Aamiaistarjonta Suomen hotelleissa

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>
  • Reetta  719 viestejä2.12.2009 21:11

    Enpä löytänyt, että olisi käyty keskustelua Suomen hotellien aamiaistarjonnasta. Onko hyviä/huonoja kokemuksia ? Vaihtelua eri hotelliketjujen välillä jne ?

    Olin alkuviikosta parin päivän koulutuksessa Helsingissä ja työnantaja oli varannut majoituksen Hotelli Prseidentistä. Respasta kysyin illalla, miten on gluteenittoman kanssa aamiaisella. Joo pyytämällä saa. Aamulla sitten aamiaisravintolasta nappasin eka henkilökuntaan kuuluvan ja pyysin gluteenitonta leipää. No, tuotiin lautasella pyöreä sämpylä, yksi perusmuffinssi ja pari Keiju-nappia. Sämpylä on oli erittäin mauton ja kuivakka ja sen syönti vaati kaksi mukillista kahvia ja paljon höystettä päälle! Se, kenen valmistajan oli, ei selvinnyt. Normikansalaisille oli tarjolla sen seitsemää sorttia leipää.

    Illalla laitoin netin kautta palautetta hotellille, että voisivat vähän satsata gluteenittomiin asiakkaisiin. Olen pitänyt S-ryhmän ravintoloita edelläkävijöinä gluteenittomassa tarjonnassa, mutta nyt meni pinnat. Hyvä kello kuuluu kauas, huono vielä kauemmas. En ainakaan suosittele hotellia kellekään keliaakikkoystävälle. Palautteeseen ei ole vielä vastattu.

    Parempaa palvelua olen saanut Hossan lomakeskuksessa ja Pohjatulessa Utsjoella.

    Eipä olleet oman talon tarjonnat sen häävimpiä. Kaikki "ruokavammaiset" oli niputettu. Jos olet gluteeniton, olet samalla myös laktoositon ja sokeriton (?) jälkiruuassa. Varsinaisessa ruuassa olet gluteenittoman ja laktoosittoman lisäksi myös vähämausteinen (?) eli ruoka ei maistu miltään. "Iltapäiväkahvipulla" on riisikakkuja ja murenevaa kalpeaa näkkäriä - ilman omaa leviterasiaa. Kyseessä on talon ulkoistama ruokapalvelu. Tänään kyllä kiittelin oman työpaikan ruokalaa hyvästä tarjonnasta. Tää vähän eksyi otsikon aiheesta.

  • Suviih  629 viestejä2.12.2009 21:38

    Vuokatin urheiluopistolla oli ainakin muutama vuosi sitten otettu hyvin keliaakikot huomioon. Aamiaiselle oli pariakin leipäsorttia ja henkilökunta oli erittäin avuliasta ja opasti hyvin mistä gluteenittomat leivät löytyvät (olivat sivussa muista ruoista). En muista oliko lounaslistoihin merkitty gluteenittomat, mutta ainakin kysymällä selvisi ja useaa sorttia löytyi.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Mainos

  • Kiipuli 90 viestejä2.12.2009 21:41

    Tuotahan se on. Kuivaa pakastemoskaa ala Moilanen.

    Muut saa niin rapeaa tuoretta leipää että muruset rouskuu pitkin pöytiä. Me sitten nyhdetään sitä vaaleeta Moilasta hampaat irvessä.

  • Jezu  Ylläpitäjä2.12.2009 23:10

    Ainakin omasta mielestäni olen saanut Cumuluksissa ihan asialliset aamupalaleivät ja kahvipullat. Pientä lipsumista tosin noutopöydän G-merkinnöissä.

