ABC

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • KattiMatikka 271 viestejä18.6.2009 11:25

    Itseä on aina harmittanut ABC-ketjujen eri asemien erilainen linja gluteenittomuuteen. Kyselin, mikä on ketjun yleinen politiikka ja sain allaolevan vastauksen:

    Erikoisruokavalioista kannattaa aina mainita tilausta tehdessäsi.

    Salaattipöydän gluteenittomuutta emme voi varmistaa sillä asiakkaat voivat käyttää esim ottimia sekaisin ... mutta teemme keittiöstä gluteenittoman salaatin pyydettäessä.

    Antti Erikivi
    SOK ABC-ketjuohjaus
    Puh. +358 10 76 80803
    GSM. +358 50 388 3693
    s-posti: antti.erikivi@sok.fi

    www.abcasemat.fi
    www.noutopöyta.fi

    Eli ensi kerralla salaatin tilaukseen

  • Liz 2 viestejä26.6.2009 11:07

    ABC:llä noin yleisesti ottaen palvelu on ollut hyvää ja asiantuntevaa ja hyvillä mielin oon saanut ruokia syödä ilman mitään oireita. Tänä kesänä on kuitenkin ollut hieman takapakkia. Juhannuspäivänä käytiin ystävän kanssa syömässä Espoossa ABC:llä. Katsoin oikein etukäteen netistä, että sekä liharuoka, kala (kampelaa) ja keitto olivat gluteenittomia. Annosta kasatessani epäilykseni kuitenkin heräsivät, vaikka ruokalistassa luki joka ruoan perässä G. Kampela oli nimittäin leivitettyä. Ensin olin iloisesti yllättynyt, vau, joku on vaivautunut leivittämään gluteenittomasti. Sitten kuitenkin tulin siihen tulokseen, että se olisi liian hienoa ollakseen totta. Jätin kalan ottamatta ja tiedustelin myyjältä asiaa. Hän tokaisi ensin, että jos siellä lukee gluteeniton, niin se myös on sitä. Hän kuitenkin vaivautui tarkastamaan asian keittiöltä. VAstauksena "ei se ookkaan". Ei mitään pahoitteluja tai muuta. Jos olisin kalaa lautaselleni lastannut, niin hän olisi luultavasti vain napannut sen pois. Myöhemmin näin hänen suttaavan G:n ruokalistasta kampelan perästä.

    Että näin. Jäi paha mieli. Oon justiin vasta alkanut uskaltaa luottaa ravintoloiden osaamiseen ja nt sitten tämä. Vaikka mulle ei mitenkään käynytkään, niin jotkut raukat ovat varmaan kokeneet kovia.

    En kuitenkaan aio alkaa vältellä ABC:itä, koska yleensä palvelu on ollut moitteetonta ja tilaamani annokset hyviä. Tuolla kassalla oli varmaan vain huono päivä, ja ehkä joku harjoittelija oli väsännyt ruokalistan.

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä26.6.2009 13:08

    Kannattaa varmaan heittää palautetta ABC:lle:

    ABC-liikennemyymälöiden palautelomake

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Reetta  719 viestejä28.6.2009 20:44

    Kävin tänään Vuohkallion ABC:llä ja kurillani katsoin ruokalistaa. Ainoa lounaslistalta keliaakikolle käypä ruoka olisi ollut kantarellikeitto! 10 euroa on aika iso hinta pelkästä keitosta ja salaatista.

    Eri päivinä keliaakikon valikoima vaihtelee kovasti. Jonain päivänä tarjolla 5 gluteenitonta vaihtoehtoa ja toisena vain joku keitto gluteenittomana. Jos meinaa siellä lomalla käydä syömässä, täytyy ruokalista katsoa netistä ennakkoon, kannattaako mennä.

  • jo10vuotta 17 viestejä15.9.2009 09:08

    Tämä viesti tulee vähän myöhään kesän matkustelua ajatellen. Haluan kuitenkin tuoda esille ABC:n jossa on aina saanut gluteenitonta ruokaa ja se vielä varmistetaan kassalla keittiöstä(ilman eri pyyntöä). Myös olen saanut leivän salaatin kanssa, tosin se on pitänyt pyytää. Kyseessä on Alavuden ABC, joka on mökkimatkamme varrella ja siten tulee testattua valikoimaa useamman kerran kesässä. Muissa ABC-ketjun ravintoloissa on saanti ja palvelu ollut vaihtelevaa joskus jopa negatiivista.

  • Tallulah 476 viestejä2.12.2009 12:50

    ABC:lla olen saanut gluteenitonta, mutta ruoka on ollut täysin kuvottavaa, ei gluteenittomuudesta johtuen kuitenkaan. Heidän kokilleen olen antanut vinkin että parsakaalin keittäminen tulisi lopettaa ennen kuin se muuttuu vaaleanvihreäksi. YÖKS!! Tarjoilijan sanat olivat: Harmin paikka.
    Sämpylät on ollut ok.

  • Jezu  Ylläpitäjä2.12.2009 12:54

    Tallulah kirjoitti:
    ABC:lla olen saanut gluteenitonta, mutta ruoka on ollut täysin kuvottavaa, ei gluteenittomuudesta johtuen kuitenkaan. Heidän kokilleen olen antanut vinkin että parsakaalin keittäminen tulisi lopettaa ennen kuin se muuttuu vaaleanvihreäksi. YÖKS!! Tarjoilijan sanat olivat: Harmin paikka.
    Sämpylät on ollut ok.

    ABC:n palvelu ja ruoka on ilmeisesti aika laidasta laitaan. Itse olen saanut aina hyvää ruokaa, hyvää palvelua en niinkään usein.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s