Voi s-market, ääh mitä toimintaa

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • korpirisukko 27 messages06/05/2014 8:59 PM

    Olen valittanut jo kahdella eri kerralla paikallisessa s-marketissa, ettei soya appetit soijahiutaleiden hintalapun vieressä saa olla gluteeniton kylttiä. Paketissa lukee, että "Sisältää gluteenia." Ensimmäisen kerran valittaessani myyjä lähti hyllyä päin ja ajattelin että homma hoituu. Parin päivän päästä olin uudestaan kauppareissulla ja kyltti oli edelleen paikallaan. Valittaessani uudelleen, nyt toinen myyjä sanoi että siinä on ollut jokin muutos ja että pitoisuudet ovat pieniä. Että gluteeniton-kyltti on sen takia paikallaan. Sanoin että se tuote ei silti ole gluteeniton, jos siinä kerta lukee että sisältää gluteenia. Huomautin, että valitan jo toista kertaa eikä muutosta ole tapahtunut.

    Kysymykset:
    1) Onko muille käynyt näin?
    2) Miten saan viestin perille?

  • J-T 91 messages06/06/2014 5:44 PM

    Itsellänikin on käynyt s-ryhmään kuuluvan kaupan kanssa, että gluteeniton -merkintä oli laitettu erittäinkin gluteenipitoiseen tuotteeseen.
    Tässä tapauksessa tosin itse olin jo ehtinyt syömään sitä, ennenkuin lukaistiin itse paketin tuoteseloste...

    Mutta laitoin todella kiukkuista palautetta netin kautta s-ryhmälle ja selitys oli, että ko. tuotteessa olisi pitänyt olla laktoosittoman merkintä, ei gluteenittoman. Silloin jo mietin, että miksi niitä merkintöjä edes tehdään jos on asiakkaan vastuulla varmistaa, että pitäähän se merkintä nyt varmasti paikkansa.

    Neuvon laittamaan netin kautta palautetta. Joissakin paikoissa myyjät ovat "vain töissä", eikä homma etene paikallisella palautteella.

  • Ad

  • Soffiine 44 messages06/07/2014 12:18 PM

    Onpa hyvä kuulla että sielläkin edelleen "taistellaan" keliakiatietouden lisäämiseksi ja keskustellaan aiheesta vaikka suoraan kauppiaiden ja myymälänhoitajien kanssa.

    Koska laktoosi-intoleranssi ja laktoosittomuus on tullut jo kaikille tutuksi, kyllä se keliakia ja gluteenittomuuskin vielä ymmärretään.
    Sen olisi pakko olla jo tuttu juttu ruokakaupoissa, ravintoloissa ja jopa pikaruokapaikoissa.

    Tosiaan jaksetaan edelleenkin selvittää asioita keliaakikkojen puolesta mikä on tärkeintä, mutta myös terveellisen elämän ja keveyden, iloisen ja huolettoman vatsan vuoksi meille kaikille.

  • korpirisukko 27 messages06/07/2014 11:10 PM

    Taistelu vääriä merkintöjä vastaan tosiaan on nyt itselle tuoreena keliaakikkona erityisen aiheellista. Jos g-merkintöjä on, niihin pitäisi voida luottaa.
    Kaksi valituskertaa paikan päällä riitti. Myyjä muisti minut ja sanoi lapun vahingossa siirtyneen väärän tuotteen luo kun asioin jälleen. Ok, hyvä että hoitui.
    Mutta eräänlaista maalaisjärkeä kaipaisin, että jo ensimmäinen valituskerta olisi tuottanut tulosta. Jos sanoin, että se tuote siellä ja se kyltti siinä on päin mäntyä, miksei myyjä voinut hoitaa asiaa jo ensimmäisellä kerralla? Pitikö siihen tekoon olla esimiehen lupa vai eikö vain asiaani ymmärretty? Tämä liittyy juuri siihen ilmiöön, että "minä olen täällä vain töissä, enkä tee mitään mistä en ole varma, enkä myös ajattele kovin paljoa itse".

    Ensi kerralla saatan itsekin käyttää tuota sähköistä kanavaa, varsinkin jos myymälä on kauempana enkä pääse tarkistamaan korjauksia. Kiitokset vinkeistä ja kannustuksesta

  • Laura 9 messages06/10/2014 11:42 PM

    Minä en missään nimessä luota G-merkintöihin missään muuallakaan. Jos ravintolan menussa on G niin se voi tarkoittaa että tuote on saatavilla gluttina pyydettäessä, työpaikan ruokalassa G-merkinnät on netissä ja paperilistassa välillä erit. Kaupoissa myymälät eivät itse ylläpidä hintalappunerkintöjä vaan ne ylläpidetään keskitetysti, joten paremmin viestinsä saa perille sähköisiä kanavia pitkin (paitsi jos lappu on väärässä kohdassa jota sattuu minkä tahansa tuotteen kohdalla).

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2025 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s