    Tampereen Holiday Innissä tarjottiin aivan suussa sulavaa, gluteenitonta suklaakakkua aamiaisen jälkkäriksi. Pala oli niin suuri, että "tavis" seuralainen söi suurimman osan siitä eli hyvää oli Toisaalta Helsingin aseman Holiday Innissä ei taas ollut mitään G-merkintöjä aamiaisella ainakaan reilu vuosi sitten.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 viestejä3.12.2009 10:34

    Mulla hotelliaamiainen menee samaa rataa, kuin kotonakin: Hedelmää, appelsiini- tai omenamehua ja kahvia. Kivoja makuja löytyy kun yhdistelee viinirypäleitä hedelmäsiivujen kanssa. Ja taatusti gluteenitonta, ja pirteääkin

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Tallulah 476 viestejä3.12.2009 13:28

    Itse kun en leipää syö aamiaisella niin pääsen varmasti helpommalla. Suomen hotelleissa kun aamiaispöydät notkuvat ties mitä ja suurin osa ei-leivotuista on gluteenitonta. Mutta olen huomannut että gluteenitonta leipää on monessa paikassa ollut, näyttänyt olevan näkkäriä, riisikakkua ja Moilasen leipää (kertaakaan en ole sitä vaaleaa moskaa nähnyt). Ja on sitä tullut useassa hotellissa majailtua.

  • Kimble65 26 viestejä3.12.2009 15:55

    Pääkaupungissa käydessä on vakiopaikkana Radisson Blu Royal, sieltä saa pyydettäessä vastasulatetun leipävalikoiman (sämpylää, muffinssia, jotakin kolmattakin), ja noutopöydän merkinnät ovat mielestäni OK. Ja koska siellä - toisin kuin useimmissa muissa hotelleissa - on hyvä valikoima lämmintä ruokaa (muutakin kuin pikkunakkeja ja jauhomunakokkelia) ei välttämättä edes kaipaa sitä leipää.

  • Mainos

  • Reetta  719 viestejä3.12.2009 17:22

    Hyvä, että parempaa tarjontaakin löytyy. Minäkään en kotona syö aamiaisella leipää, kun syön puuroa. Hotelleissa puuro kuitenkin sulkeutuu pois. Pelkillä hedelmillä ei oikein pitkälle jaksa.

    Presidentin keittiöpäällikkö oli vastannut palautteeseen ja kertoo, että heillä noudatetaan S-Hotelliketjun valikoimaa, joka ei ole kattava. Lupasi välittää viestiä tuotekehitysryhmälle ! Toivotaan, että parannusta tapahtuu.

  • Viveka 127 viestejä3.12.2009 18:42

    Itsekin olen vieraillut Sokos Hotel Presidentissä ja olen samaa mieltä Reetan kanssa. Wasan näkkäriä oli leiväksi, ei edes sämpylää sillä kertaa. Olisin olettanut muuten tasokkaalta hotellilta hieman parempaa.

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • KattiMatikka 271 viestejä3.12.2009 20:08

    Scandic Hotel Simonkentälle (Helsinki) leivän suhteen täydet pisteet. Pyydettäessä tuotiin iso kasa leipää (Moilasen erilaisia) sekä muffinssi ja pulla ja karjalanpiirakoita.

  • Jezu  Ylläpitäjä3.12.2009 22:37

    KattiMatikka kirjoitti:
    Scandic Hotel Simonkentälle (Helsinki) leivän suhteen täydet pisteet. Pyydettäessä tuotiin iso kasa leipää (Moilasen erilaisia) sekä muffinssi ja pulla ja karjalanpiirakoita.

    Toi karjalanpiirakkahomma on kyllä todella harvinaista. Olisinkohan kerran hotellin aamiaisella moisia saanut.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • LG1982  164 viestejä5.12.2009 20:26

    Itse oon kyl ollut tosi tyytyväinen hotellien aamiaisiin ja ollut usein kokoustamassakin hotellien aamiaisilla ilman yöpymisiä. Valtaosa tarjonnassa gluteenitonta ja usein erikseen pyytämällä saa leipää ja muffineja ym. Itse oon tyytyväinen, jos tunnistan tuotteen. Viimeksi Scandicissa sain leipää, jota en tunnistanut ulkonäöltä ja maku ja rakenne vehnämäistä, joten syömättä jäi. Taidan kuuluu vähemmistöön, mut Moilasen sämpyläthän on hyviä ja viipaleleivissäkin tapahtunut selvää kehitystä, tosin ne edelleen aika kamalia.

