Serbia

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Kirsikka68 7 viestejä24.3.2012 14:15

    Olen lähdössä Serbiaan työmatkalle ja kovasti kiinnostaisi tietää, kuinka gluteeniton onnistuu siellä? Saattaa tosin olla niin "eksoottinen" matkakohde, että liekö tietoa paljon?

    Oman haasteensa tulee myös muodostamaan ruokalistat, jotka kuulemma ovat enimmäkseen serbiaksi.. Tulostin itselleni serbiankielisen tekstin, joka löytyi Keliakialiiton sivuilta. Voi sitten ainakin sitä näyttää ravintolassa.

    Mutta jos siis jollain on kokemuksia, otan niitä kiitollisena vastaan :

  • Marjatta 35 viestejä28.3.2012 13:44

    Serbiasta en varmaan tiedä mutta viime kesänä Kroatiassa käydessäni oli hämmästynyt, kuinka luontevasti gluteeniton ruokavalio otettiin ravintoloissa. Minulla oli kroatiankielinen ohjeistus heille, jotka eivät englantia osanneet.
    En missään tavannut kummeksuntaa..
    Hyvää matkaa vaan sinullekin!

  • Kirsikka68 7 viestejä28.3.2012 20:04

    Marjatta, kiitos vastauksesta. Ehkäpä sujuu ihan yhtä hyvin myös Serbiassa. Haasteellisinta lienee se kielen ymmärtämättömyys...

    Olen ollut nyt vuoden gluteenittomalla ja yllättäen esim. Milanossa oli helpompaa kuin Lontoossa. Milanossa oli esim. pastaa usein saatavana gluteenittomana ja siihen vaan sitten samaa pastakastiketta päälle kuin muillekin. Lontoossa piti monesti vääntää rautalangasta, mitä halusi syödä.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s