Tärkkelyssiirapit

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Pulla 267 viestejä2.3.2009 15:03

    Mahtaakohan olla eroa sillä, onko kyseessä vehnästä valmistettu tärkkelyssiirappi, jonka valmistaja mainitsee vain "tärkkelyssiirappi", vai sillä, onko termi "tärkkelyssiirappi (vehnä)"? Alkuperäähän ei nykyään tarvitse ilmoittaa, mutta jotenkin tuntuisi, että valmistaja ikään kuin vetäytyy vastuusta, kun kuitenkin ilmoittaa alkuperän? Että ei niin väliä, jos menee raja-arvojen yli, jos alkuperä on mainittu.

    Itse en syö juurikaan tärkkelyssiirappeja enkä ollenkaan niitä, missä se alkuperä on mainittu. Miten te muut?

  • Suviih  629 viestejä2.3.2009 18:18

    Syön kyllä tärkkelyssiirappeja sisältäviä tuotteita, sillä aikoinaan luotin liiton suosituksiin enkä niitä rajannut itseltäni pois. Oireita ei ole tullut, joten ei ole ollut mitään syytä miksi olisin niiden syömisen lopettanut.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Mainos

  • keliaakikko97 107 viestejä2.3.2009 20:16

    Kyllä keliaakikko voi tärkkelyssiirappia syödä. Vilja allergisista en tiiä. Niillä se oli kai erinlainen systeemi. Ja kyllä se aina pitäisi gluteenitonta, muttei välttämättä luontaisesti.

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • Ankka 11 viestejä2.3.2009 21:44

    Minä nyt ainakin voi tärkkelyssiirrappeja ilman oireita (näkyviä ainakaan) syödä. Mutta niillä joilla on oikeasti oireet herkässä, ei ehkä ole järkevää, mutta jokainenhan tuntee itse omat rajansa... Olen kyllä huomannut että lähes kaikessa on tuota siiraapphia.

  • Pulla 267 viestejä2.3.2009 23:21

    Juu, tiedän liiton kannan tärkkelysmakeuttajiin ja tutkimukset, mutta koska haluan noudattaa luontaisesti gluteenitonta linjaa tiukasti, en halua syödä mitään, minkä tiedän olevan viljasta tehtyä mahdollisesti. Haluan varman päälle pelata niin kauan kuin tiedän mielestäni hoitamattomasta keliakiasta johtuvien vaivojen olevan paranemaan päin. Monet ihokeliaakikot kanssa saavat oireita viljatärkkelyksestä, mutta kun ei voi tietää vielä, kun oireet eivät ole parantuneet. Hankalaa.

    Siksi halusinkin kysellä, kun ilmeisesti ainakin makeisissa tärkkelyssiirapit ovat kovin yleisiä ja joissain lukee se alkuperä. Itseäni ei niin kovin haittaa, kun ei ole makeisia tullut diagnoosin jälkeen syötyä, paitsi suklaata...

  • Kalmia 48 viestejä3.3.2009 15:35

    Näin vilja-allergisena en käytä tuotteita, joissa on tärkkelyssiirappia (ellei ole mainittu että se on muusta kuin kotimaisista viljoista). Heti pukkaa muuten ihottumaa :o

    Ongelmallista kun ei saa syödä karkkia ja on kamala herkkusuu :o~

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s