    Sokoksissa ja Scandiceissa eniten vaihtelua, välillä erinomaista palvelua välillä surkeaa. Cumulus perusvarma keliaakikon näkökulmasta, mut huoneet asteen verran huonompia kuin Sokos-hotelleissa.

  • Mainos

  • Testos 11 viestejä6.12.2009 15:09

    Olen saanut aina runsaan ja maittavan aamupalan hoteleissa mm. puuroa, karjalanpiirakoita, muffinssia ja erilaisia leipiä. Laitan aina erikseen hotellin myyntipalveluun/vastaanottoon viestin, että olen varannut heiltä huoneen ja mainitsen, että olen keliaakikko ja varmistan, että aamupalalla on minulle tuotteita. Tämä on toiminut minun kohdallani loistavasti. Käytän suurimmaksi osaksi S-ketjun hotelleita

  • Carsu 43 viestejä8.12.2009 13:55

    Olis varmaan pitänyt erikseen ilmoittaa gluteenittomuudesta, itse petyin Sokos hotellin aamupalalla Tampereella.. Paikalla oli noin 7 eri koria tuoreita sämpylöitä, croisantteja jne ja ylimpänä korillinen gluteenitonta näkkäriä.. Levitettä oli kolme rasiaa, kaikki murenevien sämpylöiden alla, ja tietenkin täynnä muruja.. Mutta ens kerralla pitää ilmoittaa etukäteen niin osaavat varautua

  • Jezu  Ylläpitäjä8.12.2009 16:15

    Näemmä ero Sokosten ja Cumulusten välillä, koska Cumuluksesta on kyllä aina saanut syötävää (myös kunnon leipää) ilman etukäteisilmoitusta. Marssii vaan aamiaisella ja ilmoittaa ensimmäiselle tarjoilijatädille/sedälle, että haluaa gluteenitonta leipää.

    Joissakin Cumuluksissa gluteenittomat leivät ja jälkiruokaherkut on ollut tarjolla normileipien lähettyvillä omissa suljetuissa muovipakkauksissa.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • keliaiti 36 viestejä8.12.2009 23:10

    Olin viime keväänä Oulun Holiday Inn hotellissa ja siellä oli keliaakikot huomioitu hyvin. Sämpylät näyttivät herkullisilta ja päiväkahvillekin oli leivottu gluteenittomia leivonnaisia; perheemme keliaakikko ei tosin ollut mukana "testaamassa" antimia. Viime kesänä Jyväskylän Sokos hotellin aamiainen oli totaalinen pettymys! Olin ilmoittanut jo gluteenittoman aamiaisen tarpeesta, johon sain vastauksen, että meillä on huomioitu jne... No, ei ollut puuroa, ei ollut muroja, ei ollut lättyjä, voileipämargariinin sai pyydettäessä. Leivät oli pakattu kylläkin erikseen muoviin -ne kuivat ja kovat sämpylät! Ei ollut muuten karjalanpiirakoita, ei puhdasta munavoita jne.. Lapsi söi jugurttia ja vihanneksia ja kohta olikin nälkä..

  • Jossu 22 viestejä8.12.2009 23:14

    Plussaa Flamingoon, Vantaalle. Hyvin merkitty kaikki tuotteet, hyvin sijoiteltu sekä leipää sai pyydettäessä keiju-nappien kera.

