Gluteenittomat pizzapohjat

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Mamma 117 viestejä30.7.2009 12:56

    Mikähän mahtaisi olla parhain Suomen markkinoilla oleva valmis pizzapohja.? Minkälaisia kokemuksia löytyy.? Makujahan on tietty monenlaisia, kiinnostaisi kuitenkin tietää edes jotain ettei osta ihan "sikaa säkissä". Jos jollakulla sattuisi olemaan hyvä gl:n pizzataikinan resepti, ihan kiitollisuudella ottaisin vastaan

  • sartsu 18 viestejä30.7.2009 17:29

    Valmiista pizzapohjasta en osaa sanoa, mutta teen gluteenittoman pizzapohjan ja paljon muitakin leivonnaisia esim, marjapiirakan, suklaaneliöt, kääretortun yms vain korvaamalla ohjeessa olevan vehnäjauhon sunnuntain gluteenittomalla jauhoseoksella.Tarttuvampaa pizzataikina toki on, mutta maussa ei juurikaan ole eroa. Meillä viiden hengen perheestä yhdellä on keliakia ja kaikki syömme silti samaa itsetehtyä gluteenitonta pizzaa.

  • Mainos

  • Tepa 20 viestejä30.7.2009 19:08

    Googleta mantan kyökki tai mene suoraan osoitteeseen: http://marla76.vuodatus.net/

    Löytyy suolaisista leivonnaisista gluteenittoman pizzapohjan ohje, ite oon monesti sitä jo kokeillu ja se on aivan mielettömän hyvä resepti!!!

  • Mamma 117 viestejä31.7.2009 11:20

    Kiitokset vinkeistänne!

  • higga 209 viestejä31.7.2009 12:45

    Meillä kotitekoinen gluteeniton pizza paistetaan tupperwaren silikonisella leivinalustalla (tai mikä sen nimi nyt on?) Tulee paljon parempi kuin leivinpaperin päällä! En tiedä mikä juju siinä on ja mitään kytkyä tuppereihin ei oo

  • maissipallo 8 viestejä31.7.2009 14:46

    Paras itsetehty pizzapohja syntyy Raision Provenan ohjeella (www.provena.fi > reseptit > pikkupizzat). Olen tehnyt pellille koko ohjeella, en pikkupizzoja. Kaurajauho tekee pohjasta tosi maukasta, tämä pizza on uponnut aina tosi hyvin myös ei-keliaakikoille. Päälle olen laittanut tomaattikastiketta, hieman punasipulia, oliiveja, artisokkaa ja vuohenjuustoa.

    Tässä vielä pitkä linkki, en ole varma toimiiko tällaisessa muodossa:

    http://www.provena.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=793&VID=default&SID=335141717466739&A=open%3aprovena%3aitem%3a455&S=2&C=34526

  • Harri79 9 viestejä1.10.2009 19:38

    Itse olen tehny perunahiutaleista + gluteenittomista jauhoista pitsan. Mössö sekoitetaan ja taputellaan HYVINKIN ohueksi levyksi, jopa uunipellin kokoiseksi.
    Monet tutut on tykänneet ja pyytäneet ohjeen ja modifioivat sen "normijauhoille" ;D
    Jossain netissä se oli ja nimi oli "pitsa miun maun mukkaan" tms

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä29.11.2009 16:35

    Minä kokeilin laiskana miehenä Moilasen Pizza Base -valmispohjaa viime perjantaina ensimmäistä kertaa. Järkytyin tuotteen hinnasta - yksi pohja maksoi Hakaniemen S-Marketissa 3.25 euroa, kun valmis gluteeniton Tropicana-pitsa maksoi 3.65e. Piti oikein tutkia, että onko paketissa tosiaan vain yksi pohja. Ei mitään logiikkaa. Oli kiva nappaa emännälle mukaan myös "tavallisia" pitsapohjia - 4 vehnälätyn paketti maksoi 1.48e.

    Kun olin toipunut järkytyksestä hinnan suhteen, pääsin kotiin valmistamaan pitsaa. Pitsaa piti ensin sulatella 45 min pöydällä. Sitten päälle eksyi mm. ketsuppia, sipulia, kinkkua, katkarapuja, pepperonia, vuohenjuustoa sekä tietenkin oreganoa. 10 minuuttia uunissa ja pitsa oli valmis.

