Sämpylät

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • annakristiina 27 viestejä20.11.2009 13:10

    Auttakaa epätoivoista
    Haluaisin tehdä muhkeita ja kuohkeita sämpylöitä.
    Mutta lopputulos on aina puoliraaka lissahtanyt sämpylä. Olen kokeillut miljoonista eri jauhoista, hiivaa olen lisännyt/vähentänyt, nesteen lämpötilan tarkastanut jopa mittarista.... Uunin lämpötilaa olen lisännyt ja vähentänyt. Nostattanut olen sämpylät vasta kun olen ne leiponut. Onko kenelläkään hyviä pikaniksejä, keinoja, ohjeita tms.

  • higga 209 viestejä20.11.2009 14:08

    Muhkeasta ja kuohkeasta en tiedä... mutta meillä maistuvat tällaiset sämpylät ja monet ovat sanoneet ettei uskoisi gluteenittomiksi

    2.5dl vettä
    1/3 pkt hiivaa
    1dl semper puhdaskaurahiutaleita
    1tl suolaa
    2rkl siirappia
    1tl psylliumia
    0.5tl ksantaania
    0.5dl juoksevaa rasvaa (flora culinesse)
    4.5dl jauhoja (provena kaura ja semper karkea jauhoseos)

    nostelen taikinasta märällä lusikalla kökköjä jauhokasaan josta pyörittelen sämpylät pellille ja kohotan sit 30-45min. Paistan 225 n. 10-15 min. Ksantaanilla saa ainakin rapeamman kuoren ja aika ruskeaksi saa paistaa jotta sisältä kypsyy.

  • Mainos

  • Jossu 22 viestejä20.11.2009 15:22

    Tänään sain kovin hyvältä kuulostavan ohjeen /vinkin. Eli sämpylät vois paistaa muffinssi vuokaan niin tulee mukavamman mallisia niistä, kun omat ei ainakaan kauhean hyvin muotoudu sämpylän mallisiksi.

  • KattiMatikka 271 viestejä20.11.2009 17:11

    Joo, itse sain kerran yhdessä lounasruokalassa sellaisia auringonkukka"sämpylöitä" jotka oli tehty muffinssivuokaan ja oli kyllä maistuvia. Ohje oli luultavasti risenan purkin kyljestä sellainen sämpyläohje mutta ne on johonkin kai kadonnut sieltä purkeista...

  • Suviih  629 viestejä20.11.2009 20:55

    Meillä tekevät myös koulun lounasruokalassa muffinssivuokaan sämpylöitä ja hyviä ovat. Niissä vuokan pohjalle laitettu seesamin siemeniä niin että ne ovat sitten siellä valmiin sämpylän pohjassa.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • annakristiina 27 viestejä23.12.2009 14:50

    Kiitos vinkistä! Sori kun ei ole kerennyt kommentoimaan... Olen kyllä muffinssivuokiin tehnyt aikaisemmikin sämpylöitä ja onnistuvat siinä ihan kohtuullisesti. Tuota Higgan reseptiä en ole pystynyt kokeilemaan, kun en ole täältä tuppukylästä enkä isommastakaan paikasta löytämään ksantaania. Netistä tietty saa, mutta pitäisi tilata sitten jotain muutakin. Mutta olen tehnyt psyllium-pussin kyljessä olevalla ohjeella ja sillä tuli ainakin ihan ok sämpylöitä. Tosin niitä ei voinut laittaa kuin vain muffinsivuokiin, kun oli niin löysää taikina.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s