystä "sido" laatikkoa yhtään. Onko tämä pelkästään gluteenittomuuden aiheuttama ongelma, ja onko muut törmänneet samaan?

    Itse olen huomannut aivan saman asian kun olen itse tehnyt makaronilaatikkoa. Tosin asia tuli mieleen vasta kun luin tekstisi, eli syytä en osaa sanoa.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • MrsBucket 92 viestejä9.3.2010 21:41

    Minä taas pyrin juuri siihen, että makaronit pysyisivät irrallaan, eikä laatikosta missään nimessä tulisi kiinteää klönttiä. Siksi keitän makaronit lihaliemessä, se auttaa vähän niitä pysymään erillään. Siltikin laatikosta joskus tulee kiinteämpää kuin haluaisin, enkä kyllä nauti semmoisen ruuan syömisestä. Mutta jokaisellahan meillä on omat makuelämyksensä.

  • Anni 35 viestejä10.3.2010 08:23

    Meillä taas tytär ei pidä enää makaronilaatikosta, vaan hänelle tehdään partiolaisittain "pääkalloa". Eli kun muilla on perinteinen laatikko, hänelle vain keitetään makaronit ja sekoitetaan jauheliha mukaan, se on siinä.

  • Mainos

  • Linda 34 viestejä15.3.2010 16:54

    Tehtiin viimeksi Schärin fusilleista ja tosi hyvää tuli. Keitettiin vain pari minuuttia mutta seuraavalla kerralla jätetään varmaan keittämättä kun ne oli nytkin aika pehmeitä. Mutta Semperin makarooneista äippä teki viime jouluna laatikon (siis pelkän makaronilaatikon ilman lihaa) ja se oli ihan yhtä kiinteä kun tavallinenkin. Tosin se kärsi uudelleen lämmittämisessä aika paljon, meni tosi jauhoiseksi.

  • MrsBucket 92 viestejä15.3.2010 17:32

    Linda kirjoitti:
    Tehtiin viimeksi Schärin fusilleista ja tosi hyvää tuli.

    Minä myös teen laatikon aina noista fusilleista. Viimeksi tein ison laatikon johon laitoin 600 g ruskistettua jauhelihaa sipuleineen ja mausteineen kerroksittain vuokaan KEITTÄMÄTTÖMIEN fusillien kanssa (koko paketti). Sitten lisäsin munamaidon, litran maitoa + 3 kananmunaa, sekaan (vuoan mallista riippuen lisää maitoa niin, että päällimmäisetkin fusillit peittyvät). Pidin uunissa 225 asteessa kannen alla kunnes munamaito hyytyi. TULI LOIHDITTUA PARAS LAATIKKO TÄHÄN MENNESSÄ.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s