Parasta ennen -merkinnät

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä13.6.2010 20:46

Satuin löytämään kaapista puoli vuotta sitten vanhaksi menneitä Schärin Ciabatta-sämpylöitä avaamattomassa paketissa. Ne näyttivät ja tuoksuivat ihan normaalilta. Pistin sämpylät uuniin ja kuinka ollakaan maku oli aivan normaali.

Aiemmat kokemukset gluteenittomista tuotteista ovat olleet, että ne menevät suhteellisen nopeasti pilalle varsinkin, jos paketti on avattu.

Millaisia kokemuksia teillä on ja miten te suhtaudutte parasta ennen -merkintöihin? Meneekö ruoka suoraan roskiin, jos on päivänkin yli merkinnän?

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

• Reetta  719 viestejä13.6.2010 21:03

Olen sen verran nuuka, etten suin päin heitä roskiin, vaan haistelen ja maistelen ja jos ei moitteen sijaa, pistelen poskeeni, vaikka parasta ennen-päiväys olisi ohitettu. Koskee muitakin kuin gluteenittomia tuotteita.

• Mainos

• Suviih  629 viestejä13.6.2010 23:37

Parasta ennen -päiväyshän kertoo nimensä mukaisesti mitä ennen tuote on parhaimmillaan, eli on ihan ok käyttää tuotteita joissa tuo päiväys on ylittynyt jos tuoteessa ei ole mitään pilaantumisen merkkejä. Muistaakseni parasta ennen päiväyksen ylittäneitä tuotteita saa myydäkin.
    Viimeinen käyttöpäivä -merkintä on sitten erikseen ja se on herkästi pilaantuvissa tuotteissa (esim. liha). Parasta ennen päiväyksen ylittäneitä tuotteita käytän, mutta viimeinen käyttöpäivä on sitten yleensä oikeasti se viimeinen käyttöpäivä.

Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

• Tallulah 476 viestejä14.6.2010 11:12

Parasta ennen -merkinnällä voi syödä monesti pitkäänkin päiväyksen jälkeen. Viimeinen käyttöpäivä on sitten toinen juttu, saattaa mennä ehkä 1-2 päivää sen yli mutta sitten tuote on monesti jo pilaantunut.
    Itse syön jos tuote on vielä hyvä, päiväyksestä riippumatta.

• Reetta  719 viestejä9.10.2010 21:09

S-Marketin hyllyssä olen muutaman päivän katsellut noita Ciabatta sämpylöitä, parasta ennen 10.10.2010. Marssin myyjän luo ja pyysin alennustarraa. No, -30 % sain. Huomenna olisin ehkä saanut -50 % tarran ?
    Muutenkin väijyn päivittäin gluteenittomien hyllyä, jos olisi jotain -30 %.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2025 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s