Muunneltu tärkkelys

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Jezu  Admin01/08/2010 1:09 AM

Tuntuu, että lähes joka tuoteselosteesta löytyy muunneltua maissitärkkelystä, muunneltua perunatärkkelystä tai ihan vaan muunneltua tärkkelystä. Mitä muunneltu tärkkelys käytännössä meinaa? Miten sitä on muunneltu?

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

• porajata 460 messages01/08/2010 8:09 AM

Google/Wikipedia kertoilee asiasta, tuossa lyhyt kopio....

Muunnettu tärkkelys

Aine, jota saadaan yhdellä tai useammalla kemiallisella käsittelyllä
    syötävästä tärkkelyksestä, joka voi olla fyysisesti tai entsymaattisesti
    käsiteltyä ja jota on voitu ohentaa tai valkaista happo- tai emäskäsittelyllä.

• omnom 8 messages11/20/2011 8:13 PM

Pystyyköhän tuota muunnettua tärkkelystä sitten syömään, kun luontaisesti gluteenittomalla dieetillä mennään.. Eihän siinä vehnätärkkelystä voisi olla? Monesti olen hämmästellyt kun lukee vain "muunnettu tärkkelys", niin olen vaan ajatelut, että voisiko olla kyseinen olla muunnettua vehnätärkkelystä?

• Raili 19 messages02/24/2013 12:03 PM

Tämä olisi tosiaan kiva tietää. Luontaisesti gluteeniton ruokavalio minullakin. Ärsyttää ihan täpöillä, että esim. tänään olisi menty ABC:lle syömään koko perheellä, mutta kun olivat tunkeneet joka ruokaan Flora-ruoka"kermaa", jossa on nimeltä mainitsematonta tärkkelystä. Miehelleni tuli tästä paljon pahempi mieli kuin minulla, itse olen jo tottunut siihen että itse pitää sapuskansa laittaa.

Todella outoa, ettei tärkkelyksen kohdalla tarvitse merkata, mistä se on tehty! Ja sitten mesotaan jostakin hevosenlihasta...hohhoijaa.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2025 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s