    Täytyy myöntää, että pitsa onnistui mainiosti ja pohjassa ei ollut mitään valittamista. Kun puolittaisivat hinnan, minäkin käyttäisin useammin valmispohjia.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • sarikka 12 viestejä26.1.2010 19:58

    Frian Glutenfira Pizzabotten, 2 kpl paketissa. Ostin Tapiolan K-kaupasta ja tuli todella mahtavan herkullista pizzaa!!! parasta mitä valmiina saa. suosittelen lämpimästi.

  • Gitta68 2 viestejä1.11.2010 00:39

    Leivon itse kaikki gluteenittomat leivät ym. ihan tavallisella ohjeella hiukan vain soveltaen sitä. Vaihdan siis vehnäjauhon glut. jauhoon. Voin kertoa että hyvää tulee. Viimeksi ollessani espanjassa ostin sieltä heidän glut.jauhoa(alle 3e/kg)ja onnistuu paremmin(ja riittää pienempi määrä) kuin suomessa myytävät. Samoin löysin sieltä maissispagettia(1,50e=1/2kg)jossa on onneksi hiukan makuakin, toisin kuin meidän riisijauhoista tehdyissä.

  • sahi 7 viestejä2.11.2010 19:53

    kaikkein paras ja helpoin pizzapohja: 1 muna,1prk rahkaa, 1dl glut jauhoja.sekoita vaikka puuhaarukalla ainekset kulhossa ja levitä taikina nuolijan avulla leivinpaperille, laita täytteet.(kebab lastuja,savukinkkusuikaleita,tomaattia,juustoraastetta)sit vaan uuniin 225 astetta ja puoltuntia.helppoa ja hyvää!!

  • porajata 460 viestejä6.11.2010 11:22

    Kiitos sahi reseptistä

    Oli paras pizza mitä olen syönyt koko keliakia kautena, riitti myös hyvin kahdelle henkilölle, vähän jäi ylikin...

    Suosittelen todella kaikille....

  • Mainos

  • Dumle 17 viestejä6.11.2010 15:51

    Heippa Mamma ja muut!

    Paras gluttipohja ite tehtynä, jota saa kaulittua ihan normaalisti ja muutenki hirmusen hyvä pohja jota teen ite aina kuuluu seuraavasti:

    2 dl vettä
    2/3 pkt tuorehiivaa
    1 tl suolaa
    4 rkl öljyä
    2 dl maissijauhoja
    3 dl glut.jauhoja

    Tällä ojeella tulee pellillinen pitsaa, laita puoliks jos haluat pienemmän pohjan. Käytän aina tosisaan tätä reseptiä ja monista muista glut.pohjista poiketen tätä voi kaulia ihan kunnolla ilman että taikina tarttuu kaulimeen

  • Carsu 43 viestejä12.11.2012 09:34

    Ehdottomasti paras pizzapohja tulee tällä reseptillä, maistuu ihan "normaalille" pizzalle, ja on helppo kaulita ja työstää:

    25g hiivaa (tai 1pss kuivahiivaa)
    2 dl vettä (37 asteista tuorehiivalle, 42 asteista kuivahiivalle)
    1 rkl psylliumia
    ½ dl oliiviöljyä (tai esim auringonkukkaöljyä)
    ½ tl suolaa
    210-240g hienoa jauhoseosta (esim Semperin Fin mix, 3½-4 dl)

    Sekoita ensin hiiva, vesi ja psyllium monitoimikoneen kulhossa ja anna turvota noin 10 minuuttia. Kun hyytelö on valmista, lisää muut ainekset (säästä hieman jauhoja kaulintavaiheeseen) ja työstä taikinaa monitoimikoneessa kunnolla, jopa 10 minuutin ajan. Anna taikinan kohota kulhossa, lämpimässä paikassa (esim mikrossa, se on tarpeeksi tiivis) noin 30 minuutin ajan. Kun taikina on kohonnut, kaulitse siitä joko pellin kokoinen tai kolme pienempää pyöreää pizzaa, täytä ja paista 250 asteisessa uunissa noin 12-15 minuttia. NAM!

  • Jezu  Ylläpitäjä13.11.2012 23:12

    Dumle ja Carsu, lisätkäähän reseptinne tänne vaikka kuvan kera, niin löytyy helpommin

    Lisää resepti

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,015s