  • Mainos

  • MrsBucket 92 viestejä4.5.2010 11:49

    Kävimme tässä lähiaikoina Tampereella joulupukin tarjoamassa Marizan konsertissa. Valitsimme yöpaikaksi Homeland-hotellin, koska vuorokausi oli vain puolet kaikkien muiden hotellien taksoista, eikä meillä ollut hotellin suhteen tässä tapauksessa muita vaatimuksia kuin saada nukkua siellä yön yli. Kyseinen hotelli on huoneistohotelli, ilmeisesti vanha asuinkerrostalo, vähän epäsiisti intohimoisen kotisiivoojan näkökulmasta, mutta suositeltava kaikille jotka eivät nipota turhista. En kysellyt etukäteem mitään erikoisruokavalion suhteen, vaan ajattelin tyytyä siihen mitä löytyy. Aamiaispöytä oli vaatimaton suurempien hotellien vastaaviin verrattuna, mutta itselleni sopivia löysin juustot, lihaleikkeleen, metwurstin, kananmunan, paistetun pekonin,nakit, hedelmät, kahvin, tuoremehun sekä kysyttyäni myös kaksi sämpylää. Tosin sämpylät saatuani minulta kysyttiin, aionko viipyä vielä toisen yön, mistä päätelin, että sain viimeiset sämpylät ja seuraava asiakas mahdollisesti jäi ilman niitä. Itse sain vatsani täyteen ja olin ihan tyytyväinen.

  • Jezu  Ylläpitäjä9.5.2010 21:55

    MrsBucket kirjoitti:
    Kävimme tässä lähiaikoina Tampereella joulupukin tarjoamassa Marizan konsertissa. Valitsimme yöpaikaksi Homeland-hotellin, koska vuorokausi oli vain puolet kaikkien muiden hotellien taksoista, eikä meillä ollut hotellin suhteen tässä tapauksessa muita vaatimuksia kuin saada nukkua siellä yön yli. Kyseinen hotelli on huoneistohotelli, ilmeisesti vanha asuinkerrostalo, vähän epäsiisti intohimoisen kotisiivoojan näkökulmasta, mutta suositeltava kaikille jotka eivät nipota turhista. En kysellyt etukäteem mitään erikoisruokavalion suhteen, vaan ajattelin tyytyä siihen mitä löytyy. Aamiaispöytä oli vaatimaton suurempien hotellien vastaaviin verrattuna, mutta itselleni sopivia löysin juustot, lihaleikkeleen, metwurstin, kananmunan, paistetun pekonin,nakit, hedelmät, kahvin, tuoremehun sekä kysyttyäni myös kaksi sämpylää. Tosin sämpylät saatuani minulta kysyttiin, aionko viipyä vielä toisen yön, mistä päätelin, että sain viimeiset sämpylät ja seuraava asiakas mahdollisesti jäi ilman niitä. Itse sain vatsani täyteen ja olin ihan tyytyväinen.

    Ainakaan minä en ollut koskaan kuullut tuosta hotellista Tampereella, niin täytyipä oikein kaivaa heidän kotisivu esille: Homeland - Huoneistohotelli

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Reetta  719 viestejä24.5.2011 20:55

    Kaivetaan näin kesän alla keskustelu hotelliaamiaisista esiin.

    Viime elokuun kokemus Tallukasta (Vääksy) ei ollut kovin kaksinen. Väärinlämmitetty sämpylä, joka piti melkein itse käydä keittiöstä etsimässä. Palauteviestiin ei tullut koskaan vastausta.

    Pe-aamuna testaan sitten Imatralla hotelli Vuoksenhovin. Vastaus sunnuntaina laitettuun viestiini tuli heti maanantaiaamusta kahdeksan jälkeen ja luvattiin löytyvän gluteenitonta. Olisi kiva tankata täällä kunnolla, kun tuolla itärajan takana sitten onkin huonompaa. Mielenkiinnolla odotan hotelli Losevon tarjontaa - lähinnä iltaruokaa.

  • Liisa 26 viestejä26.5.2011 10:59

    Hotelli Tammer Tampereen keskustassa:
    Gluteenittomat leivät yksittäispakattuja, tuoteseloste muovissa; taisi olla myös joku makea pulla.
    Leikkeleissä yms. selkeät merkinnät gluteenittomuudesta.
    En tiedä onko aina, olin ilmoittanut etukäteen hotelliin allergioista, kun lapset olivat turnausreissulla. Ja hotelli oli siksi täynnä eli aamiaisella oli vilkasta.

