Reetta 719 viestejä – 21.6.2013 15:52
Onko ollut Iltasanomissa korjausta tai pahoittelua jutun johdosta ?
Itsekin olen antanut työhistoriani aikana monta lehtihaastattelua paikallislehdelle ja alueen lehdelle ja yhtään juttua en ole päästänyt lehteen ennenkuin olen itse oikolukenut sen ja korjannut virheet pois. Tämä ihan vinkiksi muillekin, jotka lehdistön kanssa on tekemisissä.
Ninni 114 viestejä – 18.6.2013 08:55
katjairene kirjoitti:
Jezu Ylläpitäjä – 17.6.2013 12:05
Detur on vastaillut Facebookissa saamaansa palautteeseen:Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Tallulah 476 viestejä – 17.6.2013 11:45
Olen tuon jutun kanssa tismalleen samaa mieltä. Mun mielestä aika naurettavaa laittaa jotain kiukkuista palautetta tai alkaa boikotoimaan matkatoimistoa sen vuoksi.
ponipimu 239 viestejä – 16.6.2013 20:32
Tulimme reipas viikko sitten Turkista, all inclusive hotellista Pegasos World, kolmena päivänä löytyi gluteenitonta leipää, mutta en minä sitä erikseen pyytänyt enkä kyllä kaivannutkaan, syötävää löytyi yllin kyllin muutakin. Kotana saa kyllä gluttia leipää ja yhden viikon voi olla hyvinkin ilman leipää!
Periaatteessa söin kaikkea muuta paitsi tavallista leipää, spagettia, leivoksia, pannukakkuja ja ohukaisia, sekä friteerattuja ja "epäilyttävän" näköisiä ruokia.
Söin surutta mm. ranskalaisia, maistoin kaikkia pääruokia ja kastikkeita, jotka olivat syötävän näköisiä, ja join paikallista olutta. Tiedän että varmasti sain gluteenia, mutta otin tietoisen riskin.
Vatsani toimi koko loman normaalisti, enkä ollut kipeä taikka ollut mitään oireita, siis ei mitään, ja olin hieman yllättynyt! Yleensä olen kuralla jos gluteenia olen vahingossa jostain saanut.
Juulin 187 viestejä – 16.6.2013 07:08
Leipä ei todellakaan ole "maailman tärkein asia", eiköhän happi ota sen paikan aika nopsaan. On vaan kummaa, että ajatellaan ettei saa vaatia. Sama kuin ei saisi vaatia verikokeita ja gastroa keliakian tutkimista varten.
Eikä kyse ole niinkään leivästä, vaan periaatteesta. Kysyä saa ja pitää, mutta pitää myös valmistautua negatiiviseen vastaukseen. Eikä sen takia kannata riehua.
Kysyminen ja valittaminen ovat kaksi täysin eri asiaa. Sekin kannattaa ottaa huomioon.
milla 412 viestejä – 16.6.2013 04:18
elämä on helppoo ilman leipää En tarvitse sitä kotona, enkä matkoilla .
katjairene 57 viestejä – 15.6.2013 21:15
Olen samaa mieltä tuosta et miksi se leipä on niin äärettömän tärkeää??? Ei mene mun kaaliin! Jos gluteenittoman tarjonnan laatu määritellään leipätarjonnan mukaan ollaan mun mielestä todella väärällä linjalla. Ruoka ei ole sama kuin leipä.Hennamarjatta 21 viestejä – 15.6.2013 19:47
Juulin kirjoitti:
teizku89 4 viestejä – 15.6.2013 19:10
Minulla on aina myös ollut omat leivät ja puurohiutaleet mukana. Aina kuitenkin gluteenitonta leipää kannattaa kysyä. Italian lomani ensimmäisenä aamuna aamupalalla kysyin gluteenitonta leipää ja sain ystävällisen vastauksen ,että tällä hetkellä sitä ei ole tarjolla mutta loppu viikon ajaksi sitä on mahdollista tilata jos niin haluan.
teizku89 4 viestejä – 15.6.2013 19:05
Niin aikaisemmin olen matkustellut muiden matkatoimistojen asiakkaana ja eikä keliakiani ole aiheuttanut ongelmia. Oppaat ovat hyvin perillä erilaisista ruoka-aineallergioista. Apua pyytäessäni oppaat ovat olleet ystävällisiä ja avuliaita. Ongelmaa on heti lähdetty selvittämään eikä minua ole leimattu turhasta valittajaksi.
