Kebab-liha?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • milla 412 viestejä8.6.2009 05:21

    Onko muutes grillillä myytävä NAM kebab liha gluteeniton ?
    Ilman mitän kastikkeita ym . Ihan vain liha ?

    Mies kun sitä eilen osti itselleen salaatin kera, niin oli pakko sitten maistaa :P Otin siis tietoisesti riskin.
    Ei oireita tullutkaan ..
    en olekaan uskaltanut tähän mennessä mitään maistella grilliltä diagnoosin jälkeen. Mut mites on , oliko se liha gluteenitonta ? :/

  • milla 412 viestejä8.6.2009 05:43

    Kebab-liha: Naudanliha, vesi, perunakuitu, mausteet, suola (1,5 %), kasviproteiinihydrolysaatti, stabiloinitaine (E 450), aromivahvenne (E 621), perunakuitu, glukoosi

    Tollasen kebab lihan tuote selosteen löysin ... Eli tuon mukaan se ainakin sopisi - ko ??

  • Mainos

  • Vlad 22 viestejä8.6.2009 08:26

    Moi!
    En uskalla syödä. Olen liian niin usein löyänyt tuoteselosteesta venhän ja korppujauhot yms... Kebulihaa tiettävästi jatketaan aina ja tämä jatketuote vaihtelee varmasti suuresti. Ainahan pyritään matalampiin kustannuksiin, joten juuri "edukkaan" vehnän uskoisin kummittelevan useimmissa keburullissa.

  • Jezu  Ylläpitäjä8.6.2009 11:15

    Grilliltä en ole uskaltanut ostaa, mutta Korv-Göranin kebab-lastuja on tullut mussutettua. Niiden pussiin on merkattu selkeästi gluteeniton. Täältä lisätiedot:

    Korv-Görans Kebab

    Olen myös joskus käynyt tukussa, jossa oli esillä tällaisia kebab-paikkojen valmiina vartaita. Myös useissa niiden paketeissa luki gluteeniton, mutta ei pidä mennä yleistämään.

    Eikun kysymään grilliltä, onko gluteenitonta

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Jezu  Ylläpitäjä8.6.2009 22:59

    Tämän keskustelun innoittamana pitikin taas ostaa kebab-lastuja ja söin äsken kunnon rasvapaukun - kebabia ja ranskalaisia. Vähintään yhtä hyvää kuin grillillä 04 yöllä

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 viestejä9.6.2009 15:05

    Kiva mainosmusiikki tossa

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Carsu 43 viestejä30.12.2009 10:51

    Itse kyselin gluteenittomuutta Pappa pizza ketjun ravintolassa Espoossa, kuulemma heidän kebabissa on vähän vehnää. Eli ei käy.. Tosin he hankkivat heti tämän pyynnön jälkeen gluteenittomia pizzapohjia Mutta ilmeisesti esim Chilli ja Stadin Kebab Helsingissä, eivät myöskään ole gluteenittomia.. harmi kun se kebab on niiiiin hyvää!

  • Mainos

  • ozgirl 7 viestejä10.1.2010 10:20

    Helsingin keskustassa kebab-paikkojen kebabit sisältävät korppujauhoja. Lukuunottamatta Forumin Southern Fried Chicken-pikaruokalaa, jossa kebab liha kuulemma tehdään itse. Heidän mukaansa halvimmat tukkukebab lihat sisältävät aina vehnää. Kebab-lihaa voi tehdä kotona itsekin helposti, vaikka onkin hieman aikaa vievää.. Tein juuri uudeksi vuodeksi gluteenittomat pitaleivät, lihan, eri kastikkeet jne. aivan itse ja hyvää tuli! Tuli vielä todella halvaksi!

  • ranex 21 viestejä10.1.2010 20:15

    http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtopic.php?f=275&t=2087
    tuossapa on oikean hyvä resepti, vatkata täytyy ja pitää, tosi pitkään.

