Epäilyttävät tuotteet

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • carietta 72 messages04/02/2009 3:30 PM

K-kaupan gluteenittomalla hyllyllä vastaan tuli hieman omituinen löytö. Hyllynreunassa toitotettiin gluteenittomuutta, mutta paketissa ei ollut mitään merkintää. Vielä kun kyseessä oli suklaa-kaurapalat, paketti jäi suosiolla hyllyyn. Tässä vielä ainesosaluettelo:

maitosuklaa 65% {sokeri, kaakaovoi,
    täysmaitojauhe, kaakaomassa, emulgointiaine
    (soijalesitiini E322), aromi (vanilliini)}, kaura.
    Saattaa sisältää pieniä määriä
    maapähkinää ja pähkinää.

Oletteko itse löytäneet kaupoista epäilyttäviä tuotteita gluteenittomien hyllyiltä?

• Suviih  629 messages04/02/2009 3:39 PM

Olen itsekin katsellut kyseisiä kaurapaloja, mutta koska niissä ei ole mainintaa gluteenittomuudesta paketissa, en ole ostanut. Oman paikkakunnan K-kaupoissa niitä ei siis ole merkitty gluteenittomiksi.

Epäilyttävä tuote on ollut Truben unelmatorttu. Hyllyn reunassa eräässä kaupassa lappu gluteeniton (ei siis itse tuotteessa) ja eihän torttu varsinaisesti vehnää sisältänytkään (tehty perunajauhosta), mutta jäi epäilyttämään kun muissa kaupoissa tuote on merkattu vain laktoosittomaksi ja Trube on siis tavallisten tuotteiden leipomo, eli kontaminaatioriski todella suuri.

Parissa kaupassa olen myyjälle huomauttanut, kun heillä on Nutanan maissijauhot ollut merkattu gluteenittomiksi, vaikka pussissa lukee että saattaa sisältää gluteenia.

Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

• carietta 72 messages04/02/2009 4:23 PM

Itse en ainakaan uskaltaisi ostaa tuota unelmatorttua nimenomaan kontaminaatioriskin takia. Olisi kyllä mukava, jos joku gluteenittomia tuotteita valmistava leipomo tekisi myös unelmatorttuja

• carietta 72 messages05/10/2009 3:53 PM

Uskallatteko syödä ben&jerrys jäätelöitä? Osassa näyttäisi olevan vehnäjauhoa, mutta osassa ei.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2025 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s