Monessa paikassa ei ollut heti sopivaa ruokaa minulle heti tarjolla mutta oppaan ja keliakialiiton kielikäännöslapun avulla sopivaa ruokaa on järjestynyt.
Juulin 187 viestejä – 15.6.2013 18:49
MIten niin ei voi vaatia? Eihän kyse ole mistään ydinlaukaisukoodeista... vaan leivästä. Ei sen tekeminen ole niin vaativaa kuin monet luulevat.
Tietenkin voi vaatia ja pitääkin vaatia. Tilanne ei muutu koskaan jos hyssytellään ja ollaan hiljaa näistä epäkohdista.
Hennamarjatta 21 viestejä – 15.6.2013 18:35
Se piti vielä sanoa, että olen kyllä sitä mieltä, ettei keliaatikko voi vaatia ulkomailla sopivaa leipää. Meillä on aina omat leivät ja murot mukana. Ja ilman leipääkin pärjää.
Hennamarjatta 21 viestejä – 15.6.2013 17:19
Suomalaiset ovat nöyriä matkustajia, jotka eivät osaa vaatia palvelua. Esim. Britit ova osanneet vaatia, he saavat aina parhaimmat huoneet ja me suomalaiset saamme aina tyytyä takapihan huoneisiin. Sama pätee erikoisruokiin. Me ollaan oltu kerran Kreikassa ja all inclusive-hotellissa. Matkatoimistolta ei tullut mitään apua, joten hoidin asiat itse. Minulla oli mukana kreikankielinen keliakialappu ja pyysin päästä ravintolapäällikön juttusille. Esitin hänelle ystävällisesti ongelman ja näytin lappua. Hän oli erittäin yställinen, meni lapun kanssa keittiöön ja palasi hetken kuluttua. Hän oli keskustellut pääkokin kanssa ja kaikki oli sen jälkeen helppoa, ravintolapäällikkö tuli jokaisella ruokailulla kertomaan meille, mitä saa syödä ja mitä ei. Ei meille tienkään mitää erikseen tehty, ruokalajeja oli vain niin monia, että niistä riitti runsaasti valilnnanvaraa. Jälkiruokaleivonnaset eivät sopineet, mutta lapselle kelpasi jäätelö, jota sai itse kauhoa niin paljon kun vain jaksoi syödä. Paikalliset eivät siis olleet ongelma vaan suomalainen matkatoimisto.
teizku89 4 viestejä – 15.6.2013 16:47
Itse kirjoitin kans äsken hyvin tiukan sävyisen palautteen. Saas nähdä tuleeko mitään vastausta palautteeseen. Ensi talven loman varaan joltain muulta matkatoimistolta, vaikka olin jo suunnitellut matkustavani Turkkiin johonkin Deturin kohteeseen.
Jezu Ylläpitäjä – 15.6.2013 13:49
Juulin kirjoitti:
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Juulin 187 viestejä – 15.6.2013 13:46
Voin vaan kuvitella, miten paljon palautetta ja lämpöjä tämä uutisointi kirvoittaa. Ollapa vastaanottavassa päässä! Hyvää päivää Terhille vaan!
katjairene 57 viestejä – 15.6.2013 13:11
Mulla lähti niin kovat lämmöt päälle että kirjotin heille palautetta spostilla!Jezu Ylläpitäjä – 15.6.2013 12:49
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.