peekoo 26 messages – 08/23/2013 8:34 PM
Kylläpä koko ajan törmää tuotteisiin, joita ei enää keliaakikoille suositella! Nuo typerät uudet gluteenittoman rajat tekevät kyllä ruokavaliosta aika hmmm nautittamattoman! Tai no - ainahan voi leipoa itse jne, mutta esim muroja on vain yhdenlaisia, jotka maistuvat hyvälle.
Anteeksi, että purnaan, mutta onko kukaan muu huomannut sitä, että sen jälkeen kun tuli nuo uudet gluteenittoman määritelmät voimaan tippui paaaaaljon hyviä tuotteita pois ruokavaliosta?
Tuliko nuo uudet rajat vain sen takia, että keliaakikot ostais pahanmakuisia gluteenittomia valmistuotteita?
Pah!!!
Heh... Tulipa kieliopillisesti hyvä otsikko keskustelulle...
Juulin 187 messages – 08/24/2013 8:03 AM
Eiköhän niitä tiukennettu tutkimuksien antamien tietojen valossa.
Itse en tosin käytä muita oikeastaan mitään valmistuotteita, joten ongelmaa ei ole. Puhumattakaan siitä, että "pahanmakuinen" ja "hyvänmakuinen" ovat 100% mielipiteitä.
Marjatta 35 messages – 09/21/2013 8:29 PM
Hyvä se vaan kun on tarkennettu määrittelyjä vaikka totutut, käytössä olleet tuotteet täytyykin jättää. Esim. Ohrakas oli hyvä hyvä jauho mutta eipäs sitä enää saa käyttää.
Muroja nyt ei kenenkään pidä syödä,niissä on liikaa sokeria ja suolaa. Murojen sijasta mysliä, jogurttia, hedelmiä tai muuta vastaavaa. Itse teen smootheja joka päivä hedelmistä ja milloin mistäkin. Täyttää vatsaa ja on tuoretta ja herkullista.
Only registered users can participate discussion. If you do not have a user account, please register. It's fast and free! If you have already registered, please log in at the top right menu.
Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.