Pika-apua!!!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Kiipuli 90 viestejä8.9.2010 21:00

    Lauantaina on lähtö Ranskaan.
    Olen raskaana, joten ruokavalio on tosi hankala nyt.

    Mulla on käytössä minivedenkeitin ja mikro, ei muuta.
    Sain vahvistuksen ajatuksilleni: leirikeskuksen keittiö ei voi taata mulle sekä gluteenitonta että raskaana olevalle sopivaa ruokaa. Niinpä olen omien eväiden eli näiden varassa.

    Eväiksi otan gluteenittomina:

    puuroainekset + sokeroimattomia piltin omenahilloja, aamu tai iltapalaksi

    aamiaismuroja + lämpimässä säilyviä 2dl:n maitoja (on tullut uusia, laktoosittomia, jotka eivät maistu makealta) , aamu tai iltapalaksi

    lämmin kuppi keittoja (on ehkä turhia jos saan sen keittolevyn ja voin keittää pastaa tms)

    riisipusseja *4 (niitä sellaisia riisejä jotka keitetään siinä pussissa. Ekourpoa, mutta toimii
    vedenkeittimessä) + joku kastike, pääruoaksi

    Leipää, välipalaksi

    Suklaata ja pähkinöitä, välipaloiksi ja koti-ikävään

    Hedelmiä saa paikan päältä. Jos juustoa tms ei paikka tarjoa niin omenahilloahan voi pistää leivänpäälle.

    Onko kellään ideaa riisin kastikkeeksi, joka säilyisi ilman jääkaappia ja jossa ei olisi tonnikalaa (tonnikalan suositushan on max 2xviikko).

    Mistä suomesta saisi nopeasti gluteenittomia lisää vain vesi pastoja tms?

  • Kiipuli 90 viestejä8.9.2010 21:01

    ja 7 päivää pitäisi pärjätä!

  • Mainos

  • Kiipuli 90 viestejä8.9.2010 21:20

    tai onko muita ruokavinkkejä, jotka saa valmistumaan vain vedenkeittimellä?

  • hekate 4 viestejä8.9.2010 21:45

    Aika hyvinhän sulla tuota ruokavarastoa jo on.Hernekeittoa ainakin voi ottaa yhdeksi lämpimäksi ruuaksi,myös Violan kanttarellikeitto sekä pussimuussi säilyvät avaamattomana lämpimässä.
    Ihan uteliaisuuttani kysyn,että miksi raskaana olo hankaloittaa ruokavalioa?Itselläni on kolme lasta ja jokaista odottaessani oon syönyt ihan samalla tavoin kuin "normaalistikin".

  • Kiipuli 90 viestejä8.9.2010 21:52

    Noita keittoja ei oikein voi vedenkeittimellä lämmittää

    Raskaanaolevan ruokasuositukset on aika pitkät, kts esim tästä
    http://www.hel.fi/wps/portal/Terveyskeskus/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/Te rke/fi/Terveyspalvelut/_itiys-+ja+lastenneuvonta/Raskausajan+ohjeita/Raskau saika_kielletty_ruoka

    Ranskassa ei pästörointisäännöt ole ihan samoja kuin täällä ja toksoplasmoosia on paljon enemmän liikkeellä.

  • hekate 4 viestejä8.9.2010 22:40

    Mutta sähän mainitsit sen mikron?Kyllä siinä lämpiää.Kanttarellikeitto ei tosin oo pahaa kylmänäkään ja muussi valmistuu kyllä siihen vedenkeittimellä keitettyyn veteenkin.
    Noi ruokasuositukset raskaana oleville on kyllä tuttuja,oonhan samat ohjeet saanut itse jo kolmesti,mutta mielestäni ainut mikä tarttee muistaa,on se maksaruokien välttäminen ja kalan laatu,muuten voi tosiaankin syödä aika lailla tavallisesti.Tätä mieltä oli myös äitiyspolin lääkäri,kun esikoista oottaessani sitä kysyin.Maidot mainitsitkin ottavas mukaan suomesta,että sitä kautta ei ainakaan oo mitään vaaraa.
    Toksoplasmoosia ei ihan helpolla saa,kunhan huolehtii käsihygieniasta .Minua peloteltiin toksoplasmoosilla,koska omistan useita kissoja,joiden ulosteet ovat pää-asiallinen tartunnanlähde.Eipä tarttunut,kun pesin käsiä tiheästi ja käytin käsidesiä,jota sun myös kannattaa varata mukaan.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s