Tallinkin laivalle keliaakikkona

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • -Elina-123 8 viestejä14.6.2013 18:48

    Hei!

    Suunnitteilla olisi laivaristeily Tallinkin laivalla (Tallink Europe). Onko kellään kokemuksia nimenomaan Tallinkin laivojen gluteenittomien ruokien tarjonnasta? Katselin Tallink Siljan nettisivuilta, että buffeteista saa ainakin gluteenittomia ruokia, mutta mietinkin saako sieltä laivan muista ravintoloista ja ymmärtääkö ne eestiläiset kun asian esittää?

  • teizku89 4 viestejä15.6.2013 16:50

    Mua kans kiinnostaa sama juttu, kun heinäkuussa olis tarkoitus mennä viikonloppureissulle samaisella laivalla.

  • Mainos

  • milla 412 viestejä16.6.2013 04:08

    ITse matkaan Viking expresillä. Suosittelen siellä Buffettiruokailua. kaikki merkattu hienosti!!!

    Mutta uskoisin Europellakin asian olevan hyvin Laita sinne sähköpostia ja kysele asiaa.

  • Isabella 42 viestejä16.6.2013 15:09

    Erittäin huonot kokemukset Tallinkin laivoilta keliaakikkona. Esimerkkejä:
    - yhdellä laivalla oli buffassa salaattia, jossa oli vehnänalkioita vaikka ilmoitettiin gluteenittomaksi. Onneksi olen "rasittava asiakas" ja tsekkaan monesti silti vaikka lapussa selvästi lukee gluteeniton. Ihmettelin vain, että mitähän nuo siemenen näköiset on.
    - toisella laivalla buffa-aamiaisella pehmeä leipä oli gl. leipäpöydästä "loppu", jotan pyysin sitä tarjoilijalta erikseen. Väitti ettei heille ole sitä enää. En uskonut. Vasta kun pyysin puhua hänen esimiehelleen (tiesin että laivassa varmasti on ainakin pakastimessa sitä leipää), niin eikös sitä leipää tullut pöytään. Heille tuli se vaiva, että piti sulattaa leipä sieltä pakastimesta.
    - päivällisellä leipä hajosi kuivuuttaan lautaselle tuhanneksi muruseksi. Eihän sitä pystynyt syömään. Pyysin tarjoilijalta tuoreempaa leipää. Ei kuulemma ollut. Puhuin tästäkin sitten ravintolapäällikön kanssa, joka kertoi, että heillähän on pakastin täynnä gl. leipää. Tämän sain myös itse todeta, kun hän ystävällisesti vei minut keittiöön katsomaan, miten suuri varasto heillä gl. leipää pakkasessa oli.

    Yleisesti ottaen, buffapäivällisen jälkeen ole aina suoraan juossut vessaan. En tiedä, mistä johtuu, tuleeko siellä kuitenkin sitä kontaminaatiota sitten. Sen sijaan laivojen a la cartessa ei ole maha tullut kipeäksi.

  • -Elina-123 8 viestejä22.6.2013 22:12

    Nyt on Tallinnan risteily heitetty Tallink Silja Europalla. Varasimme buffetin illaksi sekä seuraavalle aamulle meriaamiaisen. Keliaakikkona pärjäsin laivalla melko hyvin enkä nyt ainakaan nälkää joutunut näkemään. Kassissa oli kuitenkin omat leivät varuiksi mukana.

    Illallisbuffet oli ihan ok, mutta ei kuitenkaan niin hieno kokemus että viitsisin jatkossa siitä maksaa. Ruokatiskejä oli sen seitsemää eri sortillista ja ruokien vieressä oli hyvin laitettu laput mitä ruoka on sekä onko se laktoositon vai gluteeniton. Petyin kuitenkin vähäiseen tarjontaan. Esim. lämpimiä ruokia ei ollut gluteenitommina kuin paria kolmea eri lihasorttia, jotka oli vielä melko kuivia. Kastikeeksi oli tarjolla pippuri- tai punaviinikastiketta. Kylmissä ruuissa olisi ollut enempi tarjolla myös gluteenittomia, mutta salaatit ja sushit eivät minua niin innostaneet.

    Leipää oli tarjolla kiitettävästi, joka pelasti buffetkokemuksen! Jälkiruuissa ei ollut juuri mitään lutkua. Mansikoita kermavaahdon seassa löysin, jotta sain suuni makeaksi. Kelpasi toki minulle

    Aamiainen oli mielestäni melko kuppainen. Tiskin päässä oli lappu, jossa oli kirjoitettuna mitä tiskin ruuat ovat. Ruuan esim. munakokkeli perässä oli aina sitten G-kirjain perässä. Ongelmaksi itse koin, että lista piti tavata todella tarkkaan ja ihmismassan hönkäillessä niskassa en pystynyt täysin keskittymään. En myöskään tunnistanut kaikkia esim. leikkeleitä tiskillä, kun niiden edessä ei ollut enää erikseen lappua mikä on mitäkin. Hieman sekavaa siis, mutta perinteiset nakit, munat ja hedelmät sain lautaselleni kasattua.

    Oireita ei onneksi tullut ja tosiaan vatsan sain kuitenkin aina täyteen. Ei mikään keliaakikon paratiisi tuo Tallinkin laiva, mutta menetteli kuitenkin. Hyvä, että G-merkinnät sentään löytyi ruokalistoista.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,101s