  • Jezu  Ylläpitäjä10.1.2010 23:42

    ranex kirjoitti:
    http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtopic.php?f=275&t=2087
    tuossapa on oikean hyvä resepti, vatkata täytyy ja pitää, tosi pitkään.

    Aijai, ei pysty rekisteröitymättä lukemaan.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • ponipimu 239 viestejä11.1.2010 01:16

    Kannuksessa on aukastu uus kebappipaikka ja ostosreissulla kävin kysäisemässä gluteenittomuutta, emme jääneet syömään kun kiire oli mutta ehkä ens viikolla menemme.

    poika kaivo pakastimesta ison kebap-paketin, toi sen minulle luettavaksi ja kyljessä komeili LAKTOOSITON, GLUTEENITON. mutta ranskalaisia siellä ei voi syödä, kebapin kaveriksi pitää otta riisi tai kermaperunat.

    kantsii pyytää saada ite lukea tuoteseloste jos epäilee asiaa.

  • Kari 364 viestejä11.1.2010 12:00

    Korv-Göranin kebabia meillä on pöydässä silloin tällöin. Ainakin G-tuote , ja aika hyvää

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Mainos

  • porajata 460 viestejä11.1.2010 14:09

    Arvaus, kauanko Kebab-paikkoja on suomessa ollut ?

  • evita 62 viestejä11.1.2010 15:48

    porajata kirjoitti:
    Arvaus, kauanko Kebab-paikkoja on suomessa ollut ?

    Arvataan 1982 ja Pori,ja palkinnoksi tuli?

  • porajata 460 viestejä11.1.2010 18:32

    evita kirjoitti:
    porajata kirjoitti:
    Arvaus, kauanko Kebab-paikkoja on suomessa ollut ?

    Arvataan 1982 ja Pori,ja palkinnoksi tuli?

    Kyllä meidän ikäluokka kaiken tietää...

    Itse päättelin myös, että 82-83...

    Kiitos evita...

    Niin jos joku on erimieltä niin kommetteja...

  • Suviih  629 viestejä11.1.2010 18:38

    Jotain Suomessa valmistettuja kebablastujahan myydään marketeissa ja ne ovat muistaakseni gluteenittomia, joten varmasti löytyy joistakin kebabravintoloistakin gluteenitonta kebabia. Se on vaan sitten toinen juttu ymmärtääkö mahdollisesti ulkomaalainen myyjä mitä tarkoitat kun pyydät tuoteselostetta nähtäväksi...

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Siukku13 60 viestejä11.1.2010 21:56

    Carsu kirjoitti:
    Itse kyselin gluteenittomuutta Pappa pizza ketjun ravintolassa Espoossa, kuulemma heidän kebabissa on vähän vehnää. Eli ei käy.. Tosin he hankkivat heti tämän pyynnön jälkeen gluteenittomia pizzapohjia Mutta ilmeisesti esim Chilli ja Stadin Kebab Helsingissä, eivät myöskään ole gluteenittomia.. harmi kun se kebab on niiiiin hyvää!

    Kysyin myös kerran samassa liikkeessä gluteenittomuutta, ja tiskin takana ei kukaan ymmärtänyt, minkälaista ruoan olisi pitänyt olla. Mutta jos noita pizzapohjia oikeasti on niin se olisi hienoa, koska on pojan ja miehen suosikkipaikka.

  • Mainos

  • ponipimu 239 viestejä13.1.2010 00:02

    korv-görania syödään meilläkin kotona, samoin snelmannia. ne on gluteenittomia.

    göranilla on myös kebad-kastike samaa tuoteperhettä sekin gluteeniton ainakin tuoteselosteen mukaan. on muuten älyttömän hyvää!

    ja s-market ja prisma myy, meilläpäin Kokkolaa.

  • Suviih  629 viestejä13.1.2010 18:39

    Mitähän kebeb-lihaa muuten käyttävät ABC-asemilla? Sieltähän saa hyvää gluteenitonta kebabia ihan kastikkeen kanssa (kastike kenties Görania, maistuu ainakin hyvin samanlaiselle).

