Venäjä lieventämässä pakotteita

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Kari 364 viestejä21.8.2014 14:21

    Niin joo, espanjaa aloin harrastaa 10v sitten about kun työmatkat vei Amerikan Texasiin, espanjaa kaikki puhui, englantia tosi harva. Kaksikielinen maa tarkoittaa, että joko tai, mutta ei molempia. Kun on riittävästi lirissä, alkaa kielen opiskelu äkkiä kiinnostaa. Niin venäjäkin.
    Espanja on lisäksi hyvä apu kun usein lomaillaan Malagalla Espanjassa

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Jezu  Ylläpitäjä20.8.2014 18:49

    Kari kirjoitti:
    Olen harrastanut venäjää 10v+, mielenkiintoinen kieli sinänsä

    Mielenkiintoinen harrastus Itse olen yrittänyt perehtyä espanjaan, kun on sattunut olemaan ylimääräistä aikaa (ja sitähän ei tunnetusti juuri ole). Verkosta löytyy huikeita resursseja kielten opiskeluun. Ja kaiken lisäksi se on vielä aika hauska

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • Kari 364 viestejä20.8.2014 18:35

    Aika poliittisesti sanottu tekstissä. Allekirjoittajana muuten Dimitri Medvedjev, suoraan suomennettuna "Timo Karhunen", pääministeri.
    Asian vierestä; tiedätte kai, että venäjän kielessä "karhu" on suoraan käännettynä "hunajan nuolija".
    Olen harrastanut venäjää 10v+, mielenkiintoinen kieli sinänsä

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Jezu  Ylläpitäjä20.8.2014 16:34

    Nyt tälle tuli vahvistus, tosin Kremlin asetus on varsin triviaali. Laktoosittomat tuotteet on sallittu jatkossa, mutta kattaako tämä gluteenittomat: dietary fiber; nutritional supplements eli ravintokuitu ja ravintolisät. Joka tapauksessa tosi hyvä asia Valiolle.

    Kyrillisiä kirjaimia ymmärtävät voivat tutustua asetukseen täällä: О внесении изменений в постановление Правительства Российской Федерации от 7 августа 2014 г. № 778

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 viestejä19.8.2014 15:48

    Siinähän on ovella odottamassa kovemman sortin keripukki-epidemia. Olihan purjelaiva-aikana ajat sitten kyseinen tauti tosi vaikea kun merimiehillä ei ollut hedelmiä eikä vihanneksia kuukausiin ravinnoksi. Ei taidettu silloin kyllä keliakiasta tietää tuon taivaallista.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • milla 412 viestejä19.8.2014 03:00

    Siis hui, olisi kamala tilanne itse olla ilman mm hedelmiä .

  • Jezu  Ylläpitäjä19.8.2014 00:42

    Suviih kirjoitti:
    Aika kamala tilanne kyllä ollut varmasti Venäjän keliaakikoilla, oma tuotanto siellä tosiaan taitaa olla aika vähäistä ja käsittääkseni ei laadultaan lähellekään samalla tasolla kuin pitempään markkinoilla olleet eurooppalaiset gluteenittomat tuotteet. Eipä naurattaisi jos kuvittelisi vastaavan tilanteen omalle kohdalle. Ilman valmistuotteita pärjää kyllä, mutta jos ne jauhotkin katoaisivat kaupan hyllyltä, niin menisipä hetkessä aika karppaamiseksi ruokavalio.

    Sitä voi itse kukin miettiä kuinka kävisi kun hedelmät ja vihanneksetkin on pakotelistalla. Noh, onhan Venäjällä kaalia

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä18.8.2014 23:43

    Aika kamala tilanne kyllä ollut varmasti Venäjän keliaakikoilla, oma tuotanto siellä tosiaan taitaa olla aika vähäistä ja käsittääkseni ei laadultaan lähellekään samalla tasolla kuin pitempään markkinoilla olleet eurooppalaiset gluteenittomat tuotteet. Eipä naurattaisi jos kuvittelisi vastaavan tilanteen omalle kohdalle. Ilman valmistuotteita pärjää kyllä, mutta jos ne jauhotkin katoaisivat kaupan hyllyltä, niin menisipä hetkessä aika karppaamiseksi ruokavalio.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Jezu  Ylläpitäjä18.8.2014 22:31

    Viime päivinä on iloittu edullisesta Putin-juustosta, mutta Venäjällä keliaakikoilla on ollut vaikeaa. Hyllyt ovat tyhjentyneet, eivätkä venäläiset firmat valmista riittävästi gluteenittomia tuotteita ja jopa maitotuotteiden seassa saattaa olla gluteenia.

    Nyt Helsingin Sanomien tietojen mukaan tuontikieltoa ollaan lieventämässä laktoosittoman maidon sekä diabeetikkojen ja allergikkojen käyttämien tuotteiden osalta. Venäjällä on myös kiertänyt vetoomus gluteenittomien tuotteiden poistamisesta pakotelistalta.

    Tämä on varmasti ilouutinen Valiolle. Sekä venäläisille keliaakikoille.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s