    Illan etukäteen tilattu urheilijabuffet oli patonkia lukuunottamatta kokonaan glute. Glutepatonkia ja -leipää oli lämpimänä eri korissa. Kaiken kaikkiaan oikein hyvä kokemus.

  • peekoo 26 viestejä26.5.2011 16:11

    Levin Sokos-hotellissa ja Turun Cumuluksessa on molemmissa ollut hyvin merkityt gluteenittomat ruoat sekä leipäkin on ollut muuta kuin sitkeähköä M:llä alkavan leipomon leipää. Niitä suosittelen.

    Itseasiassa mulla ei kauhean huonoa kokemusta hotelleista ole vielä kohdalle sattunut...

  • Mainos

  • Isabella 42 viestejä26.5.2011 19:09

    Työmatkoilla usein Helsingissä, ilmoitan uudessa paikassa aina etukäteen gluteenittomasta aamupalasta. Tässä kommentteja:
    - Park Hotel Käpylä: kaksi pientä leipäsiivua, jotka mauttomia.
    - Hotelli AVA: kuivat Moilasen käppänät ja ei-niin-houkutteleva muu pöydän anti.
    - Hilton Strand: yksi Moilas-sämpylä ja pulla
    - Radisson Plaza: ylikuiva siivutettu leipä, joka ei pysynyt koossa vaan piti haarukoida muruset suuhun
    - Radisson Royal: sämpylä, muffinsi, pyynnöstä tekivät kaurapuuron.
    - Torni (Sokos-hotelli): hyvä!! gluteeniton linja erikseen, pari eri lajia leipää, keksejä ym. En jaksanut edes syödä kaikkea. Muutenkin huoneet tosi kodikkaita.

  • Zlatan 44 viestejä27.5.2011 14:09

    Käytiin pari viiikkoa sitten Rantasipi kylpylähotelli Aulangossa ja siellä oli tapahtunut parissa vuodessa sekää hyvää että on huonoa. Huonoa oli että ennen oli todella maukasta leipää tarjolla nyt se oli vaihdettu moilasen sämpylöihin. Hyvää oli että nyt oli lähes kaikki vaihtoehdot merkattu. Nyt löytyi esim glut.lihapullia sekä glut. mysliä sekä monta erisorttista keksiä ja muffinsseja omassa kulhossa. Se mitä pitii kysyä oli voinappeja mutta nopeasti tuotiin. Muutenkin toimi hyvin esim. lounaalla oli räiskäleitä muille niin gluttina sain suklaakakkua.

  • Reetta  719 viestejä29.5.2011 00:14

    Aamiainen Vuoksenhovissa oli positiivinen yllätys. Tarjolla neljää eri sorttia leipää. Sämpylätkin sopivasti lämmitetyt, eivät sellaisia nahkeita niinkuin aika usein. Puuroa en kaivannut, kun leipätarjonta oli niin hyvä. Keittiöihminen vissiin tunnisti minut keliaakikoksi, kun heti siinä häärätessään tuli sanomaan. No ei vaiskaan, olin laittanut sähköpostiin tulevani klo 6, eikä siellä montaa naista ollut siihen aikaan aamiaisella. Muisitin kyllä kiitellä keittiötä sekä vielä respassa laskua maksaessani.

    Losevskajassa oli ryhmämme matkustajalistaan merkattu mimeni perään jotain ja Anrdei (opas/tulkki/taksivälittäjä ym) huolehti. Aamiaisella oli minulle tattaripuuroa tai oikeesti pikemminkin keitettyjä tattariryyniä. Eli jotenkin oli huomioitu, mikä jo on positiivista.

    Isabellan viestiin, oiskohan S-ryhmä ottanut opikseen ja parantanut gluteenitonta tarjontaa? Ehkä joku muukin on laittanut tulikivenkatkuisen palautteen? Tuolloinhan vastaus oli, että aamiainen Presidentissä on S-ryhmän konseptin mukainen.

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s