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Jezu  Ylläpitäjä13.1.2010 18:55

    Suviih kirjoitti:
    Mitähän kebeb-lihaa muuten käyttävät ABC-asemilla? Sieltähän saa hyvää gluteenitonta kebabia ihan kastikkeen kanssa (kastike kenties Görania, maistuu ainakin hyvin samanlaiselle).

    Se ABC:n riisikebab on mainio annos. Tullut muutama syötyä

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Suviih  629 viestejä28.1.2010 19:58

    Mimmi Mutikaisen ruokablogissa oli hyvänoloinen ohje kotikebabin valmistamiseen. Ohjeella tulee automaattisesti gluteenitonta kebabia.

    Koti-kebab, Mimmin keittiö

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • taigis 101 viestejä29.1.2010 09:51

    Pienestä sitä kyllä ilahtuu..
    Viime lauantaiyö, pakkasta -23, karmea nälkä, kaupungissa. Kaveri halusi grillille, olin hyvin pessimistisenä.."en saa sieltä kuitenkaan mitään", korkeintaan makkaraperunat...en halua niitä...
    Kysyin kuitenkin.."onko kebabliha gluteenitonta?", myyjä kävi tarkistamassa..."on se". Edelleen suhtauduin epäillen.."onko varmasti"? Toi minulle lihapakkauksen tiskille tuoteselosteineen , täysin gluteenitonta se oli!
    Jee!
    Söin, kebabranskalaiset....toki tiedän, ranskalaisistakin olisi pitänyt kysyä....ihan aina ei vaan jaksa,, oikeesti!!

  • Mainos

  • Hanna 26 viestejä15.7.2011 22:44

    Lappeenrannassa ainakin Sammonlahdessa sijaitseva Selam-kebab-pizzeria on myynyt gluteenitonta kebab-lihaa. Olen joskus tutkinut tuoteselosteen ja kyllä se näytti gluteenitonta olevan. Muistaakseni Turussa valmistettua. Viime aikoina ei ole tullut käytyä, joten en tiedä, onko tilanne ennallaan.

    Eräässä toisessa Lappeenrannan kebab-ravintolassa gluteenitonta kysyessäni vastaus oli tyyliin "on kaikki mausteet", joten en syönyt sitten siellä ...

  • Mampu 121 viestejä4.2.2012 12:14

    Uskallatte siis ostaa kebab-paikasta, jossa myös pöllyytellään pizzapohjien kanssa, käsitellään samoilla välineillä jne? Esim pitakebabia täyttäessähän ottimet, joilla täytettä laitetaan, ovat suoraan kontaktissa pitaleipään eikä niitä varmaan vaihdeta tai pestä, kun ottaa kebablihaa salaatilla. Samoin salaatit ovat esillä niin, että niihin pääsee leijailemaan pizzapohjan kaulintajauhoja, pitaleivän murusia ym.

    Kerran kysyin subista onnistuuko gluteeniton salaatti. "Juu onnistuu" sanoi myyjä ja tarttui salaattitarvikkeisiin samoilla kertakäyttöhanskoilla, joilla oli juuri tehnyt muun perheen leivät. Salaattiannosta odotellessa katsoin, kun seuraava työntekijä leikkasi seuraavan asiakkaan leipää salaattiastioiden yläpuolella niin, että leivänkappaleet lentelivät salaattiastioihin. Eipä tullut annettua salaattiannosta perheen keliaakikolle... Harmittaa, etten tullut hölmistyksissäni sanoneeksi mitään - uusi kun asialla silloin olin.

  • paivi63 13 viestejä21.4.2014 22:00

    Troija-kebab Jyväskylässä; myyjä tiesi lihan gluteenittomaksi, ja uskalsin syödä ranskalaisetkin, kun hän kertoi, ettei öljyssä paisteta muuta.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,016s