Pingviini-jäätelöt eivät ole gluteenittomia?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä24.4.2015 22:17

Ingmanin rommi-suklaa-jäätelössä on selkeästi merkitty sen sisältävän vehnäjauhoa (herää toki kysymys miksi). Tästä kiinnostuneena päädyin Pingviinin sivuille tutkimaan rommi-rusina-jäätelöä, jota olen syönyt ja jonka olen kuvitellut olevan gluteenitonta, kun tuoteselosteessa ei ole varoitusta. Verkossa on kuitenkin erillinen maininta gluteenista, joka vie tällaiseen tekstiin:

Pakkausmerkinnät ovat keliaakikon ja hänelle aterioita valmistavan tärkein tietolähde. Koska tehtaallamme ja samalla tuotantolinjastolla valmistetaan ja pakataan myös vehnää sisältäviä tuotteita, Pingviini-jäätelöiden pakkausmerkinnöissä EI OLE merkintää ”gluteeniton”, vaikka tuote ei ainesosiensa mukaan sisältäisikään gluteenia.

Uskallatko sinä vielä syödä Unileverin Pingviini-jäätelöitä?

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

• milla 412 viestejä25.4.2015 04:29

En tiedä miksi, mutta olen aina ollut jotenkin epäileväinen joka jäätelön suhteen tästä " puhtaudesta " .

• Mainos

• sarssa 22 viestejä25.4.2015 11:36

Kyllä uskallan, niin kauan kun ei oireita tule. Linjastothan pestään eri makujen välillä, ja jos sinne jotain jää niin se on häviävän pieni määrä. Yritys pesee tällä tavoin kätensä ettei kukaan voi haastaa oikeuteen tai vastaavaa nykyään se vaan on tätä!

Keliaakikko vuodesta 2014!
    www.starsaretheonesifollow.blogspot.fi

• Jezu  Ylläpitäjä5.2.2017 21:33

Nykyään tuo Unileverin gluteeni-varoitus näyttää löytyvän enää Aino-jäätelöistä, esimerkiksi Aino Ihastuttava Minuttusuklaasta. Hassua, että pakkauksissa ei tuota mainintaa ole.

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

• IdaK 1 viesti9.2.2017 14:55

Jezu kirjoitti:
    Nykyään tuo Unileverin gluteeni-varoitus näyttää löytyvän enää Aino-jäätelöistä, esimerkiksi Aino Ihastuttava Minuttusuklaasta. Hassua, että pakkauksissa ei tuota mainintaa ole.

Ihan vaan huomautus, Pingviini ja aino on molemmat Nestlen brändejä, kun taas ingman on unileverin

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2025 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,02s