Mihin tutkimuksiin Helsingissä?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Kiipuli 90 messages12/03/2009 12:00 PM

Heippa,

Siskolta tässä todettiin yksityisellä kohonneet keliakiavasta-aineet. Mihin sen kannattaisi nyt hakeutua jatkoon? Pitää otaa gastroskopia ja ehkä ihotestikin. Ne on nyt laittamaassa sitä iho- ja allergiasairaalaan sieltä yksityiseltä, mutta ei kai ne siellä näin perusjuttua hoida? Eikö skopian pitäisi voida saada TK:ssakin??

Itse olin YTHS:llä kun mut diagnsooitiin joten ei mitään tietoa miten Hesassa toimii nämä systeemit.

Olisi kiva kuulla mihin kannattaa mennä, jottei tässä enää aikaa tuhlaannu pyöriskelyyn. Sillä kuitenkin on ollut oireita jo pitkään ja nyt vasta totteli siskoa ja kertoi lääkärille että mulla on keliakia + igA-puutos. Ekat keliakiatestit siis ilmeisesti hänelläkin näytti väärää negaa...

• Linda 34 messages12/03/2009 4:22 PM

Terveyskeskuksen kautta minä sain lähetteen gastroon, en tosin Helsingissä mutta samalla tavalla luulisi sen siellä toimivan. Mukaan vaan paprut sieltä edellisistä tutkimuksista niin eiköhän se siitä etene. Gastroskopian tekeminen yksityisellä on varmasti "melko kallista".

• Carsu 43 messages12/30/2009 11:39 AM

Mä sain terveyskeskukselta lähetteen iho-ja allergiasairaalaan, ja siellä hoidettiin homma oikein mallikkaasti. Sain ravintoterapeuttikäyntejä, otettiin ihosta koepala ja tehtiin gastro. Sen lisäksi kävin vielä parissa verikokeessa joista toisessa todettiin gastron jälkeen että arvot ovat laskeneet. Eli kyllä se Allergiasairaala hoitaa näitä hommia, ja vaikka lähete olis yksityiseltä, niin ei allergiasairaala veloita siitä mitään ekstraa. Ihan normi poliklinikkamaksu oli.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2025 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s