Jezu Admin – 03/27/2009 4:13 PM
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
milla 412 messages – 03/27/2009 4:22 PM
oho, tuota en muuten ole koskaan ajatellutkaan. Ei ole keliakian toteamisen jälkeen tullut käytyä - mutta olishan se kiva tietää , jos tulee mentyä.
Onkohan kenelläkään tietoa ?
Sussu 97 messages – 03/27/2009 4:32 PM
Mun mielestä se pitää erikseen tilata. Tarkoitan että ennen ehtoollista mainita kirkolle.
Marjo 5 messages – 03/27/2009 6:08 PM
Mun tyttö pääsi viime kesänä ripille(hänellä myös keliakia). Hän sai erikseen gluteenittoman ehtoollisleivän. Ja mun piti etukäteen ns.tilata samainen läpyskä...
milla 412 messages – 03/28/2009 6:04 AM
Tuo onkin hyvä tietää tulevaisuutta varten
jo10vuotta 17 messages – 03/28/2009 5:53 PM
Juu gluteeniton ehtoollisleipä täytyy erikseen tilata ja ehtoollisella erikseen pyytää. Eli aika hankala juttu. Otin aikoinani selvää paljonko on ehtoollisleivässä gluteenia. Tarkkoja määriä en muista, mutta muistaakseni se sisälsi sen verran gluteenia, kun vehnätärkkelyspitoiset gluteenittomat tuotteet. Olen itse päätynyt sellaiseen käytäntöön, että otan tavalllisen ehtoollsleivän silloin kun ehtoollisella käyn, eli ei hirveän usein. Olen ihokeliakiaa poteva ja reagoin kutinalla herkästi gluteenimääriin, mutta en ole kertaakaan saanut oireita.
Kari 364 messages – 03/28/2009 6:07 PM
Taitaa mulla jäädä etukäteistilaus tekemättä. En nyt mikään aiheen suurkuluttaja..
Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.
Reetta 719 messages – 03/28/2009 7:21 PM
Tokkopa minäkään lähtisin tilailemaan etukäteen. En edes muista, koska olen viimeksi ehtoollisella käynyt. Taitaa olla erinäisiä vuosikymmeniä sitten ?
glenni 58 messages – 03/28/2009 8:44 PM
Kun en edes kuulu kirkkoon... Ei siis kosketa itseäni.
Sen verran tiedän, että jos on jossakin lahkossa niin ehtoollisleipä on silloin erilainen (ei välttämättä aina) kuin luterilaisen kirkon tarjoama.
Only registered users can participate discussion. If you do not have a user account, please register. It's fast and free! If you have already registered, please log in at the top right menu.
Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.