Mitä evääksi lentokoneeseen 5-vuotiaalle

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Sussu2 59 viestejä4.8.2012 19:18

    Oisko jotain ehdotuksia mitä ottaa mukaan 4 tunnin lentomatkalle 5-vuotiaalle keliaakikolle. Lähtö kotoa on jo 5:30 aamulla ja hän tuskin haluaa syödä mitään aamupalaa kotona. Ajattelin tehdä täytetyn sämpylän mukaan ja ottaa jotain hedelmää ja ostaa jogurtin lentoasemalta. Mitäs vielä ottais mukaan? Ennen kuin päästään lentokentältä määränpäähän Mallorcalla sijaitsevaan Alcudiaan menee monen monta tuntia. Meillä tulee olemaan keittiöllinen huoneisto, joten enimmäkseen ruoat lapsille tehdään itse. Tuleeko mieleen mitä evästä vois otta tommoselle vähän huonosti syövälle lapsoselle? Täytyy varmaan myös varautua siihen, ettei Finnair toimitakaan tilattua gluteeniton annosta.

  • Sussu2 59 viestejä5.8.2012 15:10

    No yks hyvä ehdotus tuli heti lähempää kuin uskoinkaan, eli ihka omalta mieheltä: parastetaan rasiassa makaronia ja nakkeja ja otetaan just ennnen lähtöä mukaan hesariin käärittynä. Hesari eristää todella hyvin ja ruoat pysyy kylmänä varmaan monta tuntia. Jos muuta ruokaa ei saa lentokoneessa, niin kaivetaan toi esiin. Mutta mitäs muuta, mielellään huoneenlämpöistä pöperöä ottais mukaan?

  • Mainos

  • Johanna 14 viestejä5.8.2012 17:34

    Oisko joku pasteijantapainen (lihariisi, munariisi). Ja banaanihan kelpaa lapselle kuin lapselle. Sit vaan juotavaa lisäks. Viisvuotias luultavasti jännittää koko matkaa niin paljon, ettei ehdi hirveesti ruokaa ajatella

    Finnairille täytyy kyllä antaa täydet pisteet gluteenittomien ruokien laadusta ja täsmällisyydestä! Lennän aika paljon sekä vapaa-aikanani että työmatkoja ja aina kun Finskillä olen mennyt, olen saanut hyvää (no, ainakin paremman näköistä kuin normiruoka vieruskaverilla) ruokaa! Eli tsäänssit saada lapsellesi ruokaa koneessa on aika hyvät.

    Hyvää matkaa!

  • Liisa 26 viestejä5.8.2012 21:48

    Meillä on lapsilla lääkärintodistus, että pitää saada kuljettaa mukana omat eväät. Sen turvin olen pakastanut kotona 0,5l:n limupulloihin(1 tai2kpl) vettä (kylmäkalleiksi siis - olivat 6h Teneriffan lennon jälkeen vielä pikkuisen jäässä, ainakin kylmiä). Pieneen pehmeään kylmälaukkuun o len pakannut nakit, eineslihapullat, voileivät, pasteijat, jugurtit, vauvansoseet jne... Repussa lisäksi kuivaruokaa - keksejä, sipsejä yms. Ja kaikkea reilusti, sillä koskaan ei voi olla varma, milloin on oikeasti perillä ja ruokapöydässä. Turvatarkastus sujuu helposti tuon englanninkielisen lääkärintodistuksen avulla

  • Hennamarjatta 21 viestejä5.8.2012 22:48

    Liisa kirjoitti:
    Meillä on lapsilla lääkärintodistus, että pitää saada kuljettaa mukana omat eväät.

    Minkähän ikäiselle lapselle saa ottaa lääkärintodistuksella omat eväät?

  • Sussu2 59 viestejä6.8.2012 20:07

    Kiitos ideoista, täytyy ostaa niitä Vuohelan pasteijoita mukaan. Toi on totta, että ei tiedä milloin on oikeasti perillä kohteessa, joten evästä pitää ottaa reilusti mukaan. Ruokaahan saa kyllä viedä turvatarkastuksen läpi muutenkin, mutta hyvä jos oot saanu oikein todistuksen, niin oot saanu ne "kylmäkalletkin" vietyä läpi.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,015s