Riisipuuro

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • jaana 5 viestejä7.12.2009 22:22

    Mistä riisistä keitätte riisipuuron?
    Olen kuvitellut, että kaikki riisit ovat "puhtaita", mutta kuultuani puheita niiden epäpuhtaudesta kysyin asiaa Risellalta ja näin sieltä vastattiin: "Risella riisien vamistajalta Herba Ricemills S.L.U:lta saamamme ohjeistuksen mukaan, emme suosittele Risella riisejä gluteenittomaan ruokavalioon. Samassa tehtaassa käsitellään myös muita viljatuotteita, joista saattaa jäädä jäämiä huolellisista puhdistustoimista huolimatta."

  • Pulla 267 viestejä7.12.2009 22:57

    No niin... Näitä tällaisia vastauksia saa aina, mutta jostain syystä niistä ei tiedoteta. Jonkin puuroriisin kyljessä on maininta viljapölystä, en nyt muista minkä. Itse ihokeliaakikkona ja luontaista dieettiä noudattavana yritän varoa pölyjäkin, mutta kun ei valmistajat ilmoita mahdollisista jäämistä monestikaan - ennen kuin kyselee.

  • Mainos

  • sartsu 18 viestejä8.12.2009 01:35

    Minulle ravitsemusterapeutti sanoi, että riisi kannattaa huuhtoa hyvin siivilässä raakana.Näinhän mahdollinen muu viljanpöly ainakin huomattavasti vähenee. Näin kun olen tehnyt aina, niin poikani verikoearvot ovat pysyneet hyvinä. Käytän paljon ruuanlaitossa riisiä :risellaa ja muitakin.

  • carietta 72 viestejä8.12.2009 09:19

    Onkohan sama juttu näitten puuroutumattomien riisien kanssa? Mikä merkki olisi "turvallinen"?

  • sartsu 18 viestejä8.12.2009 12:16

    Risellaa ainakin meillä syödään paljon sekä puuroriisiä että puuroutumatonta

  • higga 209 viestejä8.12.2009 15:37

    Mulle sanottiin samoin kun sartsulle. Ravitsemusterapeutti painotti viä kylmää vettä huuhtomisessa. Sanoi, et riisin sisään ei pääse mitään, eli pöly on vain pinnassa ja jos seassa olis vaikka ohranjyvä niin sen kyllä huomaa ja voi huuhdellessa nappaista pois.

  • Pulla 267 viestejä8.12.2009 21:29

    Mahtavatko ravintola- ja suurkeittiöihmiset tietää, että kaikki riisi ei ole puhdasta tai että pitäisi huuhtoa...?

  • Mainos

  • Siukku13 60 viestejä8.12.2009 22:01

    NO niin, minähän olen sitten syönyt vuoden verran kaikkea mahdollista riisiä. Missään en ole nähnyt varoitusta, paitsi riisihiutaleissa, jotka olen jättänyt hylllyyn.
    Mulle ei ravitsemusterapeutti sanonut riiseistä mitään, eikä olisi tullut mieleenkään.

    Jotnekin alkaa tuntua siltä, että mitä ikinä teetkin, täysin puhdasta ruokaa ei saa mistään!!!

  • Pulla 267 viestejä8.12.2009 22:32

    Minulle kanssa ravitsemusterapeutti antoi ymmärtää, että kaikki riisi käy. Jossain puuroriisipussissa on varoitus. Nyt valmistajat ovat alkaneet antaa tiedusteluvastauksissaan varoituksia, kun rajat ovat tiukentuneet. Mutta taitaa varoitukset ja pölyt taas koskea vain meitä "herkempiä".

  • maippi 26 viestejä9.12.2009 22:31

    Itse olen ainakin käyttänyt kaikkia riisilajeja. Olen tosi herkkä reagoimaan kontaminaatiolle, eikä mitään ole tullut. Risellan puuroriisistä teen puurot ja risellan täysjyväriisistä lisäkkeet, risotot yms.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s