Jezu Ylläpitäjä – 26.4.2010 21:20
Onko kenelläkään antaa vinkkejä kuinka gluteenittomat leivät kannattaisi sulattaa? Itsellä käy aina niin, kun päräytän 45-50 sekuntia 750 watilla, leivistä tulee tosi nihkeitä ja ne tuppaavat tarttumaan lautaseen kiinni. Joskus ravintolassa gluteenittomat leivät on sulatettu upean pehmeiksi ja "normaaleiksi". Miten he tekevät sen?Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
helsbe 27 viestejä – 26.4.2010 21:54
Minä sulatan aika pienellä teholla, omassa mikrossa sulatusteholla. Watteja en osaa sanoa, kun mikrostani ei niitä nää.. Sämpylän sulatukseen menee aikaa 2 minuuttia tai vähän reilu. Ja hyvin on onnistunu
Hillevi 17 viestejä – 26.4.2010 22:15
Kääräisen jäisen leipäpalan talouspaperiin lautaselle - pieni hetki maksimiteholla - leipä jää pehmeäksi eikä ole kostea.
Mad 12 viestejä – 26.4.2010 23:40
Minä sulatan leipäviipaleeni leivänpaahtimessa.
Sämpylät, mitä ei saa tungettua paahtimeen, sulatan sulatusteholla mikrossa.
Ja mitä ravintoloiden leipiin tulee, niin ovat harmittavan usein nahkean kivikovaksi täydellä teholla sulatettuja kökköjä! Nakerra niitä sitten siinä nälissäsi.
ponipimu 239 viestejä – 27.4.2010 00:33
minä sulatan kans leivänpaahtimessa, tulee tosi hyviä! osta siis semmonen paahdin jossa sulatustoiminto.
sämpylää pidän hetken (sunnuntaisämpylä 20s.) mikrossa ja sitten halkaisen ja laitan loppusulatukselle leivänpaahtimeen.
omatekemät leivätkin pakastan valmiina viipaleina jotta helppo käyttää.
Paju 25 viestejä – 2.5.2010 10:22
Minä otan aina ennen nukkumaanmenoa sämpylän pakkasesta ja laitan muovipussiin sulamaan. On paljon parempi kuin mikrossa sulatettu. Samoin teen aamulla ja töistä tullessani minulla on pehmeä sämpylä. Sulatan myöskin sulatusteholla, jos on pakko, 160 ja pari minuuttia ei tunnu riittävän, silloin halkaisen koska ei ole keskeltä sulanut.
Syön yleensä Vuohelan tuotteita (joita onneksi saa jo Turun Prismoista), ostan niitä paljon kerralla ja laitan pakkaseen.
Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.