Vinkkejä leivontaan

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • sabrina 5 viestejä29.3.2012 09:37

    Olen ihka uusi aloittelija gluteenittomassa leivonnassa ja kaipailisin nyt vinkkejä kokeneemmilta leipojilta. Haluaisin tehdä suklaakakun, johon tulee alkuperäisen ohjeen mukaan: 200 g suklaata, 2,5 dl sokeria, 1 tl vaniljasokeria, 200 g voita, 5 kananmunaa, 1,75dl VEHNÄJAUHOJA ja 0,75 dl kaakaojauhetta. Millä te korvaisitte nuo vehnäjauhot? Mikä olisi paras tuote tällaiseen ohjeeseen mielestänne? Gluteenittomia jauhoseoksia on saatavilla paljon, enkä oikein osaa valita niistä :| Kiitos avusta jo etukäteen!

  • lorangil 82 viestejä29.3.2012 14:28

    sabrina kirjoitti:
    Olen ihka uusi aloittelija gluteenittomassa leivonnassa ja kaipailisin nyt vinkkejä kokeneemmilta leipojilta. Haluaisin tehdä suklaakakun, johon tulee alkuperäisen ohjeen mukaan: 200 g suklaata, 2,5 dl sokeria, 1 tl vaniljasokeria, 200 g voita, 5 kananmunaa, 1,75dl VEHNÄJAUHOJA ja 0,75 dl kaakaojauhetta. Millä te korvaisitte nuo vehnäjauhot? Mikä olisi paras tuote tällaiseen ohjeeseen mielestänne? Gluteenittomia jauhoseoksia on saatavilla paljon, enkä oikein osaa valita niistä :| Kiitos avusta jo etukäteen!

    Onko tuo tekotavaltaan samantyyppinen kuin tämä seuraava:
    http://www.glu.fi/vinkit/gluteeniton/Mutakakku/572/

    Suklaakakun(mutakakku-tyyppisen) voi siis tehdä täysin ilman jauhojakin..

    Mutta jauhoista:kun olen tehnyt esim. kääretorttuja, mutakakkua tai muuta leivinjauheella kohotettavaa taikinaa, niin olen käyttänyt Sunnuntain gluteenitonta jauhoseosta tai välillä myös Semperin Fin mix-jauhoseosta. Toiminut on aina.

  • Mainos

  • sabrina 5 viestejä29.3.2012 20:21

    Kiitos vastauksestasi lorangil!

    Ohje on seuraavanlainen:
    Voitele ja jauhota vuoka (n. 20-30 cm halkaisija)
    Sulata suklaa ja jätä jäähtymään (suklaa ei kuitenkaan saa kovettua, vaan sen tulee olla juoksevaa tai pehmeää).