Gluteenitonta Floridassa ja Miamissa?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä2.11.2010 16:47

    Onkos kenelläkään hyviä vinkkejä Floridaan roadtrippiä suunnittelevalle? Tarkoitus on pyöriä Key West - Miami - Orlando -akselilla. Wholefoodsista saanee evästä kuin myös P.F.Changeista, mutta tiedot kaikista muista kokeilemisen arvoisista paikoista otetaan ilolla vastaan

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • motusalem 85 viestejä4.11.2010 17:26

    Ylipäätään jenkeissä matkustaessasi, unohda tuo celiac disease...sä olet gluten intolerant. Jenkit eivät ymmärrä celiac sanaa, mutta intoleranssit ovat tuttuja

  • Mainos

  • Ninni 114 viestejä9.11.2010 08:24

    Ei ole mitään kokemusta tuolta alueelta, mutta käväisin hiljattain Baltimoressa (joka tosin on niin kaukana Floridasta, että taitaa olla ihan eri maailma, vaikka samaa maata onkin) ja siellä ei kyllä tiedetty gluteenittomuudesta mitään. Ja tosi vähän oli tarjolla mitään gluteenitonta. Näytti siltä, että tavallinen aamupala on joku makea muffinsi/pulla + kahvi. Ravintoloissa oli paljon hampurilaisia, pitsoja, pastoja, paneroituja juttuja, tortilloja... eli ei meille mitään. Hotellin aamupalalla pekoni ja munat oli lähes ainoa gluteeniton juttu. Salaattia sai onneksi ravintoloista ja jostain onnistuin löytämään hedelmiä ja jugurttia.

  • Jezu  Ylläpitäjä2.12.2010 16:12

    Noniin, vihdoinkin takaisin Suomessa (kiitos Finnair, että lensitte edes Lontoo-Helsinki-välin). Täytyy todeta, että gluteenittomuus toimi tuolla loistavasti ja jenkkien gluten-free-tietoisuus on lisääntynyt paljon parin viime vuoden aikana. Kertaakaan ei jääty ilman safkaa tai saatu mahanpuruja. Ja vain kerran jouduttiin pistämään annos takaisin keittiöön.

    Tarinaa tulee toivottavasti vielä ennen vuodenvaihdetta. Tosin kuvia saatan lisäillä jo aiemmin

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Jezu  Ylläpitäjä18.5.2011 00:09

    Ei tullut tarinaa ennen vuodenvaihdetta, mutta nyt tuli

    Kuvia, linkkejä ja muita tarkennuksia tulee myöhemmin, mutta versio numero yksi on nyt luettavissa täällä:

    Gluteeniton seikkailu Floridassa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • katjairene 57 viestejä22.1.2013 16:27

    Heips!
    Onko lisää vinkkejä Miamin gluteenittomuudesta tai muuten vaan hyödyllisiä vinkkejä? Tuo Jezun kirjoittama matka kirjoitus oli kyllä tosi kattava.
    Lähtö olisi huhtikuussa. Lennot on varattu ja liput koripallopeliin ostettu, hotellia vielä etsitään. Tärkeysjärjestys

  • Katie 17 viestejä25.1.2013 09:36

    Olin vuosi sitten puolitoista kuukautta pyörimässä ympäri Yhdysvaltojen eteläosia, myös Floridassa ja Keyseillä. Koko matkan ajan käytin tukena ruokapaikkojen löytymiseen lähinnä tätä: http://www.glutenfreeregistry.com/ Täytyy tosin huomioida, että joitain ketjuja (muistaakseni esim. Chick-fil-A) toi sivu merkkaa gluteenittomaksi, koska ne on merkanneet listaansa että joku salaatinkastike on gluteeniton, vaikka mikään muu ei sitten oliskaan.

    Miamissa muistaakseni oli ihan ok ruokapaikat. Käytiin siellä ainakin Naked Pizzassa, mikä mun mielestä oli kyllä melko kallis suhteessa siihen että pitsa oli "vaan perushyvä".

    Vanhempiin viesteihin viitaten, Key Westistä jäi mieleen yks pieni hippiruokapaikka, jossa tarjottiin vegaanista ja raakaruokaa ja vaikka mitä, ja suurin osa ruuasta oli myös gluteenitonta. Otin itse kaksi ruoka-annosta kun en osannut päättää Poikakaveri otti raakalasagnen joka sekin oli gluteenitonta (levyinä oli muistaakseni kesäkurpitsaviipaleita) ja molempien mielestä mielettömän hyvää. Paikka oli tosi pieni ja rento. Yritin etsiä sitä netistä mutta en enää löytänyt

    Pitää kompata Jezua: Kaupoista Whole Foodsit on tosiaan ihan loistavia! Lisäksi Trader Joe'silla on hyvät gluteenittomat valikoimat, ja aivan JÄRJETTÖMÄN hyviä suklaakeksejä ( http://www.traderjoes.com/fearless-flyer/article.asp?article_id=401 ). Outback Steakhouse toimi lähes aina hyvin, vaikka kerran piti palauttaa annos kun mukana oli riisilisäke jota oli gf-menussa käsketty välttämään. Niillä oli myös ihan mielettömän hyvä gluteeniton jälkiruoka "Chocolate Thunder From Down Under" - gluteenitonta pekaanibrownieta, jäätelöä, kermavaahtoa ja vaikka mitä! Annos on kai periaatteessa tarkoitettu kahdelle ja tarjoilija tarjoutuikin tuomaan kaksi lusikkaa, mutta eihän keliaakikko nyt pysty tuollaista jakamaan...

    Haha, onnistun kuulostamaan aika possulta tässä viestissä kun otan aina tupla-annoksia enkä jätä muille mitään... Sitä se keliakia teettää, kun sitten löytää hyvää ruokaa niin ei halua hukata muruakaan!

  • Mainos

  • Ligeia 5 viestejä10.2.2013 21:06

    Olin Miami Beachillä 4.-8.2.2013 HYVÄÄ gluteenitonta ruokaa löytyi aika helposti. Jos valmistaa itse ruuan suosittelen Wallmart ja Puplix nimisiä kauppoja. Itselleni oli vaikeinta löytää laktoosittomia ruokia ja juomia!

    Jos pitää pitsasta suosittelen Pizza Rusticaa, en muista olenko niin hyvää pitsaa saanut edes normaalinakaan!!!

  • Jezu  Ylläpitäjä11.2.2013 00:05

    Ligeia kirjoitti:
    Olin Miami Beachillä 4.-8.2.2013 HYVÄÄ gluteenitonta ruokaa löytyi aika helposti. Jos valmistaa itse ruuan suosittelen Wallmart ja Puplix nimisiä kauppoja. Itselleni oli vaikeinta löytää laktoosittomia ruokia ja juomia!

    Jos pitää pitsasta suosittelen Pizza Rusticaa, en muista olenko niin hyvää pitsaa saanut edes normaalinakaan!!!

    Ei muuta kuin laittaan kartalle Miami Beachin parhaita ruokapaikkoja

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s