Katjahei 34 messages – 07/30/2012 1:42 PM
marielli 14 messages – 07/30/2012 1:59 PM
Katjahei kirjoitti:
Suviih 629 messages – 07/30/2012 9:31 PM
Valmiista taikinasta saa erinomaisen pohjan suolaiselle piirakalle. Taputtelee taikinan vain vuoan pohjalle ja täytteet päälle. Oma suosikki on kinkkupiirakka, jolle löytyy netistä monenlaisia täyteohjeita. Pasteijat on toinen hyvä vaihtoehto. Pasteijoiden täyte saa olla melko suolainen, sillä taikina tavallaan imee täytteen suolaa itseensä. Pasteijoiden täytteen perusraaka-aine on keitetty riisi (kannattaa käyttää vedessä keitettyä puuroriisiä) ja lisäksi voi laittaa jauhelihaa tai kinkkua, paprikaa, ruohosipulia, kananmunaa... Mausteiksi suolaa, valkopippuria, yrttejä, paprikajauhetta, ihan oman maun mukaan. Jotkut laittavat myös maustettuja tuorejuustoja pasteijoiden täytteeseen antamaan makua.Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
Blogin Facebook-sivut:
https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa
Ninni 114 messages – 07/31/2012 8:56 AM
Minä olen myös tehnyt pasteijoita gluteenittomasta taikinasta ja moni ei.keliaakikko on sanonut, että niistä tulee jopa parempia kuin tavallisesta voitaikinasta tehtynä. Gluteeniton taikina sopii hyvin tähän tarkoitukseen.
Mun perustäyte on seuraava: savustettua lohta, riisiä, keitettyä munaa, tilliä, tarvittaessa suolaa, pippuria ja kostukkeeksi kunnon kermaa sen verran, että täyte ei ole kuiva.
Minni 54 messages – 07/31/2012 9:30 AM
Minun suosikkini pasteijoista on aina ollut metsäsienipasteijat, jolloin täytteeksi tulee voissa paistettuja kantarelleja tai mustatorvisieniä, sipulia ja mausteeksi ehkä suolaa ja pippuria.
Voi myös kokeilla filee wellingtonia joka on siis voitaikinaan kääritty kokonainen filee, tai sitten taikinakannellista ruukkuruokaa esim. kalkkunasta tai sienistä.
Makeista suosittelen vaniljaviinereitä, vaniljakreemijauhetta saa kaupasta tai vaniljakastikejauhekin käy jos laittaa sekaan vähemmän maitoa. Paiston jälkeen voi vielä laittaa tomusokeri-vesiseoksella raitoja viinereiden päälle. Muita vaihtoehtoja ovat ranskalainen omenapiirakka tarte tatin jolloin runsas kasa omenalohkoja karamellisoidaan voi-sokeriseoksessa paistinpannussa, valmistaikinasta leikataan pannun kokoinen ympyrä ja se asetetaan pannun päälle, komeus kumotaan vuokaan ja paistetaan 200 asteessa uunissa.
Only registered users can participate discussion. If you do not have a user account, please register. It's fast and free! If you have already registered, please log in at the top right menu.
Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.