Vierumäen gluteeniton tarjonta?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Susa 61 viestejä24.1.2013 14:47

    Hei, onko tuoreita kokemuksia Vierumäen gluteenittomasta tarjonnasta? Scandic Vierumäki ilmoittaa tarjoavansa gluteenitonta, tosin tarkemmin kysyessä vastaavat, että "Ravintolasalimme on iso avara tila, jossa esim. on avokeittiössä pizzauuni ja siten jauhon pölyä on aina ilmassa.
    Samoin keittiömme on avaraa isoa tilaa ja riski on aina olemassa, isoja ruokamääriä valmistettaessa." Mutta noin ylipäänsä, onko kokemuksia tarjonnasta sillä suunnalla, kahvioissa, aamiaisella jne.?

  • Terttu 1 viesti24.1.2013 18:14

    Mä olin syksyllä Vierumäellä viikonlopun kuntoremontissa. Sen viikonlopun jälkeen lähti suhteellisen pitkä "ei niin positiivinen" palaute kyseiseen paikkaan.
    Alkukahvit oli Scandicissa ja sielä olivat unohtaneet, että porukassa on keliaakikko. Toiset kurssilaiset saivat ihania tuoreita, lämpöisiä sämpylöitä. Mä sain pitkän odottelun jälkeen vitivalkoista löllöä paahtoleipää, yök! Söin leipää ilman voita, koska sitä en enää jaksanut lähteä kyselemään.
    Aamiaiset ja ruokailut oli meillä Country clubilla. Pääruuat oli aina hienosti merkitty gluteeniton, laktoositon jne. Jälkiruuissa merkintöjä ei ollut kertaakaan. Jokaikinen kerta jouduin metsästämään tarjoilijaa ja kysymään onko jälkiruoka gluteeniton. Useimmiten se ei ollut, joten pyysin tarjoilijalta sellaisen. JOKA KERTA mä sain sieltä mustikka-rahkapullan. Kolmannen kerran alkoi jo vähän tympiä! Sanoin tarjoilijalle, että voisivat välillä vähän vaihdella näitä gluteenittomia kahvipullia. Vastaus oli erittäin tympeä "Me ei voida tietää, jos sama ihminen saa joka kerta samanlaisen pullan"!
    Vierumäki on ylpeä tuoreista leipomuksistaan. Leivät tulevat lähileipomosta, sieltä saa ihania sämpylöitä ja ruisleipää. Olen ollut sielä ns. normiruokailijana useita kertoja ennemmin ja aina ollut erittäin tyytyväinen kaikkiin ruokiin. Oli aikamoinen muutos mennä sinne keliaakikkona! Leivät oli ala-arvoisia ja palvelu tympeää. Erillistä voitakaan ei keliaakikolle ollut yhtenäkään päivänä. Tuli sellainen olo, että on "hankala asiakas", kun joka kerta joutui kyselemään!
    Laitoin Vierumäelle palautetta, eikä siihen tullut mitään vastinetta. Laitoin myöhemmin palautteen palautteen, missä ihmettelin, että eikö heillä ole tapana vastata asiakkaiden palautteisiin. Sen jälkeen tuli nopeasti vastaus ja pahoittelut. Kiittelivät palautteesta ja lupasivat tehdä parannuksia. Toivottavasti ovat tehneet asioille jotain. Jäi huono maku ruokailuista!

  • Minni 54 viestejä25.1.2013 09:43

    Lomailimme Vierumäellä pari vuotta sitten talvella ja uudelleen viime kesänä. Teimme paljon ruokaa tuolloin ekalla kerralla itse koska meillä oli oma huoneisto silloin (kauppaan matkaa ehkä 5 km, sellainen perus-Sale taisi olla) mutta välillä söimme Scandicissa ja myös kerran Rampsissa joka on vähän hienompi ravintola (tosin vähän kallis hinta-laatusuhteeltaan). Kesällä yövyimme Scandicissa ja kävimme siinä aamupalalla, sekä söimme Scandicissa ja Golf Paviljongissa.

    Rampsissa ei muistaakseni gluteenittomuus ollut mikään ongelma, samaten ihan ok hyviä salaatteja sai Scandicin kahvilasta ja Golf Paviljongista. Scandicin aamupala on aika lailla perus, ainakin kesällä gluteenitonta Tunturileipää oli tarjolla ja se oli erikseen omalla pöydällään, mikrokin löytyi jos halusi lämmittää.

    Scandicin ravintola on sitten asia erikseen. Ruoka ei nyt mitään ihan huippua ole, mutta ihan syötävää ja gluteenittomana saa ainakin pihviannoksia. Jälkkärivitriinissä on paljon gluteenittomia vaihtoehtoja, mm. erilaisia jäädykkeitä, mousseja, panna cottaa jne.

    Palvelu vain saattaa kyseisessä paikassa tökkiä... Kesällä kävi niin että meillä oli myöhäisen golfkierroksen jälkeen hirveä nälkä ja menimme sitten Scandicin ravintolaan (ainoa joka oli Vierumäen alueella vielä siihen aikaan auki). Siellä sattuikin olemaan silloin ruuhkaa ja meille ilmoitettiin että uusia asiakkaita ei enää oteta. Noh, iski sitten hätä käteen ja ainoa vaihtoehto oli hakea hotellin 24 h hyllystä kämäinen Atrian valmissalaatti.

    Jäimme sitä sitten nakertamaan ravintolan eteen, ja huomasimme että porukkaa pääsee yhä ravintolaan. Olimme tästä erittäin tuohtuneita, ja valitimme ravintolapäällikölle. Hän oli erittäin pahoillaan, oli ihan uusi ja sanoi että henkilökunta ei ollut ajantasalla, ketään ei olisi kuulunut enää päästää ravintolaan. Hän tarjosi meille ilmaista ruokailua ravintolassa, mutta koska olimme nyt jo ehtineet ne salaatit syödä, niin päädyttiin ilmaisiin jälkkäreihin ja pullolliseen aitoa shampanjaa. Mieli parani tästä huomattavasti

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s