Saattaa sisältää...

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Carsu 43 viestejä9.12.2009 11:00

Keliakialiiton uusimman lehden mukaan "saattaa sisältää" merkintä on ainoastaan vehnä-allergikoille tarkoitettu, ja keliaakikko voi syödä tällaisia tuotteita...!? Tämä on ainakin muuta kuin mitä minulle on "opetettu", mites teillä? Itse olen pyrkinyt välttämään tuotteita joissa on tuo merkintä, mutta jos kerran Keliakialiitto sanoo että saa syödä, niin aion kyllä syödä

• Linda 34 viestejä9.12.2009 13:08

Sain diagnoosin n. puoli vuotta sitten ja alkuhysterian jälkeen rupesin kyllä syömään noita saattaa sisältää tuotteita. Ajattelen asian niin että menen nyt näin ja jos ekassa kontrollissa näkyy jotain huolestuttavaa otan toisen linjan. Oireita minulla oli ensimmäisten kuukausien aikana vähän väliä mutta nyt kun suolisto on tasapainottunut en ole saanut näistä saataa sisältää-tuotteista minkäänlaisia oireita.

• Mainos

• Suviih  629 viestejä9.12.2009 13:27

Fazerin suklaita joissa tuo merkintä on, olen kyllä syönyt kun Fazer tiedotti aikoinaan niiden olevan ok keliaakikoille. Nyt kyllä aion syödä muitakin tuolla merkinnällä olevia tuotteita kerran yleinen kanta asiaan on että ovat sopivia. Ainakin sallittu karkkivalikoima laajeni juuri kerralla

Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

• Carsu 43 viestejä9.12.2009 13:30

Joo ässämix pussi heti kaupasta matkaan ihan kiva uutinen kun oon surkutellut joulutorttujen perään

• Tallulah 476 viestejä9.12.2009 14:27

Itse olen aina syönyt eikä ole ongelmia ollut. Tosin minä en olekaan niin herkkä ettei ole tarvinnut olla hysteerinen.

• Aaty 7 viestejä9.12.2009 15:57

carsu: Missä jutussa tuo oli, kun en itse löytänyt muuta kuin maininnan fazerin suklaitten kohalla? Minulle ravitsemusterapeutti sanoi, että saisi syödä "saattaa sisältää" tuotteita, kunhan ei iha jokapäiväiseksi tavaksi ota

• Viveka 127 viestejä9.12.2009 18:06

Tuotetietoa -osiossa oli Fazerin suklaiden alla seuraava teksti: "Huom! Joissain Fazerin suklaissa on ”saattaa sisältää” -varoitusmerkintä. Ainesosiltaan gluteenittomat tuotteet ovat kuitenkin keliaakikoille soveltuvia. Varoitusmerkintä on allergisia varten."

Keliakialiiton sivuilla löytyy kuitenkin vielä varoitus tuollaisista tuotteista...

"´Saattaa sisältää vehnää´ -merkintä on pääsääntöisesti tarkoitettu varoittamaan erittäin allergisia kuluttajia, mutta emme suosittele keliaakikoille tällaisten tuotteiden käyttöä päivittäin."

~ Gluten-free personality since 2004 ~

• Mainos

• Carsu 43 viestejä14.12.2009 11:30

Aaty: se oli keliakialiiton joulukuun lehdessä. siinä oli pitkä juttu kaikesta syömisestä ja oli myös mainittuna tuo Vivekan kommentti eli että ne saattaa sisältää on tarkoitettu allergisille, ja me saadaan syödä niitä

• Sanna 1 viesti16.12.2009 10:02

Tervehdys Keliakialiitosta! Tarkentaisin liiton kantaa varoituksiin. Eli pääsääntöisesti emme suosittele "saattaa sisältää..." -varoituksella olevia tuotteita päivittäin käytettäväksi. Jos kuitenkin tuotevalmistaja ilmoittaa tuotteen soveltuvan keliakiaruokavalioon, niin toki tuotetta voi käyttää. Näin on esim. Fazerin suklaiden kohdalla. Fazer on ilmoittanut ainesosiltaan gluteenittomien suklaiden olevan keliaakikoille soveltuvia varoituksesta huolimatta.
    Sanna Arnala/ravitsemusasiantuntija, Keliakialiitto

• motusalem 85 viestejä14.1.2010 21:29

Miten tulee tämän jälkeen suhtautua Kaurahiutaleisiin, jotka vielä vähän aikaa sitten olivat meille kelvollisia, mutta hiljattain muuttuivat myrkyksi?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s